مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس

عجیب‌ترین فولکس قورباغه‌ای جهان

 خانه‌های موتوردار متحرک، برای مسافران محلی برای اسکان و استراحت و تفریح در جاده فراهم می‌کنند. اما اگر برای ساخت چنین کمپرها یا خودروهای تفریحی، تفکر زیباشناسانه شخصی را نیز به همراه یک مقدار تم روستایی اضافه کنید، نتیجه چه خواهد شد؟

برای درک بهتر می‌توانیم نگاهی به فولکس واگن بیتل «هولزاوس» که تقریبا به فارسی «فولکس واگن سوسکی کلبه چوبی» معنی می‌دهد، داشته باشیم. این فولکس واگن سوسکی عجیب و غریب در حال حاضر در ایتالیا به فروش گذاشته شده است.

این کلبه یا کابین چوبی در قسمت عقب خودرویی نصب شده که در اصل یک فولکس واگن بیتل ۱۳۰۲ ساخته سال ۱۹۷۰ بود. این مدل سوپر «بیتل» (سوسک) برای آمریکا ساخته شده بود. گروهی از صنعتگران آلپاین در سال ۱۹۹۵ بدنه چوبی را بر روی شاسی اصلی این خودرو اضافه کردند. آن‌ها حتی برای اینکه به کار خود جلوه روستایی بیشتری بدهند، الوار داخل و خارج و کلبه را با دست تراشیدند.

کاپوت و در موتور دارای یک طرح نقاشی مشابه طرح‌های نقاشی دیواری هستند که صحنه کوهستانی با آبشار را نشان می‌دهد و که با نقاشی روی قالپاق چرخ‌ها روکش چرخ‌ها مطابقت دارند. سپرها و برف پاک کن‌ها از قطعات چوبی منحنی ساخته شده‌اند.

بدنه‌ چوبی آن از کلبه‌های آلپاین (ویژه مناطق کوهستانی) الهام گرفته است. روکش‌های چوبی روی پنجره‌های هر طرف کلبه نصب شده در پشت این خودرو قرار دارند و پرده‌های گینگهام نیز آن‌ها را پوشانده‌اندیک عقاب برنزی نیز روی سقف این کلبه ژست گرفته و حتی یک دودکش هم در پشت بام وجود دارد.

فضای داخلی نیز شبیه یک کلبه روستایی است. روی داشبورد این فولکس سوسکی طرحی از دیواره کوه‌ها نقش بسته است. نقاشی ها نیز در پانل درها وجود دارد. یک نیمکت سه طرفه در پشت و یک میز گرد در وسط آن قرار دارد. دودکش کاربردی است زیرا یک شومینه کوچک در یک گوشه از ساختار کلبه مانند وجود دارد.

مالک از این بیتل سفارشی در طول مسابقات رالی‌، مهمانی‌ها و فستیوال‌های باشگاه آلپاین استفاده می‌کرد. این «کمپر سوسکی» به عنوان دفتر فروش بلیت در مسابقات رالی به کار گرفته شده بود. فروشنده این بیتل کمپر کلبه‌ای شکل، خاطرنشان می‌کند که موتور ۱.۶ لیتری چهار سیلندر این خودرو خیلی خوب کار می کند. البته ماشین نیاز به معاینه فنی دارد.

فروشنده همچنین مایل است ماشین را به اروپا یا سایر نقاط جهان ارسال کند. از زمانی که گزارش مربوط به این خودرو منتشر شده، بالاترین پیشنهاد خرید معادل ۷۶۴۶ دلار (حدود ۳۸۲ میلیون تومان) بوده است./همشهری‌آنلاین


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *