مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس

خداحافظی ماکسیما با خط تولید

نیسان ژاپن با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد سدان دوست‌داشتنی نیسان ماکسیما همانند بسیاری از سدان های مشهور دیگر با خط تولید خداحافظی خواهد کرد. این برند می‌گوید با پایان تولید نسل فعلی ماکسیما در اواسط سال ۲۰۲۳ شاهد بازنشستگی یکی از جذاب‌ترین محصولات نیسان خواهیم بود.

اگرچه خبر مورد بحث خیلی سورپرایز کننده نیست اما طرفداران نیسان هنوز هم فرصت خواهند داشت پشت فرمان سدانی بنشینند که مرزهای بین محصولات لوکس و اسپرت را تا حدی کمرنگ کرده بود.

نیسان ماکسیما نیز به سرنوشت برندهایی همچون پونتیاک و الدزموبیل و خودروهایی همچون شورولت ایمپالا و بیوک رگال مبتلا می‌شود. این خودروها به همراه آکورا RLX و لکسوس GS شاهد افت فروش مداوم بوده‌اند که یکی از دلایل اصلی آن محبوبیت روزافزون شاسی بلندها و همچنین تولید خودروهای الکتریکی است.

نیسان با انتشار بیانیه‌ای گفته که اولویت اصلی‌اش تولید خودروهای الکتریکی و تکنولوژی‌های پیشرفته است. این برند ژاپنی اوایل سال جاری نیز گفته بود دو محصول تمام الکتریکی جدید را در کارخانه خود در می‌سی‌سی‌پی تولید خواهد کرد. فروش نیسان ماکسیما در نیمه اول سال جاری میلادی برابر با ۳۷۵۳ دستگاه بوده که کاهش بیش از ۶۲ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال پیش نشان می‌دهد.

این میزان فروش نشان دهنده کاهش شدید محبوبیت سدان ژاپنی‌ها نسبت به ‌روزهای خوش دهه ۹۰ میلادی و سال‌های بعد از آن است. در واقع باید گفت بازار خوبی برای سدان های ۶ سیلندر دیفرانسیل جلو و با گیربکس CVT وجود ندارد و مشتریان هم بیشتر به سمت خودروهای شاسی‌بلند، وانت‌ها و محصولات الکتریکی حرکت می‌کنند.

ماکسیما به دلیل سایز مناسبی که دارد بسیار پرطرفدار است و عملکرد بسیار خوبی نیز دارد. کابین ماکسیما به خوبی طراحی شده است و امکانات بالایی نیز دارد، کنترل‌های ساده و تعداد زیادی از امکانات لوکس نیز در این اتاق ۵ نفره ارائه می‌شود.فضای پا در صندلی‌های جلو به اندازه کافیست و، اما فضای سر کمی کوچک است؛ فضای صندلی‌های عقب به اندازه دیگر رقبای بزرگتر مانند تویوتا آوالون که اکنون تولید آن متوقف شده است، سخاوتمند نیست.

صندلی‌های راننده و سرنشین جلو با قابلیت تنظیم قدرت، فرمان و دکمه تعویض چرم، کنترل خودکار آب و هوا در دو منطقه، آینه دید عقب و روشن شدن فضای داخلی به صورت استاندارد در همه تریم‌ها وجود دارد. تنها نقطه ضعف این خودرو این است که فضای بار کمی دارد.

پیشرانه نیسان ماکسیما اسپرت مدل ۲۰۲۲ یک موتور ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری است که قدرتی معادل ۳۰۰ اسب بخار را در اختیار راننده قرار می‌دهد. گفتنی است شتاب صفر تا صد این مدل ۵.۷ ثانیه برآورد شده است. همچنین ماکسیمای اسپرت که با تریم SR عرضه می‌شود محدوده قیمتی ۳۷ هزار تا ۳۹ هزار دلار برای آن در نظر گرفته شده است.

این ماکسیما در بازه قیمتی ۳۹ هزار تا ۳۹ هزار و ۵۰۰ دلار خرید و فروش می‌شود.


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *