مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس

شماره‌گذاری خودرو از درِ منزل تا رنگ‌بندی گواهینامه رانندگی؛ برنامه‌های جدید پلیس

براساس اعلام سردار «سیدکمال هادیانفر»، رئیس پلیس راهور ناجا، به‌زودی شماره‌گذاری خودرو از درِ منزل امکان‌پذیر خواهد بود.

براساس گفته‌های سردار «سیدکمال هادیانفر»، رئیس پلیس راهور فراجا، به‌زودی طرح «شماره‌گذاری خودرو از درب منازل» انجام خواهد شد. به گفته او، خودروهای ون مخصوصی برای این کار درنظر گرفته شده است تا عملیات تعویض پلاک خودرو درب منزل را انجام دهند. انجام این کار به مصرف‌کنندگان در بازار خودرو کمک می‌کند تا با سرعت بیشتری مسیر خریدوفروش خودرو را طی کنند. فرایند تعویض پلاک یکی از امور سخت و زمان‌بر در نقل‌وانتقال خودرو است که دردسرهای بسیاری را پیش روی متقاضیان می‌گذارد. با تسهیل تعویض پلاک، فروشندگان و خریداران می‌توانند بدون نیاز به مراجعه حضوری، عملیات فک پلاک و درج پلاک جدید را انجام دهند.

درحال‌حاضر بخشی از فرایند تعویض پلاک به‌صورت اینترنتی انجام می‌شود. بااین‌حال، متقاضیان ناچار هستند تا برای فک پلاک قدیمی و دریافت پلاک جدید، به مراکز تعویض پلاک مراجعه کنند. شماره‌گذاری خودرو از درب منزل، نیاز افراد برای مراجعه به مراکز تعویض پلاک را از بین می‌برد.

تغییرات در گواهینامه رانندگی پس از اجرای شماره‌گذاری خودرو به روش جدید

علاوه بر شماره‌گذاری خودرو از درب منازل، تغییرات دیگری نیز در برنامه‌های پلیس راهور اعمال شده است. ازجمله این تغییرات می‌توان به صدور یک‌روزه گواهینامه رانندگی موتورسیکلت اشاره کرد. بنابراین مالکین موتورسیکلت که فاقد گواهینامه رانندگی هستند، می‌توانند تنها در یک روز گواهینامه خود را دریافت کنند.

تغییر دیگر در حوزه گواهینامه رانندگی، ارائه گواهینامه دوزبانه است. درحال‌حاضر گواهینامه رانندگی ایرانی در ۷۲ کشور جهان معتبر است. ازاین‌رو، سازوکاری برای ارائه درخواست گواهینامه دوزبانه ایجاد خواهد شد. البته به گفته سردار هادیانفر، الزامی در دریافت گواهینامه دوزبانه وجود ندارد اما افراد می‌توانند این گواهینامه را به‌صورت اختیاری دریافت کنند. درنهایت رنگی‌شدن گواهینامه موضوع دیگری است که در دستور پلیس راهور قرار دارد. این تصمیم از مدت‌ها پیش اتخاذ شده است که البته برای اجرا به تصویب مجلس نیاز دارد. براین‌اساس، گواهینامه رانندگان عادی سفیدرنگ است. در صورت عدم انجام تخلفات و رانندگی بهتر، گواهینامه فرد نقره‌ای‌رنگ می‌شود. برای رانندگانی با بالاترین امتیاز نیز گواهینامه طلایی درنظر گرفته شده است./دیجیاتو


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *