مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس

آیا تویوتا در مقایسه با دیگر خودروسازان مطرح جهان ضعف طراحی داشته است؟

تویوتا یکی از باسابقه ترین خودروسازان جهان است که فعالیت خود را در سال ۱۹۳۷ میلادی آغاز کرد و امروز جایگاهی را در اختیار دارد که برای بسیاری از برندهای دیگر خودرویی یک آرزوی دست نیافتنی محسوب می شود. نام تویوتا با کیفیت و اطمینان پیوند محکمی را شکل داده تا مفهوم یک خرید قابل اعتماد را به واقعی ترین شکل آن نزدیک کند.

افرادی که در رابطه با این برند مطالعه داشته اند به خوبی با سیر تحولات و مسیر تغییرات طراحی در خودروهای تویوتا آشنایی دارند. قطعا تویوتا به اندازه برندهای مطرح ایتالیایی، آلمانی و آمریکایی هیجان طراحی را به مخاطب انتقال نمی دهد و در این حوزه سبک خاص خود یا بهتر بگوئیم یک رویکرد کاملا ژاپنی داشته است. زبان طراحی تویوتا البته طرفداران خاص خود را دارد اما ماجراجویی هایی که در آلفا رومئو، فراری، ب ام و، بنز و شورولت را سراغ داریم، اینجا کمتر مشاهده کرده ایم.

خود ژاپنی ها نیز با مشاهده وضعیت صنعت خودروسازی جهان بویژه در دهه ۶۰ و ۷۰ میلادی که طوفان پیشرفت در طراحی و تغییرات در این بخش شکل گرفته بود، تصمیم گرفتند تا مقداری از این زبان طراحی بومی فاصله بگیرند. از این رو طی دهه ۶۰ اکثر این خودروسازان این کشور اقدام به استخدام طراحان اروپایی کردند تا رویکردهای نوین طراحی را وارد ژاپن کرده و به نوعی پوست اندازی کنند و تویوتا نیز از این قاعده مستثنی نبود

تصاویری که در ادامه مشاهده می کنید نتایج جریان مذکور است که البته در نهایت هم چندان موفق نبود و باعث نشد تا تویوتا در محصولات تولید انبوه خود اصالت طراحی به سبک ژاپنی را از دست دهد. به قول گروهی از کارشناسان حوزه خودرو، تویوتا نتوانست خود را از اصول پایه طراحی که با آن متولد شده بود جدا کند و تا به امروز نیز همین جریان ادامه دارد.

به هر ترتیب اکنون نمی توان تویوتا را در زمینه طراحی خودرو یک خودروساز کاملا موفق دانست اما قطعا جز باکیفیت ترین و قابل اعتمادترین برندهای خودرویی جهان است.

تویوتا پابلیکا اسپرتس

سال معرفی: ۱۹۶۲

تویوتا کرونا کوپه

سال معرفی: ۱۹۶۳

ئی اکس دریم کار

سال معرفی: ۱۹۶۵

تویوتا EX-II

سال معرفی: ۱۹۶۹

تویوتا EX-III

سال معرفی: ۱۹۶۹

تویوتا ئی اکس-۷

سال معرفی: ۱۹۷۰

تویوتا آر وی-۲

سال معرفی: ۱۹۷۲

 

تویوتا تاون اسپایدر سیستم

سال معرفی: ۱۹۷۳

 

منبع عصرایران


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *