مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس

مرسدس AMG از GLC63 S E Performance با ۶۸۰ اسب‌بخار قدرت رونمایی کرد

پیشرانه مرسدس GLC63 S E Performance شامل یک موتور برقی نیز می‌شود.

نسخه AMG از مرسدس GLC مدل ۲۰۲۴ رونمایی شد. این نسخه با دو کد GLC43 و GLC63 S E Performance روانه بازار خواهد شد. همان‌طور که قابل حدس است، این دو مدل در مقایسه با GLC استاندارد عملکرد به‌مراتب اسپرت‌تر و طراحی خشن‌تری دارند. مدل پرچمدار GLC63 S E Performance از یک پیشرانه ۶۸۰ اسب‌بخاری سود می‌برد و شتاب ۳.۵ ثانیه‌ای آن در دنیای شاسی‌بلندهای کامپکت کم‌نظیر است.

مشخصات فنی مرسدس AMG GLC43

معرفی دو محصول جدید مرسدس AMG را از GLC43 شروع می‌کنیم. این نسخه که به‌نوعی مدل پایه محسوب می‌شود، از یک پیشرانه هیبریدی بهره می‌برد. قلب اصلی این پیشرانه را همان موتور ۲ لیتری معروف M139l تشکیل می‌دهد. این موتور به‌لطف به‌روزرسانی‌های متعدد حالا توانایی تولید ۴۲۱ اسب‌بخار قدرت در دور ۶۷۵۰ و همچنین ۵۰۰ نیوتن‌متر گشتاور در دور ۵۰۰۰ را دارد. در مواقع ضروری ۱۴ اسب‌بخار دیگر توسط سامانه هیبریدی به این رقم اضافه می‌شود تا مجموع قدرت پیشرانه به ۴۳۵ اسب‌بخار برسد. در این کراس‌اوور هیجان‌انگیز گیربکس ۹ سرعته دوکلاچه خودکار در همکاری با سامانه ۴MATIC وظیفه انتقال نیرو به هر چهار چرخ را بر عهده دارد.

با اتکا به این پیشرانه قدرتمند و گیربکس پیشرفته، مرسدس AMG GLC43 می‌تواند در عرض ۴.۸ ثانیه سرعت خود را به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برساند. در مسیر مستقیم هم امکان دستیابی به حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت وجود دارد. با توجه به پیشرانه قدرتمند، ثبت رکوردهای بیشتر نیز ممکن است اما محدودکننده الکترونیکی اجازه این کار را نمی‌دهد. گفتنی است چرخ‌های عقب مرسدس AMG GLC43 فرمان‌پذیر هستند. این کراس‌اوور اسپرت از سیستم تعلیق بادی و کمک‌فنرهای تطبیق‌پذیر سود می‌برد.

مشخصات فنی مرسدس AMG GLC63 S E Performance

شاید فکر کنید با توجه به وجود کد ۶۳ در مدل پرچمدار GLC63 S E Performance، این نسخه یک موتور V8 را به خریدار هدیه می‌دهد. اما در زیر کاپوت این نسخه همان موتور ۲ لیتری ۴ سیلندر توربو قرار دارد. خروجی این موتور در مدل GLC63 S E Performance به ۴۷۶ اسب‌بخار و گشتاور آن به ۵۴۵ نیوتن‌متر افزایش پیدا کرده است. با چنین خروجی قابل‌توجهی، موتور M139l دوباره قدرتمندترین موتور ۴ سیلندر جهان محسوب می‌شود.

پیشرانه مرسدس GLC63 S E Performance شامل یک موتور برقی نیز می‌شود. با احتساب خروجی این موتور نصب‌شده روی محور عقب، مجموع قدرت پیشرانه به ۶۸۰ اسب‌بخار قدرت و ۱۰۲۰ نیوتن‌متر گشتاور می‌رسد! این پیشرانه قدرتمند، مرسدس GLC63 S E Performance را قادر می‌سازد تا در عرض تنها ۳.۵ ثانیه، صفر تا صد را طی کند و حداکثر سرعت خود را به ۲۷۵ کیلومتر بر ساعت برساند. در این نسخه نیز محدودکننده الکترونیکی اجازه ثبت رکوردهای بیشتر را نمی‌دهد. گفتنی است در این نسخه نیروی پیشرانه توسط همان گیربکس ۹ سرعته دوکلاچه خودکار و سیستم ۴MATIC+ به‌سمت هر چهار چرخ ارسال می‌شود. این را هم اضافه کنیم که سیستم ۴MATIC+ در GLC63 S E Performance کاملاً متغیر است. به عبارت دقیق‌تر، با توجه به شرایط، این سیستم می‌تواند ۱۰۰ درصد نیروی پیشرانه را به چرخ‌های عقب ارسال کند.

طراحی ظاهری متفاوت و کابین با‌کیفیت‌تر

از لحاظ طراحی ظاهری نسخه‌های مزین به نشان AMG تفاوت‌هایی با مدل‌های به‌اصطلاح بنزی دارند. اصلی‌ترین و شاخص‌ترین تفاوت آن‌ها در جلوپنجره به‌چشم می‌خورد. طبق انتظار، نسخه‌های AMG به جلوپنجره اختصاصی موسوم به پانامریکانا مجهز هستند. این جلوپنجره با دقت در خطوط عمودی مشکی‌رنگ قابل تشخیص است.

علاوه‌براین، در نسخه‌های AMG ورودی‌های هوای سپر بزرگ‌تر هستند و قطعات کرومی بیشتری روی بدنه آن‌ها نصب شده است. برای تشخیص GLC43 از GLC63 S E Performance باید به خروجی‌های اگزوز توجه کنیم. این خروجی‌ها در GLC43 گرد و در GLC63 S E Performance مربعی‌شکل هستند.

در داخل کابین نسخه‌های AMG با فضای با‌کیفیت‌تری روبه‌رو هستیم. در این نسخه‌ها مشتریان می‌توانند با سفارش صندلی‌های اسپرت، کابین خودروی خود را خاص‌تر کنند. سیستم MBUX در این نسخه‌ها به قابلیت AMG Track Pace مجهز است. این قابلیت هنگام رانندگی در پیست، داده‌هایی را در رابطه با عملکرد راننده گردآوری می‌کند. همچنین نمایشگرها و آپشن هدآپ دیسپلی در GLC43 و GLC63 S E Performance دارای گرافیک مخصوص AMG هستند.

براساس برنامه‌ریزی‌های مرسدس AMG، ابتدا GLC43 راهی بازار خواهد شد. این کراس‌اوور اسپرت از اوایل سال آینده در ایالات‌متحده به فروش خواهد رسید. نسخه هیجان‌انگیزتر GLC63 S E Performance به‌عنوان مدل ۲۰۲۵ تولید خواهد شد؛ درنتیجه برای تماشای کلیپ‌های آن باید تا اواخر سال ۲۰۲۴ منتظر بمانیم. درباره قیمت این نسخه نیز اطلاعاتی منتشر نشده است./دیجیاتو


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *