مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس

مرسدس بنز و فرمولی برای جذب همه مشتریان

همه خریداران خودرو به دنبال خرید یک خودرو شاسی بلند نیستند و مرسدس بنز این مساله را می داند. این شرکت نه تنها یک نسخه استیشن از جدیدترین مدل سی-کلاس ارائه کرده است، بلکه نسخه استیشن مدل ئی-کلاس را نیز حداقل برای یک نسل دیگر حفظ کرده است. شایعاتی وجود دارند که مرسدس بنز قصد دارد از سال ۲۰۳۰ تولید خودروهای استیشن را متوقف کند.

مرسدس بنز ئی-کلاس استیت ۲۰۲۴ نسبت به نسل پیشین خود حتی بزرگ‌تر شده است تا فضای داخلی جادارتری را ارائه کند. با اسم رمز اس۲۱۴ (S214)، فاصله بین دو محور این خودرو ۲۲ میلیمتر افزایش داشته و به ۲۹۶۱ میلیمتر رسیده است. این تغییر، فضای پای بیشتری را برای سرنشینان عقب خودرو فراهم می کند.

طول خودرو ئی-کلاس استیت ۲۰۲۴ با ۴ میلیمتر افزایش به ۴۹۴۹ میلیمتر، پهنای آن با ۲۸ میلیمتر افزایش به ۱۸۸۰ میلیمتر و ارتفاع با افزایش ۱ میلیمتری به ۱۴۶۹ میلیمتر رسیده است. افزایش پهنای خودرو فضای آرنج بیشتری را برای سرنشینان عقب خودرو فراهم می کند.

ردیف سوم صندلی دیگر به صورت آپشن در مرسدس ئی-کلاس استیت ۲۰۲۴ ارائه نمی شود. در صورت قرار داشتن صندلی های عقب در جای خود، فضای بار این خودرو ۶۱۵ لیتر است که با جمع کردن صندلی ها به ۱۸۳۰ لیتر افزایش می یابد. در نسخه های پلاگین هیبرید، حجم فضای بار به واسطه سخت افزار اضافی مورد استفاده به ۴۶۰ لیتر و ۱۷۸۵ لیتر کاهش می یابد.

دسترسی به قسمت بار از طریق درب عقب برقی که به صورت استاندارد ارائه می شود، امکان‌پذیر است.

طراحی زیبا بر اساس مدل جدید سدان مرسدس بنز ئی-کلاس

مرسدس بنز ئی-کلاس استیت جدید یک استیشن زیبا محسوب می شود. همانطور که انتظار می رفت این خودرو از طراحی سدان ئی-کلاس دبلیو۲۱۴ پیروی می کند که در اواخر ماه آوریل ۲۰۲۳ معرفی شد. بدنه نسبت به گذشته جذاب‌تر و آیرودینامیک‌تر شده و ضریب درگ از ۰.۲۷ به ۰.۲۶ رسیده است.

مدل پایه مرسدس بنز ئی-کلاس استیت دارای رینگ های ۱۷ اینچی است و امکان سفارش این خودرو با رینگ هایی به بزرگی ۲۱ اینچ نیز وجود دارد.

ئی-کلاس استیت جدید به صورت استاندارد به سامانه تعلیق بادی در عقب مجهز است و یک سامانه دو محور ایرمتیک (Airmatic) نیز به صورت آپشن ارائه می شود. بر همین اساس، استیشن جدید مرسدس بنز یک خودرو خانوادگی شیک و راحت با تمام امکانات موجود در مدل های سدان را وعده می دهد.

می توان این خودرو را با سه نمایشگر، دوربین سلفی، و یکپارچگی تیک‌تاک (TikTok) دریافت کرد. اپلیکیشن پرندگان خشمگین (Angry Birds) نیز در دسترس است و از اپلیکیشن زوم (Zoom) و دوربین ویدیویی داخلی خودرو که در داشبورد قرار دارد می توان برای کنفرانس استفاده کرد.

در اروپا، مرسدس بنز در ابتدا ئی-کلاس استیت ۲۰۲۴ را در دو مدل ئی۲۰۰ و ئی۲۲۰دی عرضه خواهد کرد و مدل ئی۳۰۰ئی پلاگین هیبرید نیز به این مجموعه ملحق خواهد شد.

مدل ئی۲۰۰ از یک پیشرانه توربو چهار سیلندر ۲ لیتری استفاده می کند که ۲۰۴ اسب بخار نیرو و ۳۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کند. یک سامانه هیبرید ملایم ۴۸ ولتی ۲۳ اسب بخار دیگر به مجموع نیروی خروجی این مدل اضافه می کند. این ترکیب امکان دستیابی به شتاب اولیه ۷.۸ ثانیه ای و بیشینه سرعت ۲۳۱ کیلومتر بر ساعت را فراهم می کند.

ئی۲۲۰دی دارای یک پیشرانه چهار سیلندر ۲ لیتری توربودیزل است که توانایی تولید ۱۹۷ اسب بخار نیرو و ۴۴۰ نیوتن متر گشتاور را دارد. این مدل نیز با سامانه هیبرید ملایم ۴۸ ولتی همراهی می شود که ۲۳ اسب بخار به مجموع نیروی خروجی اضافه می کند. ئی۲۲۰دی دارای شتاب اولیه ۷.۹ ثانیه ای است و می تواند به بیشینه سرعت ۲۳۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد.

اگر به نیروی بیشتری نیاز دارید، مرسدس بنز اعلام کرده است که یک نسخه شش سیلندر دیزل نیز عرضه خواهد شد.

همه مدل ها به یک سامانه انتقال نیروی اتوماتیک ۹ سرعته مجهز می شوند.

در مورد مدل ئی۳۰۰ئی، این مدل به یک پیشرانه توربو ۲ لیتری بنزینی همراه با یک موتور الکتریکی مجهز خواهد بود که در مجموع نیروی خروجی ۳۱۲ اسب بخار را ارائه می کند. به گفته مرسدس بنز شتاب اولیه این مدل ۶.۵ ثانیه است و می تواند به بیشینه سرعت ۲۲۷ کیلومتر بر ساعت دست یابد.

با استفاده از بسته باتری ۲۵.۴ کیلووات ساعتی، برد حرکتی این مدل در حالت الکتریکی در چرخه WLTP می تواند بیش از ۱۰۰ کیلومتر باشد.

مرسدس بنز اعلام کرده است که یک نسخه دیزل PHEV از استیشن جدید ئی-کلاس نیز روانه بازار خواهد کرد. همچنین، قرار است نسخه های آ ام گ نیز عرضه شوند./عصرایران

 


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *