مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس

بنتلی خودرو ۱۹۳۰ خود را دوباره تولید و روانه خیابان می کند!

بنتلی اسپید سیکس یکی از مهمترین خودروهای تاریخ بنتلی است زیرا علاوه بر حس کلاسیک که همراه دارد در مسابقات ۲۴ ساعته لمانز سال ۱۹۲۹ و ۱۹۳۰ نیز مقام قهرمانی را به نام خود ثبت کرده است.

اکنون دپارتمان مولینر دوباره بنتلی اسپید سیکس را به زندگی بازگردانده و به انتهای نام آن کانتینیویشن را اضافه کرده است. مولینز فقط ۱۲ دستگاه اسپید سیکس کانتینیویشن را تولید خواهد کرد که تمامی آن ها در حال حاضر پیش فروش شده اند. قیمت این محصول بالغ بر ۱.۸ میلیون دلار با توجه به شرایط قرارداد مشتری ارزیابی می شود.

در بخش پیشرانه این کلاسیک خاص از تپنده ۶.۵ لیتری ۶ سیلندر استفاده شده که در تست داینو برابر با ۲۰۵ اسب بخار خروجی داده که با نمونه اصلی سال ۱۹۳۰ تقریبا مطابقت دارد.

تولید اسپید سیکس از ماه اکتبر آغاز می شود و هر دستگاه حدود ۱۰ ماه زمان نیاز دارد تا کامل و تحویل خریدار شود. امکان تعامل مشتری و مولینر طی پروسه تولید برای اعمال برخی شخصی سازی ها در نظر گرفته شده است. براساس اعلام برنامه های بنتلی، هر ۱۲ دستگاه تا انتهای سال ۲۰۲۵ تحویل مشتریان خواهند شد.

گفتنی است بنتلی اسپید سیکس سال ۱۹۲۸ میلادی رونمایی شد که نسخه اسپرت مدل ۶.۵ لیتری بود. نسخه عادی از ۲ کاربراتور اس یو با ۱۸۰ اسب بخار خروجی استفاده می کرد و ۱۸۲ دستگاه از ان تولید شد. نسخه ویژه مسابقات ۲۰۰ اسب بخار خروجی داشت که موفق شد افتخار پیروزی در مسابقات مهمی مانند لمانز را به خود اختصاص دهد.

باید توجه داشت که این دومین تجربه بنتلی در بازسازی مدل های افسانه ای خود است زیرا پیش از این در سال ۲۰۱۹ نیز مدل ۴.۵ لیتری بلاور ۱۹۲۹ در ۱۲ دستگاه تولید و تحویل مشتریان شد./عصرایران


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *