مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس

ب ام و سرانجام تسلیم منتقدان شد؛ طراحی خودروها به مسیر منطقی بازمی‌گردد

ب ام و چند سالی است که محصولات خود را با سبک طراحی جدیدی راهی بازار کرده استُ‌سبکی که صدای منتقدان را در آورده است.

ب ام و چند سالی است که محصولات خود را با سبک طراحی جدیدی راهی بازار می‌کند. در این سبک جدید، ابعاد جلوپنجره رشد کرده و در مقایسه با قبل خیلی بزرگ‌تر است. این سبک هرچند چهره مدل‌های جدید کمپانی را متمایز کرده، اما منتقدان زیادی دارد و بسیاری از کارشناسان و حتی طرفداران آن را زیبا و جذاب نمی‌دانند. با وجود مقاومت سرسختانه تیم طراحی، حالا خبر می‌رسد این کمپانی صدای بلند انتقادات را شنیده و به‌احتمال قوی در طراحی محصولات آتی تجدیدنظر خواهد کرد.آنطور که مدیر تیم طراحی ب ام و یعنی آقای «آدریان ون هویدونک» اعلام کرده، خودروهای این شرکت در آینده با چهره ساده‌تری تولید می‌شوند. وی افزوده جلوپنجره نیز دیگر مثل الان باعث آزار و اذیت چشمان بیننده نخواهد شد! آقای ون هویدونک در مصاحبه خود با نشریه انگلستانی تاپ گیر اضافه کرده تیم طراحی انتقادات را می‌شنود و نسبت به آنها بی‌اعتنا نیست.

آقای ون هویدونک که به‌نوعی از شاگردان کریس بنگل معروف به‌شمار می‌رود، در مصاحبه خود بر استفاده از المان‌های جدید تاکید کرده است. از دید وی، نمی‌توان یک سبک طراحی ثابت را برای سال‌های متمادی تکرار کرد و باید گاهی مواقع به سمت چیزهای جدید رفت.

این طراح برجسته جهان خودرو در ادامه صحبت‌های خود تأکید کرده تیم طراحی به‌خوبی می‌داند که درحال انجام چه کاری است و قصد آزمایش و خطا را ندارد.

آزادی عمل ب ام و به‌خاطر تاریخچه پربار

مدیر طراحی ب ام و می‌گوید این برند در طول تاریخ پربار خود از انواع جلوپنجره‌های عمودی، بسیار باریک، عریض و حتی کم‌ارتفاع استفاده کرده است. به‌همین خاطر تیم طراحی آزادی عمل زیادی دارد و می‌تواند با الهام از گذشته از انواع فرم‌های مختلف کمک بگیرد. وی در این رابطه اظهار کرده:

نکته تأمل‌برانگیز اینکه با وجود انتقادات فراوان، ب ام و از نظر فروش عملکرد موفقی دارد. این کمپانی آلمانی رکورد فروش ۲.۱ میلیون خودرو در سال ۲۰۲۲ را ثبت کرده است. از این رقم حدود ۱۷۷ هزار دستگاه به شاخه اسپرت M تعلق دارد.

گفتنی است سیگنال انعطاف‌پذیری از سوی مدیر طراحی ب ام و درحالی صادر می‌شود که پیش‌تر شاهد مقاومت آنها در برابر سیل انتقادات بودیم.


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *