مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس

قدرت این تویوتا یاریس ۳برابر شده‌است!

حال یک تیونر استرالیایی از پروژه‌ای تازه رونمایی کرده است که در آن، توانسته از موتور ۳ سیلندر یک دستگاه GR یاریس، قدرت موتور V۸ مک‌لارن ۷۵۰S را استخراج کند. مجموعه «پاورتیون استرالیا» موفق شده تا موتور یاریس را به‌گونه‌ای بهینه‌سازی کند که در دور ۸,۱۱۷rpm حدود ۷۴۱ اسب بخار قدرت را در اختیار راننده قرار دهد؛ به این ترتیب، GR یاریس پاورتیون به ازای هر لیتر سوختی که مصرف می‌کند، ۴۶۲ اسب بخار تویلد خواهد کرد که برای یک خودرو با این ابعاد و موتوری ۳ سیلندر شگفت‌آور محسوب می‌شود.

این مجموعه که به تازگی قراردادی را با مجموعه «کارباز» در جنوب «ولز»، انگلستان، منعقد کرده، از توربوشارژرهای G۳۰-۷۷۰ در موتور یاریس بهره برده است. از جمله تغییرات موتوری این خودرو می‌توان به واشر سرسیلندر حجیم‌تر، سیستم اگزوز جدید، اینترکولر تازه و ورودی هوای جدید برای توربوشارژر اشاره کرد. از آنجا که قطعات یادشده تنظیمات جدیدی را می‌طلبند، ECU خودرو هم با نمونه‌ای از «موتک» جابه‌جا شده است.

برخلاف GR یاریس عادی که نیروی خود را از طریق یک حعبه‌دنده ۶ سرعتی دستی به هر چهارچرخ می‌فرستد، یاریس پاورتیون به جعبه‌دنده تناوبی «X-Shift» و کلاچی از یک شرکت ارائه‌کننده خدمات پس از فروش تویوتا استفاده می‌کند. البته خود تویوتا هم‌اکنون درحال توسعه یک نمونه ۸ سرعتی با مبدل خودکار گشتاور است اما هنوز از آن رونمایی نکرده و خبری از آن در هاچ‌بک محبوبش نیست.

هاچ‌بک کوچک اما قدرتمند با نام «رودنت» شناخته می‌شود. تیونر برای اینکه از عملکرد درست آن اطمینان حاصل کند آن را ۳۰ بار در تست داینو قرار داده است. این مجموعه کار خود روی این موتور را حدود ۱ سال پیش شروع کرد و حال با تحقیقات و آزمایش‌های بسیار، می‌توان گفت به حدی رسیده است که محصول خود را با اطمینان‌خاطر به بازار عرضه کند. وقتی به این مسئله دقت می‌کنیم که ۷۴۱ اسب بخار قدرت درون یک هاچ‌بک ۱۲۸۰ کیلوگرمی چهارچرخ محرک قرار گرفته است، می‌بینیم که تجربه رانندگی آن با تمام محصولات اوریجینال بازار متفاوت خواهد بود.

استرالیایی‌ها تمام تست‌های خود را روی خودروی «پیتر فریدمن»، بنیان‌گذار میکروفون‌های راد، انجام دادند. نظر شما درباره این خودروی جذاب و قدرت بسیارش چیست؟ آیا چنین محصولی واقعا کاربردی است یا مانند سایر ابرخودروها باید در خیابان‌ها خودنمایی کند؟!/پدال

 


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *