مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس

پورشه Mission X معرفی شد

 پورشه به مناسبت ۷۵ سالگی خود از یک کانسپت جذاب و متفاوت رونمایی کرده است.پورشه به مناسبت ۷۵ سالگی خود، از یک کانسپت جذاب رونمایی کرد.

این کانسپت Mission X نام دارد و تصویری نزدیک به واقعیت از جایگزین ۹۱۸ اسپایدر را ارائه می‌کند. مفهومی جدید پورشه به یک پیشرانه تمام الکتریکی با ۱۵۰۰ اسب‌بخار قدرت مجهز است و از نظر عملکرد، قابلیت‌ها و توانمندی‌های قابل‌توجهی دارد.پورشه Mission X با آنکه یک خودروی کانسپت است، ولی برخلاف سایر مدل‌های این‌چنینی طراحی رادیکال و پیچیده‌ای ندارد. از‌این‌رو باید گفت نسخه تولیدی آن به‌احتمال‌‌زیاد با همین شکل و شمایل راهی گاراژ میلیونرها خواهد شد.

نسخه تولیدی پورشه Mission X نقش یک ابرخودروی در سایه را ایفا خواهد کرد؛ درست مثل ۹۱۸ اسپایدر و کاررا GT. کمپانی آلمانی وعده می‌دهد این ابرخودروی برقی با شکستن رکورد Mercedes-AMG One، به سریع‌ترین اتومبیل خیابانی پیست نوربرگ‌رینگ تبدیل خواهد شد. برای دستیابی به این هدف، Mission X باید زمانی سریع‌تر از ۶:۳۵.۱۸۳ را ثبت کند. این رکورد سال قبل توسط Mercedes-AMG One ثبت شد.

پورشه Mission X و آیرودینامیک پیشرفته

پورشه تأکید می‌کند Mission X در مقایسه با ۹۱۱ GT3 RS نیروی رو به پایین (Downforce) به‌مراتب بیشتری تولید می‌کند. برای مثال، هنگام حرکت با سرعت ۲۸۵ کیلومتر در ساعت، نیروی رو به پایین تولیدی به ۸۶۰ کیلوگرم می‌رسد. همچنین نسبت قدرت به وزن این هیولای برقی یک اسب‌بخار به‌ازای هر کیلوگرم وزن است؛ نسبتی که مشابه آن را بسیار کم در بین رقبا می‌توان پیدا کرد. برای نمونه، ریمک نِورا و پینینفارینا باتیستا با آنکه پیشرانه‌ای تقریباً ۱۹۰۰ اسب‌بخاری دارند، ولی وزن آن‌ها بیش از ۲۰۰۰ کیلوگرم است. با احتساب قدرت ۱۵۰۰ اسب‌بخاری پیشرانه پورشه Mission X، این ابرخودرو وزنی برابر با ۱۵۰۰ کیلوگرم دارد.

تازه‌ترین مفهومی پورشه طولی برابر با ۴۵۹۶ میلی‌متر و عرضی برابر با ۱۹۹۹ میلی‌متر دارد. ارتفاع آن هم تنها ۱۱۹۹ میلی‌متر است. با چنین ابعادی پورشه Mission X در مقایسه با ۹۱۸ اسپایدر اندکی کوتاه‌تر، اما کمی مرتفع‌تر و عریض‌تر از آن است. فاصله محوری این دو خودرو با رقم ۲۷۲۸ میلی‌متر تقریباً یکسان است.

درهای پورشه Mission X همانند خودروهای حاضر در مسابقات لمان رو به بالا باز می‌شوند. این ویژگی محصول جدید پورشه را کاملاً متمایز می‌کند. در این ابرخودروی مفهومی خبری از آینه‌های معمولی نیست و دوربین‌های جانبی تصویر اطراف خودرو را در اختیار راننده می‌گذارند. به غیر از این، چند دوربین دیگر وجود دارند که عملکرد خودرو را در پیست ثبت و ضبط می‌کنند.

در داخل کابین، صندلی‌ها از نوع موسوم به سطلی و از جنس فیبر کربن هستند. جالب اینکه رنگ دو صندلی موجود متفاوت است تا مشخص شود که رئیس کیست! فرمان هم متفاوت از نمونه‌های رایج و مشابه با فرمان خودروهای مسابقه‌ای است. یک کرنومتر اختصاصی هم وجود دارد که هنگام رکوردگیری به کمک راننده می‌آید.

در رابطه با مشخصات دقیق پیشرانه و ظرفیت باتری پورشه Mission X اطلاعاتی در دست نیست، ولی می‌دانیم که پک باتری همانند ۷۱۸ کیمن برقی در پشت صندلی‌ها قرار دارد. پورشه تأیید کرده است که این خودرو از فناوری ۹۰۰ ولتی پشتیبانی می‌کند و به همین خاطر سرعت شارژ باتری آن ۲ برابر مدل تایکان است. درباره زمان عرضه نسخه تولیدی این کانسپت هیجان‌انگیز نیز اطلاعاتی در دست نیست./دیجیاتو


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *