مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس

توربو تیتان ۳ ؛ عجیب ترین کامیون آمریکا

یکی از متفاوت ترین قسمت های توربو تیتان ۳ به فرمان دو قسمتی جوی استیک مانند آن مربوط می شود که مجموعا چیزی شبیه به کابین هواپیما را در ذهن بیننده  تداعی می کرد.

شورولت توربو تیتان ۳ نام یک نمونه اولیه از کامیون مفهومی جنرال موتورز بود که در سال ۱۹۶۵ تولید شد. این محصول بواسطه ظاهر متفاوت و تجهیزاتی که همراه داشت به کامیون آینده شهرت یافت. یکی از مهم ترین آینده نگری های توربو تیتان به پیشرانه آن که از نوع توربین گازی بود مربوط می شد.

دو کانال بزرگ هوا که در پروفایل دماغه کامیون توربو تیتان ۳ مشاهده می شود، در واقع بخشی از ساختار پیشرانه توربین گازی این شورولت فراتز از زمان خود، هستند.
توربین گازی یک موتور درون‌سوز از گونه ماشین‌های دوار است که بر اساس انرژی گازهای ناشی از احتراق کار می‌کند. کاربرد اصلی آن در نیروگاه‌ها است اما موتور بالگردها، موتور هواپیماهای مسافری، موتور هواپیماهای جنگی و موتور بیشتر کشتی‌های توربینی نیز گونه‌هایی از توربین گازی هستند.
کابین از فلز و فایبرگلس توسعه یافته بود. در بخش فناورانه ها نیز جزئیات زیادی روی کنسول پیش روی راننده در تصاویر مشخص است. یکی از متفاوت ترین قسمت ها به فرمان دو قسمتی جوی استیک مانند آن مربوط می شود که مجموعا چیزی شبیه به کابین هواپیما را در ذهن بیننده  تداعی می کرد.
براساس اطلاعات موجود، نمونه اولیه توربو تیتان ۳ در اواخر دهه ۶۰ میلادی نابود شد!

ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *