مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس

سخنگوی دولت:دولت هیچ تصمیمی برای افرایش نرخ بنزین نگرفته است

سخنگوی دولت با اشاره به برخی اظهار نظرها مبنی بر پیش بینی افزایش قیمت بنزین در لایحه بودجه۱۴۰۳ با یادآوری اینکه لایحه بودجه به صورت عمومی در رسانه ها منتشر می شود، تاکید کرد که هیچ تصمیمی برای افرایش نرخ بنزین در دولت گرفته نشده است.

اصلی ترین دلیل آلودگی هوا، خودروها و موتورسیکلت ها است

بهادری جهرمی در پاسخ به سوالی درباره برنامه دولت برای کاهش آلایندگی و توسعه ناوگان جمل و نقل عمومی، اظهار کرد:اصلی ترین دلیل آلودگی هوا، خودروها و موتورسیکلت ها است، به همین دلیل اصلی ترین اولویت دولت، برقی سازی خودروهاست.

وی افزود: دولت با سرعت زیاد در حال تامین خودروهای برقی بویژه در حمل و نقل عمومی است. ۴۰ دستگاه اتوبوس برقی تولید داخل تحویل استان البرز شد. ۸۸ دستگاه تاکسی برقی تحویل شهرداری شد. برنامه ما این است که در یکسال ۱۰۰ هزار تولید برقی تامین کنیم. باید همچنین در مصرف انرژی  صرفه جویی کنیم. الگوهای مصرف باید اصلاح شود تا سوخت مایع کمتری در نیروگاه ها استفاده شود. باید منابع آلاینده کمتری وارد محیط زیست کنیم. اخیرا در اصفهان، گازوئیل یورو ۵ تولید می شود که کیفیت بالاتری دارد.

وی در ادامه در پاسخ به این پرسش که آیا نظارت دولت بر مجوزهای کسب و کار انجام می شود، گفت: قانونگذار نظارت بر مجوز کسب و کار را پیش بینی کرده است. با توجه به تسهیل صدور مجوز کسب و کار باید نظارت بیشتری شود و در همین راستا هیات مقررات زدایی، نهادهای مربوطه را مکلف کرده که نظارت خود را بیشتر کرده و نظارت الکترونیکی هم ایجاد کنند.

نهادهای نظارتی باید در قبال نحوه اجرای قانون  هوای پاک در دولت های قبل نظر دهند

سخنگوی دولت در پاسخ به این پرسش که کدام دستگاه ها در اجرای قانون هوای پاک ترک فعل کرده اند؟ تصریح کرد: نهادهای نظارتی باید در قبال نحوه اجرای این قانون توسط دولت های قبل نظر دهند.

بهادری جهرمی با بیان اینکه  در اجرای قانون هوای پاک در این دولت، اقدامات متعددی صورت گرفته است، اظهارکرد: تامین ارز برای واردات خودروی های برقی و هیبریدی را در اولویت قرار داده ایم. در تهران بیش از ۱۰۰ ایستگاه شارژ خودروهای برقی ایجاد شده است. رئیس جمهور استانداران را مکلف کرده تا این قانون اجرایی شود. معاون اجرایی رئیس جمهور علاوه بر سازوکارهای موجود، از سوی رئیس جمهور مکلف شده گزارشی از اجرای قانون هوای پاک تهیه کند که اخیرا این گزارش ارایه شده است. جمع آوری گاز های فلر در دولت شروع شده است. این گازها به سمت تولید هدایت می شود. بنزین و گازوئیل تهران یورو ۴ و ۵ است. ۱۵ میلیون لیتر گازوئیل تولیدی در اصفهان به کیفیت یورو ۵ رسید./ایسنا


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *