مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس

بررسی دو ساله تولید و فروش خودروهای برقی در جهان

 بر اساس آمارها تا سال ۲۰۲۲ بیش از ‌۲۶.۳ میلیون خودرو برقی در سطح جهان فروخته شده است که در این میان بازار چین سهم ۱۳.۸ و کشورهای اروپایی سهم ۹.۵ میلیونی از خودروهای برقی دارند

سهم خودروهای برقی در بازار خودروی جهان رو به افزایش است و اکثر کشورها به دنبال آن هستند که از سهم خودروهای بنزینی در شهرها و به خصوص کلان شهرهای خود بکاهند و با سیاست های تشویقی مردم را به سمت خرید خودروهای برقی هدایت کنند.

در این سال ها به خصوص از ۲۰۱۹،‌تاکنون برخی از خودروسازان جهانی تلاش کردند که در تولید خودروهای برقی از یکدیگر پیشی بگیرند. بدین جهت خودروسازان BYD چین،‌تسلا آمریکا و گروه فولکس واگن آلمان در صدر تولیدکنندگان خودروهای برقی قرار گرفتند. به غیر از مجموعه های عنوان شده،‌ ۵۳ خودروساز دیگر هم در حال عرضه خودروهای برقی در بازار هستند.بر این اساس ۱۵ خودروساز از جمله مجموعه‌های هستند که بیشترین تولید و فروش خودروهای برقی را دارند و ۴۱ خودروساز دیگر در تیراژ کمتر، وارد این حیطه که آینده صنعت خودروی دنیا است، فعالیت می‌کنند.

بر اساس آمارها تا سال ۲۰۲۲ بیش از ‌۲۶.۳ میلیون خودرو برقی در سطح جهان فروخته شده است که در این میان بازار چین سهم ۱۳.۸ و کشورهای اروپایی سهم ۹.۵ میلیونی از خودروهای برقی دارند. کشور امریکا نیز که با تاخیر زمانی وارد حوزه خودروهای برقی شده،‌ توانسته بیش از ۳ میلیون خودروی برقی را در بازار خود عرضه کند.

فروش ویژه محصولات فونیکس (نقدی | اقساطی)

شرایط فروش ویژه محصولات فونیکس | مدت و تعداد محدود | با شرایط متنوع نقدی و اقساطی | همین الان تماس بگیرید

تماس مستقیم
بررسی آمار فروش خودروهای برقی در جهان در سال میلادی (۲۰۲۲) گذشته نشان می دهد که فروش این محصول در قیاس با سال ۲۰۲۱،‌بیش از ۵۴ درصد افزایش داشته است. بدین جهت در سال ۲۰۲۲،‌۵۶ خودروساز ۱۰ میلیون و ۲۸۷ هزار و ۹۲۳ دستگاه خودرو برقی فروخته‌اند و این در حالی است که همین تعداد خودروساز در سال ۲۰۲۱،‌حدود ۶ میلیون و ۶۶۷ هزار و ۶۳۴ خودرو برقی را وارد بازار کرده بودند. با توجه به ثبت چنین اعدادی،‌در سال میلادی گذشته،‌ سهم خودروهای برقی از کل خودروهای فروخته شده به ۱۲ درصد رسیده است.

این روند نشان می دهد که خودروسازان جهانی به سمت خودروهای برقی در حال حرکت هستند و البته این نیاز هم از سوی مردم ایجاد شده که خودروی برقی خریداری کنند. اکثر خودروسازان جهانی بر این باور هستند که به زودی خودروهای برقی سهم بیشتری از بازار خودرو را، از آن خود خواهند کرد و لذا ضرورت دارد که کشورها در گام اول نسبت به واردات خودروهای برقی اقدام کنند و همچنین خودروسازان جهان به سمت تولید خودرو برقی بروند و شرایطی فراهم شود که به مرور از میزان استفاده از سوخت‌های فسیلی کاهش پیدا کند و مهم‌تر آنکه از میزان آلایندگی در شهرهای بزرگ کاسته شود.

شرکت خودروساز BYD چین طی سال‌های اخیر به سرعت در تولید و فروش خودروهای برقی، از برندهای چون تسلا،‌فولکس واگن،‌ جنرال موتورز،‌ استلانتیس، هیوندای،‌بی ام و حتی بنز و رنو پیشی گرفت. این خودروساز (BYD) در سال ۲۰۲۱،‌ بیش از ۵۹۸ هزار و ۱۹ دستگاه خودروی برقی تولید کرده بود اما با توجه به نیاز بازار، تولید خود را ۲۱۱ درصد افزایش داد و به یک میلیون و ۸۵۸ هزار و ۳۶۴ دستگاه رساند. شرکت تسلا نیز تولید خودروهای برقی را در شرکت خود ۴۰ درصد افزایش داد.

فروش ویژه محصولات ام وی ام (نقدی | اقساطی)

فروش ویژه محصولات ام وی ام | نقدی و اقساطی | اقساط ۶۰ ماه | مدت و تعداد محدود | همین الان تماس بگیرید

تماس مستقیم

 

بدین جهت در سال ۲۰۲۱ این خودروساز ۹۳۶هزار و ۲۴۷ دستگاه خودروی برقی تولید کرده بود و در سال ۲۰۲۲ عدد یاد شده با ارتقا قابل قبول به یک میلیون و ۳۱۴ هزار و ۳۱۹ دستگاه رسید. سومین شرکت بزرگ تولیدکننده خودروهای برقی،‌فولکس واگن است. این مجموعه سال ۲۰۲۱ حدود ۷۶۳هزار و ۸۵۱ دستگاه خودرو برقی تولید کرده بود و در سال گذشته میلادی این عدد با ۱۰ درصد افزایش به ۸۳۹ هزار و ۲۰۷ دستگاه رسید. بررسی روند تولید نشان می‌دهد که بیشترین افزایش تولید خودروهای برقی در شرکت BYD و کمترین آن توسط برند سایک موتور بوده است.

با توجه به افزایش استقبال و  خرید خودروهای برقی، ایران هم در زمره درخواست‌کنندگان خودروهای برقی قرار گرفته است. بر اساس اطلاع‌رسانی‌های صورت گرفته،‌ گروه خودروسازی سایپا در واردات و تولید خودروهای برقی دست به کار شده و قرار است خودروهای برقی R9،  SL03،‌E-STAR و EADO و SINOGOLD  وارد کشور شود و در کنار این موضوع آریا برقی هم با همکاری مجموعه های دانش بنیان و دانشگاه‌های کشور تولید و روانه بازار شود. بدین جهت در سال جاری و با واردات ۱۰۰ هزار تاکسی برقی که وزیر صمت قول آن را داده است، بخش قابل توجهی از زیرساخت‌ها برای خودروهای برقی (جایگاه شارژ) فراهم خواهد شد و پس از آن آریا سایپا می‌تواند مهمان خیابان های کشورمان باشد. /عصرایران


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *