مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس

میانگین سالانه رانندگی با خودروهای برقی ۷۲۰۰ کیلومتر کمتر از خودروهای درون‌سوز است

پژوهشی که به‌تازگی انجام شده است، نشان می‌دهد که خودروهای برقی در مقایسه با همتایان بنزینی خود سالانه مسافت کمتری را طی می‌کنند.

پژوهشی که به‌تازگی در ایالات‌متحده انجام شده است، نشان می‌دهد که خودروهای برقی مجهز به باتری در مقایسه با همتایان بنزینی خود، ازجمله مدل‌های هیبریدی و پلاگین هیبریدی، سالانه مسافت کمتری را طی می‌کنند.

محققان دانشگاه جورج واشنگتن در این پژوهش از آمار ۱۲.۵ میلیون سواری دست‌دوم و ۱۱.۴ میلیون شاسی‌بلند دست‌دوم آگهی‌شده برای فروش بین سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۲ استفاده کرده‌اند. در این پژوهش مشخص شد که میانگین سالانه رانندگی با خودروهای الکتریکی ۷۲۰۰ کیلومتر کمتر از خودروهای درون‌سوز، هیبریدی و پلاگین هیبریدی است.

محققان حدس می‌زنند که این تفاوت ممکن است ناشی از رویه معمول مالکان خودروهای الکتریکی باشد که از آن‌ها به‌عنوان خودروهای ثانویه در کنار مدل‌های درون‌سوز یا هیبریدی استفاده می‌کنند. علاوه‌براین، آن‌ها می‌گویند که عواملی مانند نگرانی از میزان برد حرکتی و زیرساخت شارژ ضعیف، در مقایسه با جایگاه‌های سوخت فراوان در سراسر ایالات‌متحده، ممکن است در این پدیده نقش زیادی داشته باشند.

مقایسه میانگین مسافت خودروهای برقی با دیگر خودروها

«جان هلوستون»، یکی از نویسندگان این پژوهش و استادیار مدیریت مهندسی و مهندسی سیستم‌ها در دانشگاه جورج واشنگتن می‌گوید که میانگین سالانه مسافت پیموده‌شده خودروهای درون‌سوز ۱۸,۷۳۵ کیلومتر و برای خودروهای برقی ۱۱,۵۳۰ کیلومتر است. این فاصله در بخش شاسی‌بلند با میانگین ۲۰,۸۳۲ کیلومتر در سال برای مدل‌های درون‌سوز و ۱۷۰۳۸ کیلومتر در سال برای مدل‌های برقی کمتر بود. نکته جالب اینکه میانگین مسافت طی‌شده توسط محصولات تسلا ۱۴,۱۳۹ کیلومتر در سال بوده که در مقایسه با ۱۰,۰۳۴ کیلومتر سایر خودروهای برقی غیرتسلا بیشتر است.

هلوستون گفت: «مردم اغلب تصور می‌کنند که خرید یک خودروی برقی به نفع محیط‌زیست است (که البته به‌طور کلی درست است)، اما اثرات آن با افزایش کارکرد بیشتر می‌شود. مطالعه ما نشان می‌دهد که نسل فعلی مالکان خودروهای برقی از آن‌ها به اندازه خودروهای درون‌سوز استفاده نمی‌کنند. برای حداکثر تأثیر مثبت، باید خودروهای برقی بیشتر از خودروهای درون‌سوز مورد استفاده قرار بگیرند.»این محقق افزود که چنین مطالعاتی باید توسط سیاست‌گذاران و قانون‌گذاران برای تهیه پیش‌نویس و اجرای مقررات انتشار گازهای گلخانه‌ای مورد استفاده قرار گیرد. برای مثال، جدیدترین تجزیه‌وتحلیل سازمان محیط‌زیست فرض می‌کند که خودروهای برقی به اندازه خودروهای درون‌سوز مورد استفاده قرار می‌گیرند، اما این‌طور نیست.دیجیاتو


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *