مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس

رقابت داغ BYD با خودروسازهای خارجی در بازار چین

براساس گزارش اتحادیه خودرو چین، طی اکتبر ۲۰۲۳ (مهر-آبان ۱۴۰۲) بازار چین فروش ۲.۰۳۳ میلیون دستگاه خودرو صفر کیلومتر را به ثبت رسانده است. این آمار در مقیاس سالانه افزایش ۱۰.۲ درصدی را نمایش می دهد. همچنین در مقیاس ماهانه و مقایسه با ماه گذشته نیز افزایش ۰.۷ درصدی را ثبت کرده است.

بهبود وضعیت خودروهای مبتنی بر انرژی های نوین یکی از دلایل اصلی صعود نمودارها در گزارش مذکور بوده است. برابر با ۱۹۵ هزار خودرو الکتریکی خالص و ۲۷۲ هزار پلاگین هیبرید تحویل مشتریان شده است که بدین ترتیب ۳۷.۷ درصد آمار کل فروش خودرو که ابتدای متن به آن اشاره کردیم، در اختیار محصولات مبتنی بر انرژی های نوین قرار دارد.

صدر جدول در اختیار برند BYD قرار دارد و البته این برای بی وای دی یک تجربه تکراری است زیرا اکثر مواقع این کمپانی پرچمدار گزارش های مشابه در کشور چین بوده است. بی وای دی در این گزارش، برابر با ۲۴۶۳۸۹ دستگاه خودرو فروخته است که سهم بازار ۱۲.۱۲ درصدی را به خود اختصاص می دهد.

فولکس واگن با فروش کل ۱۹۸۲۱۰ در رتبه دوم قرار دارد و سهم بازار ۹.۷۵ درصدی را در اختیار دارد. تویوتا با فروش ۱۵۱۰۰۳ خودرو و سهم بازار ۷.۴۳ درصد در رتبه سوم قرار دارد.

هوندا با فروش ۱۳۰۲۲۱ دستگاه خودرو و سهم ۶.۴۱ درصدی در رتبه چهارم قرار گرفته است. جیلی دیگر خودروساز چینی با فروش ۹۲۷۷۰ و سهم بازار ۴.۵۶ درصد در رتبه پنجم نشسته است.

تسلا ارائه تریم بروزرسانی شده مدل ۳ در بازار چین را آغاز کرده آن هم در شرایطی که تنها چند روز از آغاز اکتبر گذشته بود. طی این مدت ۲۰۰۰ دستگاه تسلا مدل ۳ جدید تحویل مشتریان شده است. مجموع فروش تسلا در این گزارش برابر با ۲۸۶۸۶ دستگاه خودرو بوده که کمترین میزان از ژانویه ۲۰۲۳ محسوب می شود.

بی وای دی در بازار خودروهای الکتریکی چین، سهم ۲۷ درصدی را به خود اختصاص داده است. از طرف دیگر، سهم بی وای دی در بازار پلاگین هیبریدهای چین نیز برابر با ۴۱ درصد بوده است.

 جدول فروش برترین برندهای الکتریکی در بازار چین طی اکتبر ۲۰۲۳ 

در جدول به ترتیب از چپ به راست ستون های: رتبه / برند / میزان فروش(دستگاه) / سهم بازار(درصد)

پرفروش ترین خودروهای بازار چین در اکتبر ۲۰۲۳

در جدول به ترتیب از چپ به راست ستون های: رتبه / برند / مدل خودرو / میزان فروش(دستگاه) / تغییرات در مقیاس سالانه / سهم بازار

 

همانطور که در جدول ها مشخص است، اکثر رتبه ها و فروش بالا در اختیار مدل های چینی قرار دارد. در بخش هایی نیز که برندهای بین المللی مانند فولکس واگن، نیسان، تسلا و هوندا صاحب رتبه هستند؛ محصولات پرفروش آن ها همگی در چین و تحت ائتلاف با کمپانی های این کشور تولید می شوند.


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *