مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس

احتمال اعلام قیمت‌ خودروهای مونتاژی در روز سه‌شنبه

سخنگوی شورای رقابت درمورد تعیین قیمت خودروهای مونتاژی توضیحاتی را ارائه کرد.

اسماعیل شجاعی با اشاره به جلسه امروز (شنبه) شورای رقابت عنوان کرد: بعید است که تعیین تکلیف قیمت خودروهای مونتاژی در جلسه امروز مشخص شود زیرا قیمت‌ها باید توسط سازمان حمایت محاسبه و پس از آن در کارگروه خودروی شورای رقابت بررسی شود اما قیمت‌ها هنوز از سوی سازمان حمایت اعلام نشده است. به همین دلیل احتمالا بررسی این موضوع در جلسه روز سه‌شنبه شورا بررسی شود.

وی درمورد اینکه قیمت خودروهای مونتاژی توسط وزارت صمت اعلام خواهد شد یا شورای رقابت؟ نیز گفت: اگر قیمت‌ها از سوی وزارت صمت اعلام نشود شورای رقابت به خودروسازها ابلاغ می‌کند که قیمت‌ها را اعلام کنند. همانطور که قیمت خودروهای داخلی توسط خودروسازها اعلام شد.

سخنگوی شورای رقابت ادامه داد: به طور کلی روال کار به این صورت است که شورای رقابت قیمت‌ها را ابلاغ می‌کند و وزارت صمت یا خودروسازان باید آن را اعلام کنند؛ اگر اعلام نکنند، احتمالا شورا قیمت‌ها را اعلام کند.

بر اساس این گزارش، پس از آنکه قیمت کارخانه‌ای خودروهای داخلی توسط شورای رقابت تعیین تکلیف شد، این شورا در بیانیه‌ای اعلام کرد که قیمت خودروهای مونتاژی را هم اعلام خواهد کرد. این موضوع در جلسه سه‌شنبه هفته قبل شورا بررسی نشد و به نظر می‌رسد در جلسه امروز شورا نیز بررسی نشود. در این میان درمورد اعلام قیمت جدید کارخانه‌ای خودروها چالشی بین وزارت صمت و شورای رقابت پیش آمد و درحالی که وزارت صمت اعلام می‌کرد شورای رقابت باید قیمت‌های جدید را اعلام کند، شورای رقابت بر این موضوع تاکید داشت که اعلام قیمت‌ها وظیفه این شورا نیست. در این راستا وزارت صمت هفته قبل دوباره بر این نکته تاکید کرد که قیمت جدید خودروهای مونتاژی باید از سوی شورای رقابت اعلام شود./ایسنا


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *