مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس

بی ام و هم از فناوری بلاکچین استفاده می کند!

بی ام و BMW، سازنده خودروهای لوکس، با کوین وب، یک شرکت توسعه خدمات غیرمتمرکز مبتنی بر لایه ۲ بلاکچین، همکاری کرده است تا ابزارهای مبتنی بر بلاکچین را به محصولات خود اضافه کند. این شرکت، اتوماسیون مبتنی بر بلاکچین را برای فرآیندهای تامین مالی خودرو و همچنین یک برنامه پاداش برای مشتریان شرکت خودروسازی که با فرآیندهای انطباق سازگار است، توسعه خواهد داد.

یه دلیل قابلیت اطمینان این فناوری و اینکه چگونه می تواند به صرفه جویی در هزینه ها کمک کند، شرکت های بیشتری فرآیندهای بلاکچین را به عنوان بخشی از عملیات خود معرفی می کنند.

 در ۲۹ دسامبر، BMW، سازنده خودرو آلمانی، همکاری با شرکت کوین وب، یک پروتکل بلاکچین لایه ۲ (L2) را برای معرفی فرآیندهای مبتنی بر بلاکچین به عملیات خود را اعلام کرد.

این همکاری دو هدف متفاوت را در نظر می گیرد، اولین مورد شامل توسعه یک پلت فرم قراردادهای هوشمند با هدف ساده کردن فرآیندهای تامین مالی خودروهای BMW است.

طبق یک بیانیه مطبوعاتی، این اقدام شامل اجرای پروتکل (AML) و قانون (KYC) است.

هدف دوم ایجاد یک برنامه وفاداری مبتنی بر بلاکچین برای پاداش دادن به مشتریان با محصولات و خدمات است و به هر مشتری رتبه ای را که مستقیماً با انباشت پاداش آنها مرتبط است، اختصاص می دهد.

کوین وب اعلام کرد که به دلیل نسبت عملکرد به هزینه، از بلاکچین Bnb بایننس به عنوان زنجیره پایه برای این اقدامات  استفاده خواهد کرد.

 با این حال، در صورت نیاز، تراکنش‌ها می‌توانند به سایر بلاکچین‌ها نیز پخش شوند.

مزایای فناوری دفتر کل غیر متمرکز

بیورن آنتونسون، مدیرعامل لیزینگ BMW در تایلند، مزایای انتقال بخشی از فرآیندهای شرکت به پلتفرم‌های بلاکچین را توضیح داد.

 او بیان کرد: ما میخواهیم سوابق شرکت را که قبلا به صورت سنتی ثبت می شد را به سمت ثبت سوابق در بلاکچین که به شکل تغییرناپذیر همراه با کارایی بیشتر و شفافیت بیشتر است تغییر دهیم.

این اقدام BMW در زمانی انجام می شود که فناوری های مبتنی بر بلاکچین تحت تأثیر روند نزولی بازار ارزهای دیجیتال قرار گرفته است.

همانطور که پل کروگمن برنده جایزه نوبل در ۱ دسامبر اظهار داشت، برخی از پروژه های مهم غیر رمزارزی مبتنی بر بلاکچین مانند Tradelens، یک پلتفرم تجارت جهانی تحت حمایت Maersk و موتور مبتنی بر بلاکچین که برای بورس استرالیا در حال توسعه بود، اخیراً لغو شد.

توبی گیلبرت، مدیرعامل کوین وب در مورد شراکت خود با BMW اعلام کرد: امیدواریم زمانی که این پروژه به طور کامل راه اندازی شد، بتوان از آن به عنوان معیاری برای اثبات اینکه کسب و کارهای سنتی می توانند به طور کامل از فناوری بلاکچین بدون انحراف از ارزش ها و ماموریت اصلی خود بهره ببرند، استفاده کرد.

منبع:اقتصادآنلاین


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *