مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس

نخستین تاکسی دریایی خودران جهان

کال ‌بوتس (Callboats) نخستین شرکتی در جهان است که خدمات تاکسی های دریایی خودران را بین شهر هلسینکی، فنلاند و مجمع الجزایر مجاور ارائه می دهد. این قایق های الکتریکی مجهز به پنل های خورشیدی کاهش چشمگیر قیمت ها و رفع مشکل کمبود کاپیتان برای جابجایی مسافران را هدف قرار داده اند.

امکان درخواست قایق با استفاده از اپلیکیشن اختصاصی کال بوتس وجود دارد.

تاکسی دریایی خودران کال بوتس

به گفته پیتر اوستبرگ، مدیرعامل کال بوتس، بین ۶۰ تا ۷۰ درصد از هزینه های حمل و نقل بین جزایر از پرداخت دستمزد کاپیتان ها سرچشمه می گیرد. در حالت خودران، یک کاپیتان می تواند پنج تاکسی دریایی را اداره کند که حاشیه سود بیشتر طی فصل های کوتاه و قیمت های پایین تر برای مصرف کنندگان را به همراه دارد.

با توجه به مقررات فعلی فنلاند، یک خدمه باید همچنان در این قایق های خودران حضور دائم داشته باشد. اما تاکسی های دریایی شرکت کال بوتس با استفاده از دوربین های ۳۶۰ درجه و حسگرهایی برای نظارت بر محیط، ردیابی و پیشگیری از خطر، مسیریابی در آبراه ها و استقرار خودکار تخته پل هنگام سوار و پیاده شدن مسافران در اسکله، توانایی انجام تمام وظایف خود را به صورت مستقل دارند.

فروش ویژه محصولات فونیکس (نقدی | اقساطی)

شرایط فروش ویژه محصولات فونیکس | مدت و تعداد محدود | با شرایط متنوع نقدی و اقساطی | همین الان تماس بگیرید

تماس مستقیم

تاکسی دریایی خودران کال بوتس از چهار پیشران الکتریکی ۱۰ کیلوواتی نیرو می گیرد که امکان رسیدن به بیشینه سرعت ۱۷ کیلومتر بر ساعت را فراهم می کنند. باتری ۶۰ کیلووات ساعتی قایق در صورت حرکت با سرعت ۱۱ کیلومتر بر ساعت می تواند تا ۹ ساعت دوام بیاورد.

پنل های خورشیدی روی سقف قایق نیز در روزهای آفتابی به شارژ باتری تاکسی دریایی کال بوتس کمک می کنند. امکان شارژ باتری از طریق شارژر سه فاز ۱۱ کیلوواتی نیز وجود دارد.

تاکسی های دریایی خودران کال بوتس مسیرهای بین هلسینکی و جزایر کوتیلوئوتو، ویلالوئوتو و مالکاساری را پوشش خواهند داد. اینها سفرهای کوتاه دریایی هستند و هر رفت و برگشت حداکثر چند کیلومتر می شود. به گفته شرکت کال بوتس، استفاده از قایق های خودران دسترسی به این جزایر را بهبود می بخشد.

مدل تاکسی دریایی خودران کال بوتس

کال بوتس در حال حاضر دو مدل تاکسی دریایی خودران را معرفی کرده و قرار است یک مدل دیگر نیز معرفی شود. مدل کت ۶ (CAT 6) گنجایش شش مسافر را دارد. کل سقف این مدل با پنل های خورشیدی پوشیده شده است.

مدل کت ۱۰ (CAT 10) نسخه بزرگتر تاکسی دریایی کال بوتس است که توانایی حمل بین ۱۲ تا ۲۰ مسافر را دارد.

فروش ویژه محصولات ام وی ام (نقدی | اقساطی)

فروش ویژه محصولات ام وی ام | نقدی و اقساطی | اقساط ۶۰ ماه | مدت و تعداد محدود | همین الان تماس بگیرید

تماس مستقیم

مدل دیگری که قرار است معرفی شود یک نسخه بازسازی شده از کت ۱۰ است که به نام کت ۱۰ ال (CAT 10 L) شناخته می شود. این مدل می تواند میزبان تا ۳۰ مسافر باشد و برای مدت زمان طولانی تری بین هر بار شارژ کامل باتری فعالیت کند./عصرایران


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *