مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس

۶.۵ میلیارد تومان جریمه رانندگی؛ پیامد رانندگی سرعت غیر مجاز در فنلاند

فنلاند یکی از کشورهایی است که قوانین راهنمایی و رانندگی بسیار سفت و سختی دارد که جرات تخلف را از رانندگان می گیرد.فنلاند یکی از کشورهایی است که قوانین راهنمایی و رانندگی بسیار سفت و سختی دارد.

در این کشور اروپایی یک تخلف به‌ظاهر ساده و خیلی کم‌اهمیت، ممکن است به صدور جریمه چند ده هزار دلاری یا حتی بیشتر منجر شود. در یکی از موارد این چنینی، فردی به نام آندرس ویکلف، به خاطر سرعت غیر مجاز، برگه‌ای ۱۲۱ هزار یورویی دریافت کرده است! این رقم معادل ۱۲۹۴۰۰ دلار یا حدود ۶.۵ میلیارد تومان می‌شود!پلیس فنلاند در حالی این جریمه سنگین را برای آقای ویکلف صادر کرده که وی با سرعت ۵۱ مایل یا ۸۲ کیلومتر مشغول رانندگی بوده است!

البته باید به این نکته اشاره کنیم که در محل ارتکاب تخلف، سرعت مجاز برابر با ۳۱ مایل یا ۵۰ کیلومتر در ساعت است.آقای ویکلف در دفاع از خود می‌گوید در محل تخلف، سرعت از ۷۰ کیلومتر به ۵۰ کیلومتر کاهش پیدا می‌کند و پلیس در حد فاصل دو تابلو او را جریمه کرده است. این تاجر فنلاندی در مصاحبه با یکی از روزنامه‌های محلی تأکید کرده او هنگام کاهش سرعت توسط پلیس دیده شده است.

اما نکته جالب اینکه آقای ویکلف با اظهار تأسف از این ماجرا، ابراز امیدواری کرده که مبلغ پرداختی صرف بهداشت و سلامت عمومی شود. گفتنی است علاوه‌‌بر این جریمه سنگین، پلیس گواهینامه آقای ویکلف را به مدت ۱۰ روز تعلیق کرده است.

فنلاند و سیستمی متفاوت برای تعیین مبلغ جریمه

شاید بپرسید که چرا پلیس فنلاند برای تقریباً ۳۰ کیلومتر سرعت فراتر از حد مجاز، چنان جریمه سنگینی صادر کرده است؟ در پاسخ باید گفت در این کشور اروپایی، میزان جریمه بر اساس درآمدهای شهروندان تعیین می‌شود و آقای ویکلف جزو شهروندان بسیار ثروتمند است. به‌عبارت دیگر، اگر شهروندی با درآمد کمتر از آقای ویکلف مرتکب این تخلف می‌شد، پلیس جریمه به‌مراتب کمتری برای او صادر می‌کرد.

اگر بخواهیم بیشتر وارد جزئیات شویم، باید بگوییم آقای ویکلف یک تاجر و مالک هولدینگی به همین نام است. این هولدینگ در ۲۰ حوزه مختلف از جمله لجستیک، ساخت و ساز، خدمات هلیکوپتری، املاک، تجارت و گردشگری فعالیت می‌کند. طبق آمار حجم معاملات این هولدینگ در سال ۲۰۲۰ برابر با ۲۴۷ میلیون یورو و میزان سود عملیاتی آن در همان سال ۱۱.۷ میلیون دلار بوده است.

این اولین بار نیست که آقای ویکلف با چنین برگه سنگینی روبرو می‌شود! پیش‌تر و در سال ۲۰۱۳ این تاجر ثروتمند جریمه ۹۵ هزار یورویی و در سال ۲۰۱۸ جریمه ۶۳۶۸۰ یورویی را در کارنامه ثبت کرده است!


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *