مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس

نحوه گرفتن کارت ماشین المثنی در صورت مفقودی

در این مطلب راجع به گم شدن کارت ماشین صحبت خواهیم کرد و راهکار گرفتن کارت ماشین المثنی را نیز به شما آموزش می‌دهیم.

افرادی که سابقه تملک خودرو را در کارنامه دارند، به‌خوبی می‌دانند که کارت ماشین یکی از مدارک مهم و حیاتی هر خودرو است. این کارت به‌طور معمول همراه بیمه‌نامه شخص ثالث، گواهینامه رانندگی و کارت معاینه فنی درون دفترچه خودروها قرار دارد. هنگامی که خودروی شما به هر دلیلی توسط پلیس متوقف می‌شود، کارت ماشین ازجمله مواردی است که مورد بررسی قرار می‌گیرد. به همین دلیل است که گم‌شدن کارت ماشین یک اتفاق ناگوار برای هر راننده به‌حساب می‌آید.

نگهداری از کارت خودرو وظیفه هر راننده‌ای است، بااین‌حال به دلایل مختلف همچون سهل‌انگاری یا بی‌نظمی، ممکن است کارت اتومبیل شما گم شود. در این مطلب از دیجیاتو در مورد این موضوع صحبت خواهیم کرد و روش‌های پیگیری کارت ماشین گم‌شده را به شما آموزش خواهیم داد. همچنین راهکار گرفتن کارت ماشین المثنی را در این مطلب خواهید خواند. با ما تا پایان متن همراه باشید.

کارت خودرو چیست؟

بسیاری از رانندگان و مالکین خودرو شناخت مناسبی از کارت ماشین دارند، بااین‌حال بد نیست تا برای رانندگان تازه‌کار یا سایر افراد اهمیت این سند را یادآور شویم. کارت خودرو نقش شناسنامه را برای هر اتومبیل ایفا می‌کند. این کارت سند هویت هر خودرو به حساب می‌آید و روی آن اطلاعات حیاتی اتومبیل درج شده است. نوع ماشین و تیپ آن، مدل خودرو و رنگ آن، شناسه یکتای ماشین یا شماره VIN، مشخصات فنی و مشخصات مالک خودرو از طریق کارت خودرو قابل شناسایی هستند.

می‌توان گفت که کارت خودرو مهم‌ترین سند موجود برای هر اتومبیل است و گم شدن آن عواقب بدی را برای مالک به همراه خواهد داشت. از این رو لازم است تا پس از گم شدن کارت خودرو، بلافاصله نسبت به دریافت کارت ماشین المثنی اقدام کنید.

فروش ویژه محصولات فونیکس (نقدی | اقساطی)

شرایط فروش ویژه محصولات فونیکس | مدت و تعداد محدود | با شرایط متنوع نقدی و اقساطی | همین الان تماس بگیرید

تماس مستقیم

روش‌های پیگیری کارت ماشین گم شده

اگر خوش شانس باشید، ممکن است کارت خودرو شما پس از گم شدن توسط یک شهروند وظیفه‌شناس پیدا شود. روی کارت خودرو اطلاعات هویتی و آدرس مالک اتومبیل درج شده است. از این رو شهروندان می‌توانند پس از پیداکردن کارت خودرو، آن را به اداره پست یا مراکز پلیس راهور تحویل دهند. بنابراین اگر کارت خودرو شما گم شده است، در گام اول باید این موضوع را از طریق اداره پست یا پلیس راهور پیگیری کنید. درصورتی‌که کارت خودرو شما پیدا شده باشد، نیازی به دریافت کارت المثنی ندارید.

برای پیگیری کارت سوخت از طریق اداره پست، بایستی با مراکز پست در استان خود تماس بگیرید. البته برای کسب اطمینان بیشتر، بهتر است تا با پست مرکزی کل کشور نیز تماس حاصل کنید. ممکن است کارت خودرو شما توسط راننده‌ای که ساکن استان دیگری است، کشف شود و در محدوده محل سکونت شما قرار نداشته باشد.

تا مدتی پیش، می‌توانستید از طریق بخش رهگیری مدارک سازمانی نسبت به پیگیری کارت خودرو مفقود شده خود اقدام کنید. چنین امکانی درحال‌حاضر وجود ندارد و این گزینه به سایر سامانه‌ها منتقل شده است. به همین دلیل ما به شما توصیه می‌کنیم برای پیگیری کارت خودرو مفقود شده خود علاوه بر دفاتر پست، به دفاتر پلیس +۱۰ نیز مراجعه کنید.

برای گرفتن کارت ماشین المثنی چه کاری باید انجام داد؟

پس از گم شدن کارت ماشین، بایستی نسبت به دریافت کارت ماشین المثنی اقدام کنید. این رویه چهار گام دارد که به ترتیب آن‌ها را بررسی خواهیم کرد.

گام اول: اعلام مفقود شدن کارت خودرو و چاپ آگهی آن در روزنامه

نخستین قدم برای دریافت کارت ماشین المثنی، چاپ آگهی مفقودی در روزنامه‌های کثیرالانتشار است. با چاپ آگهی مفقودی به اطلاع سایرین می‌رسانید که کارت اتومبیل شما از درجه اعتبار ساقط است. این مسئله اهمیت بسیاری دارد، چرا که کلاهبرداران و سودجویان می‌توانند از کارت اتومبیل شما برای مقاصد خود استفاده کنند.

بنابراین برای دورماندن از دردسرهای احتمالی، لازم است تا پس از گم شدن کارت خودرو و بدون هدر دادن وقت، آگهی مفقودی را منتشر کنید. روزنامه‌های کثیرالانتشار قالب از پیش تعیین شده برای چاپ این نوع آگهی‌ها دارند و برای انتشار این آگهی‌ها دردسر نخواهید داشت.

گام دوم: سپری شدن ۱۰ روز از چاپ آگهی

پس از انتشار آگهی مفقودی، لازم است تا به مدت ۱۰ روز صبر کنید. پیشنهاد می‌کنیم تا در این روزها از اتومبیل خود استفاده نکنید اما اگر ناچار به این کار شدید، برگ سبز خودرو را همراه داشته باشید. پس از طی شدن ده روز، می‌توانید برای دریافت کارت ماشین المثنی به مراکز تعویض پلاک مراجعه کنید.

گام سوم: نوبت‌گیری در مراکز تعویض پلاک

با تغییر روند مراکز تعویض پلاک، اکنون باید درخواست خود را پیش از مراجعه تعیین کنید. یکی از این درخواست‌ها، مربوط به صدور کارت ماشین المثنی است. بنابراین لازم است تا پیش از نوبت‌گیری، نسبت به انتخاب دقیق درخواست خود اقدام کنید.

گام چهارم: مراجعه و دریافت کارت المثنی ماشین

پس از دریافت نوبت برای دریافت کارت خودرو جدید، بایستی در زمان تعیین شده به مراکز تعویض پلاک مراجعه کنید. برای دریافت کارت خودرو المثنی، لازم است تا مدارک زیر را به همراه داشته باشید:

  • برگه سبز ماشین
  • نمونه‌ای از آگهی مفقودی کارت خودرو
  • معاینه فنی خودرو
  • بیمه نامه شخص ثالث
  • استعلام و پرداخت خلافی خودرو
  • مدارک احراز هویت و احراز سکونت مالک ماشین
  • حضور مالک یا نماینده قانونی یا وکیل او به همراه وکالت‌نامه معتبر به همراه ماشین

پس از ارائه مدارک گفته شده و همچنین بررسی اطلاعات خودرو، درخواست شما در سیستم ثبت می‌شود. پس از آن بایستی مدتی را منتظر بمانید تا کارت خودرو به آدرس شما ارسال شود./دیجیاتو

فروش ویژه محصولات ام وی ام (نقدی | اقساطی)

فروش ویژه محصولات ام وی ام | نقدی و اقساطی | اقساط ۶۰ ماه | مدت و تعداد محدود | همین الان تماس بگیرید

تماس مستقیم

ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *