مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس

این خودرو بهترین ماشین زنانه دنیا است

هرساله ژورنالیست‌های خودرویی زن از چندین کشور جهان،اقدام به معرفی خودروی سال بانوان می‌کنند. سال گذشته پژو ۲۰۸ و امسال کیا نیرو به عنوان خودروی سال بانوان انتخاب شده‌اند.

۶۳ ژورنالیست زن از بین ۴۳ کشور جهان،هیئت داوران بررسی ۵۹ خودرو را تشکیل می‌دادند.در ۶ دسته و کلاس مختلف،بهترین خودروها معرفی شدند که در نهایت کیا نیرو،بهترین خودرو در تمام کلاس‌ها شد.

راحتی و ارائه پکیج کامل در کنار مقرون به صرفه بودن،از جمله نکاتی بود که ژورنالیست‌ها به آن اشاره می‌کردند.۶ خودروی فینالیست در کلاس‌های مختلف عبارتند از:آئودی RS۳،جیپ اونجر،کیا نیرو،سیتروئن C۵ X،نیسان ایکس‌تریل و فورد رنجر.

تاکنون دو نسل از کیا نیرو توسط کیا معرفی شده است.نسل جدید آن بهتر از نسل قبل ظاهر شده و با استقبال خوبی مواجه شده است.در این مقاله قصد داریم این خودروی محبوب بانوان را دقیق‌تر بررسی کنیم.طراحی؛عجیب اما خوب!

با نگاهی کلی به محصولات جدید کیا متوجه می‌شویم که این خودروساز کره‌ای به طراحی‌های پیچیده و تهاجمی روی آورده است.کیا نیرو هم از این موضوع مستثنی نیست. طراحی نمای جلویی عجیب‌ترین قسمت این خودرو است.چراغ‌ اصلی به شکل یک چند ضلعی نامنظم طراحی شده که در آن دیلایت رادیکالی شکل بسیار خودنمایی می‌کند.یک جلوپنجره باریک و کشیده بالای این چراغ قرار گرفته که بیشتر نقش تزئینی دارد.در مدل برقی،پایین بخش جلوپنجره، باک برق آن قرار گرفته است.

نکته‌ی خاص این طراحی عجیب این است که توانسته با سلیقه‌ی بانوان سازگاری داشته باشد!

نمای کناری با دو رنگ شدن زیباتر شده است.روی گلگیر و نزدیک رکاب و ستون انتهایی خودرو رنگ‌های متفاوتی اعمال می‌شود.در این بخش حتی چراغ پشتی به صورت کامل دیده می‌شود! چراغ پشتی از چیزی که در خودروهای مختلف می‌بینیم،عقب‌تر قرار گرفته و سبک خاصی را دارد.چراغ‌های راهنما و دنده عقب در نزدیکی قسمت دیفیوزر قرار گرفته که می‌تواند یک ضعف باشد! ما وارد کابین می‌شویم؛جایی که همه چیز به خوبی در دسترس سرنشینان قرار دارد.

نمایشگر بزرگ کشیده در کنار سبک خاص دریچه‌های تهویه هوا و تنظیمات آن و کنسول وسط و کنترلرهای مختلف،همگی در افزایش جذابیت کابین نقش دارند.

تعویض دنده توسط یک کنترلر چرخان صورت می‌گیرد.امکانات رفاهی در سطح بسیار خوبی قرار دارند و آپشن های شاخصی مثل هدآپ دیسپلی ۱۰ اینچی،سیستم صوتی هارمن کاردن،سامانه دستیار پارک،کروزکنترل هوشمند و… در کیا نیرو دیده می‌شوند.

 

۳ نوع پیشرانه هیبرید،پلاگین هیبرید و برقی برای این خودرو قابل سفارش است که نسخه قدرتمند برقی ۲۰۱ اسب‌بخار قدرت و ۲۵۵ نیوتون‌متر گشتاور تولید می‌کند.پس از هربار شارژ می‌توان ۴۶۳ کیلومتر مسافت را طی کرد.شتاب صفر تا صد در این نسخه ۷.۸ ثانیه اعلام شده است.

بازه قیمتی کیا نیرو از ۲۶ هزار و ۵۰۰ دلار شروع و تا ۳۴ هزار و ۸۰۰ دلار ادامه دارد.


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *