مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس

برتونه جی‌بی۱۱۰؛ نخستین خودروی جهان که ضایعات پلاستیک می سوزاند!

شرکت خودروسازی معروف ایتالیایی برتونه قصد دارد با هایپرکار جی‌بی۱۱۰ (Bertone  GB110) بار دیگر به جاده باز گردد. تولید این مدل به ۳۳ دستگاه محدود است. این نخستین پروژه برتونه پس از معرفی مائورو و ژان فرانک ریچی به عنوان مالکان جدید شرکت محسوب می شود.

هایپرکار برتونه جی‌بی۱۱۰

برتونه اطلاعاتی درباره آرایش پیشرانه جی‌بی۱۱۰ ارائه نکرده اما مدعی است که توانایی تولید ۱۱۰۰ اسب بخار (۸۲۰ کیلووات) نیرو و ۸۱۱ پوندفوت (۱۱۰۰ نیوتن متر) گشتاور را دارد. این نیروگاه مرموز می تواند به دور موتور ۸۴۰۰ دور در دقیقه دست یابد.

برتونه جی‌بی۱۱۰ به عنوان نخستین هایپرکار جهان که می تواند با سوخت تولید شده از ضایعات پلاستیکی کار کند، معرفی شده است. برای تولید این سوخت، برتونه با شرکت سلکت فیول (Select Fuel) همکاری می کند که فناوری دارای پتنت تبدیل مواد پلی کربنات به سوخت تجدیدپذیر را توسعه داده است.

بنابر ادعای برتونه، خودرو جی‌بی۱۱۰ می تواند در ۲.۷۹ ثانیه سرعت خود را از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت رسانده و پس از آن در ۶.۷۹ ثانیه به سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت و در ۱۴ ثانیه به سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد. بیشینه سرعت این خودرو نیز ۳۸۰ کیلومتر بر ساعت عنوان شده است.

یک جعبه دنده هفت سرعته وظیفه انتقال نیرو را بر عهده دارد، اما برتونه به اتوماتیک یا غیر اتوماتیک بودن آن اشاره ای نداشته است. نیروی تولید شده توسط پیشرانه به هر چهار چرخ خودرو منتقل می شود.

به گفته برتونه، طراحی بیرونی خودرو جی‌بی۱۱۰ با الهام از خودروهای گووه‌شکل شرکت در دهه های ۱۹۶۰، ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰، مانند خودرو مفهومی لانچیا استراتوس اچ‌اف زیرو (Lancia Stratos HF Zero) صورت گرفته است. درهای خودرو برتونه جی‌بی۱۱۰ قیچی‌وار باز می شوند. در عقب خودرو نیز خروجی های ذوزنقه ای شکل اگزوز و یک دیفیوزر بزرگ خودنمایی می کنند.

در حال حاضر اطلاعات و تصاویر رسمی درباره جزئیات داخلی خودرو برتونه جی‌بی۱۱۰ منتشر نشده است. عکس های رندر شده از خودرو با درب باز نگاهی اجمالی به کابین ساده خودرو ارائه می کند که یک واسط باله مانند قسمت راننده و مسافر را از هم جدا می کند.

اطلاعیه شرکت برتونه همچنین جزئیاتی درباره این که قرار است این مدل کجا و چه زمانی وارد خط تولید شود، ارائه نکرده است. قیمت خودرو نیز همچنان یک راز است.


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *