مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس

رنتک مرسدس جی تی۶۳؛ فرصتی برای ملاقات با یک بنز درنده!

رنتک کمپانی فعال در فلوریدا آمریکا است که از سال ۱۹۸۹ فعالیت خود را آغاز کرده و به تیونینگ خودروهای مرسدس بنز مشغول است. این کمپانی اخیرا از پروژه جدید خود با حضور مرسدس بنز آ ام گ جی تی۶۳ کوپه(۴درب) رونمایی کرده و نام RIIX را برای آن انتخاب کرده است.

زیر درپوش موتور این مرسدس از پیشرانه ۴ لیتری توربودوقلو M177 با ۸ سیلندر استفاده شده که ۱۱۹۶ اسب بخار خروجی و ۱۲۵۷ نیوتن متر گشتاور دارد. این اعداد را با آمار استاندارد مرسدس بنز مذکور یعنی ۶۸۱ اسب بخار و ۹۹۸ نیوتن متر اگر مقایسه کنید به ارزش کار تیونر بیشتر پی خواهید برد.

در مسیر دستیابی به افزایش توان پیشرانه از توربو بزرگ تر، ریمپ ئی سی یو، سیستم مکش هوای فیبر-کربن، پمپ سوخت فشار بالا و … استفاده شده است.

گفتنی است؛ نهایت توان موتور رنتک یعنی ۱۱۹۶ اسب بخار در شرایط استفاده از سوخت با اکتان ۱۰۰ قابل دستیابی خواهد بود و چنانچه اکتان سوخت ۹۳ باشد، میزان خروجی نیز به ۹۶۵ اسب بخار و گشتاور به ۱۲۴۳ نیوتن متر کاهش می یابد.

هیولای رنتک با جعبه دنده ۹ سرعته اتوماتیک مرسدس که توسط تیونر به یونیت کنترل جدید مجهز شده، هماهنگ می شود. سامانه تمام چرخ محرک نیز در وضعیت فعال قرار دارد. مرسدس بنز آ ام گ رنتک طی ۲.۴۴ ثانیه از حالت توقف به سرعت ۹۶ کیلومتر برساعت می رسد و تنها ۵.۵ ثانیه زمان لازم دارد تا ۱۶۱ کیلومتر برساعت را نیز ثبت کرده و از مقابل چشم بیننده مانند دود محو شود.

رنتک مرسدس

رنتک از پنل های فیبر-کربن برای بدنه استفاده کرده تا شرایط ائروداینامیک را بهبود دهد. مواردی مانند اسپلیتر جلو، کانارد کناره های سپر جلو، ساید اسکیرت دو تکه، دیفیوزر عقب، بال عقب فعال و… در خدمت بهبود نیروی داون فورس مرسدس قرار دارند.

رینگ های آلومینیومی ۲۱ اینچی در محور جلو و ۲۲ اینچی محور عقب نیز که با لاستیک های میشلن هماهنگ شده اند، بخش دیگر جذابیت های این رنتک را شکل داده اند.

سیستم اگزوز نیز کاملا بروزرسانی شده و این مسیر با لوله های استیل از یک مبدل کاتالیست ۲۰۰ سلولی و خروجی های اسپرت جدید نیز استفاده می کند. این سیستم از نظر فنی میزان فشار اگزوز در قسمت عقب را کاهش می دهد و در عین حال صدای زیبایی را به وسیله دریچه های الکترونیکی ایجاد می کند.

رنتک قیمت این پیکیج جذاب برای مرسدس را ۹۴۹۸۰ دلار اعلام کرده است که باید آن را به علاوه قیمت خودرو کنید.

 


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *