کراس اوورهای لوکس چینی یکی از بخشهای محبوب و پرفروش بازار ایران می باشند. این محصولات سابقه حضور کوتاهی در بازار ایران داشته اند اما در همین مدت کوتاه موفق شدند تا توجه بسیاری از خریداران را به خود معطوف کنند. در ادامه مقایسه تیگو ۸ پرو با جک K7 می پردازیم.
استایل ظاهری هر دو خودرو کاملاً شیک و مجلل است اما در این میان شاید بسیاری از مشتریان چهره نسبتاً ساده اما دلرباتر چری تیگو ۸ پرو را به ظاهر مدرن و اصطلاحاً رباتیک کی هفت ترجیح دهند. به طور کلی خطوط بهکاررفته در چهره و سایر بخشهای بدنه تیگو ۸ پرو بیشتر باسلیقه مشتریان امروزی، بهویژه متقاضیان داخلی متناسب است و احتمالاً خریداران ایرانی ظاهر تیگو ۸ را به دلیل ارائه تجلل بیشتر به همراه بهرهمندی از المانهای اسپرتتر تا حدودی به ظاهر کی ام سی k7 ارجح بدانند. به ویژه که نمای چهره محصول کرمان موتور از هماهنگی کمتری با طراحی نمای جانبی و قسمت عقب خودرو برخوردار می باشد؛ بنابراین همانطور که گفتیم هر دو خودرو ظاهری نسبتاً شیک و مجلل دارا می باشند اما چری تیگو ۸ پرو میتواند طرفداران بیشتری در کشورمان دارا باشد.
از لحاظ فضای داخلی نیز باید بگوییم که وضعیت تقریباً مشابه طراحی بیرونی می باشد و هر دو خودرو نمایی نسبتاً به روز، مجلل و جذاب را عرضه کرده اند. در این بین صفحه نمایشگرهای دوگانه یکپارچه در بالای داشبورد تیگو ۸ بسیار جالب توجه است و کی ام سی K7 نیز فضایی به سبک کابین خلبان را برای سرنشینان خود بهویژه در ردیف جلو فراهم کرده است.
به دلیل آن که فاصله بین دو محور کی ام سی کی هفت حدود ۴ سانت بزرگتر از تیگو ۸ است. بنابراین درون کابین محصول کرمان موتور فضای بیشتر در اختیار سرنشینان ردیف عقب خودرو می گذارد. اما درمجموع سرنشینان بزرگسال میتوانند به راحتی از صندلیهای ردیف اول و دوم هر دو خودرو استفاده به عمل آورند. و با محدودیتهای زیادی مواجه نباشند. ضمناً تیگو ۸ دارای صندلیهای ردیف سوم نیز می باشد که بیشتر مناسب استفاده کودکان خواهند بود.
خوشبختانه چری تیگو ۸ برخلاف رسم معمول اکثر خودروهای چینی به سراغ موتور ۱.۵ لیتری نرفته است. در عوض پیشرانه توانمندتر ۱.۶ لیتری توربو شارژ را به عنوان منبع اصلی تأمین قدرت خود به کار گرفته است. این موتور چهار سیلندر میتواند حدود ۱۹۷ اسب بخار قدرت و ۲۹۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند و طبق ادعای شرکت سازنده شتاب ۸.۹ ثانیه را برای این شاسیبلند سنگینوزن چینی به عمل آورد. البته در عمل و با توجه به کیفیت بنزین داخلی، احتمالاً شتاب این خودرو نزدیک ۱۰ ثانیه باشد. موتور ۱.۵ لیتری توربو شارژ کی ام سی کی ۷ توان ۱۷۱ اسب بخار بهعلاوه ۲۵۱ نیوتن متر گشتاور را توسط گیربکس دو کلاچه به چرخهای جلو میرساند و شتاب صفر تا صد آن چیزی در حدود ۱۱.۵ ثانیه تخمین زده می شود. بنابراین محصول مدیران خودرو چابکتر بوده و رانندگی مهیجتری را از خود بروز می دهد.
ازنظر مصرف سوخت انتظار داریم که موتور حجیمتر چری تیگو ۸ بنزین بیشتری نیازمند باشد. اما به هرحال هنوز به طور رسمی میانگین مصرف سوخت این خودروها اعلام نگردیده است. با این حال گمان میرود که چیزی در حدود ۷.۵ تا ۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر توسط موتور این کراس اوورهای لوکس بنزین مصرف شود.
کیفیت سواری هر دو خودرو به دلیل کلاس بدنه آنها چندان نرم ارزیابی نمیشود. اما به هر حال در قیاس با سایر خودروهای هم رده، سواری نسبتاً نرم و با حداقل میزان کوبش را از این دو شاسیبلند جدید بازار شاهد می باشیم.
آپشن های تیگو ۸ پرو، رادارهای هشدار نقاط کور و هشدار تصادف از پشت سر، رادار حرکت بین خطوط، رادار هشدار انحراف از مسیر، سنسورهای پارک جلو و عقب، تهویه اتوماتیک دوگانه، سانروف پانوراما، نمایشگرهای دیجیتال دوگانه ۱۲.۳ اینچی، دوربین ۳۶۰، دوربین عقب و جانبی، ورود بدون کلید، استارت دکمهای، روکش صندلیهای چرمی، صندلیهای جلو با تنظیمات برقی و مموری، نویگیشن، آینههای جانبی تاشونده برقی، درب صندوق عقب برقی، کروز کنترل، گرمکن صندلیهای جلو و…
همچنین کی ام سی کی ۷ نیز به امکانات زیر مجهز است. بنابراین هر دو خودرو ازلحاظ سطح تجهیزات در جایگاه بالایی قرار دارند. و امکانات نسبتاً بهروز و مطلوبی را در اختیار سرنشینان خود قرار خواهند داد:
سانروف پانوراما، ورود بدون کلید، استارت دکمهای، اتولایت، آینههای جانبی تاشونده اتوماتیک همراه با گرمکن، آینه وسط الکتروکرومیک، پشت آمپر تمام دیجیتال ۱۲.۳ اینچی، تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه با دریچههای عقب، درب صندوق عقب برقی با قابلیت تنظیم ارتفاع، دیلایت، روکش صندلی چرمی، تنظیم برقی صندلی راننده در ۶ جهت، تنظیم برقی صندلی شاگرد در ۴ جهت، حافظه و ماساژور صندلی راننده، نمایشگر ۱۲،۳ اینچی مالتی مدیا + بلوتوث و USB، سیستم باز شدن درب صندوقعقب با حسگر پا، سیستم صوتی Infinity با ۱۰ بلندگو، کروز کنترل، گرمکن و سردکن صندلیهای جلو، مجهز به چهار کیسه هوا، سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل توقف در سربالایی HSA، سیستم کنترل سرعت خودرو در سرپایینی HDC، ترمز پارک برقی، اتوهلد، سیستم جلوگیری از هرز گردی چرخها TCS، سنسور فشار باد تایرها TPMS، سنسور پارک جلو و عقب، دوربین ۳۶۰ درجه.
هر دو کراس اوور چینی موردنظر ما درواقع نسخههای فیس لیفت مدلهای اولیه خود به حساب می آیند. چری تیگو ۸ پرو نسخه فیسلیفت تیگو ۸ معمولی به شمار می رود. و کی ام سی کی ۷ هم در اصل همان جک s7 می باشد که حالا با شمایل جدید و چهرهای کاملاً آیندهنگرانه و اسپرت به بازار آمده است. جهت اطلاع از شرایط فروش اقساطی تیگو ۸ پرو می توانید به سایت آسیا خودرو مراجعه نمایید.
ثبت نظر