مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس
اومودا ۵ به عنوان بخشی از تولید محصولات چری در اسپانیا

به زودی تولید محصولات چری در اسپانیا آغاز می‌شود

چری در بخش جدیدی از برنامه بزرگ خود برای گسترش تولید در کشورهای اروپای غربی در حال مذاکره برای تولید محصولات چری در اسپانیا است. بر اساس اطلاعات به دست آمده، شرکت چری در حال مذاکره با مقامات اسپانیا است تا خط تولید محصولات خود را در شهر بارسلون و کارخانه‌ای که پیش از این متعلق به نیسان بوده راه اندازی کند. بر اساس اطلاعاتی که از سوی منابع اسپانیایی فاش شده، این مذاکرات در مرحله نهایی است و احتمالا طی روز‌های آینده به صورت رسمی اعلام می‌شود.

 

چری در سال‌های اخیر به شکل توقف ناپذیری در حال توسعه بازار‌های صادراتی خود بوده و اروپا هم یکی از اصلی‌ترین گزینه‌ها است. صادرات محصولات به بازار اروپا و به ویژه اروپای غربی برای چری اهمیت زیادی دارد و موفقیت‌هایی نیز در این زمینه به دست آورده اما این همه ماجرای چری در بازار اروپا نیست. مدیران چری در ماه‌های اخیر نشان داده‌اند به چیزی بسیار فراتر از صادرات خودرو به این بازار فکر می‌کنند و به دنبال تولید خودرو در قاره سبز هستند.

 

پیش از این اطلاعاتی در زمینه برنامه‌های چری برای تولید خودرو در ایتالیا و انگلستان به دست آمده بود اما اکنون نوبت اسپانیا است، جایی که بر اساس اطلاعات رسیده به دست رویترز، برنامه تولید محصولات چری در اسپانیا در مراحل پایانی است. به این ترتیب چری می‌تواند نخستین برند چینی با خط تولید در کشور اسپانیا باشد.

 

فروش ویژه محصولات فونیکس (نقدی | اقساطی)

شرایط فروش ویژه محصولات فونیکس | مدت و تعداد محدود | با شرایط متنوع نقدی و اقساطی | همین الان تماس بگیرید

تماس مستقیم

 

چری پیش از این خبرهایی از تاسیس کارخانه چری در ایتالیا و همچنین برنامه‌ریزی برای تاسیس خط تولید چری در انگلستان نیز منتشر شده بود. به این ترتیب چری هر روز بیشتر از قبل جای پای خود را در بازار اروپای غربی سفت می‌کند.

 

مذاکرات چری برای تاسیس خط تولید در اسپانیا در مراحل پایانی

منابعی در دولت اسپانیا و تیم مذاکرده کننده با چری به رویتز خبر داده‌اند که مذاکرات با چری در مراحل پایانی است و احتمالا قرارداد طی روز‌های آینده امضا خواهد شد. هم اکنون نیز تیمی از مدیران اسپانیایی برای مذاکرات نهایی به چین سفر کرده‌اند. بر اساس برنامه ریزی‌ها، چری قرار است کارخانه سابق نیسان در بارسلون را در اختیار بگیرد و خط تولید آن را بر اساس محصولات خود به طور کامل تغییر دهد. پیش از این شرکت گریت وال نیز برای خرید این خط تلاش کرده بود اما در نهایت نتوانست به طرف اسپانیای به توافق برسد.

 

فروش ویژه محصولات ام وی ام (نقدی | اقساطی)

فروش ویژه محصولات ام وی ام | نقدی و اقساطی | اقساط ۶۰ ماه | مدت و تعداد محدود | همین الان تماس بگیرید

تماس مستقیم

 

هنوز جزییات بیشتری از ماهیت توافق احتمالی میان طرفین یا برنامه تولید محصولات ارائه نشده است اما قطعا این کارخانه یکی از پایگاه‌های تولید خودرو‌های برقی چری در اروپا خواهد بود. چری پیش از این دو برند اومودا و Jaecoo را برای عرضه در بازار اروپا انتخاب کرده بود. برند اومودا یکی از زیربندهای چری و بخش محصولات جوان پسند این برند است. نخستین محصول با این نام، اومودا ۵ بود که در ایران با نام فونیکس FX به بازار عرضه شد. این خودرو یک نمونه برقی نیز دارد که برنامه عرضه آن در اروپا برای سال جاری برنامه ریزی شده است.

 

نگاهی به کارخانه چری در اسپانیا

کارخانه‌ای که چری به دنبال تصاحب آن است، پیش از این متعلق به نیسان بود. این کارخانه در سال ۱۹۸۳ تاسیس شد و در ابتدا نیسان پاترول در آن به تولید می‌رسید. نیسان در سال ۲۰۲۱ به فعالیت خود در این کارخانه خاتمه داد و آخرین ون برقی نیسان e-NV200 از خط تولید آن خارج شد. البته آنچه از آن به عنوان کارخانه نیسان نام برده می‌شود، سه کارخانه عظیم و جداگانه است که شامل خط مونتاژ، کارخانه بدنه سازی و کارخانه شاسی سازی است. پس از خروج نیسان از اسپانیا، مقامات به دنبال یک سرمایه‌گذار جدید هستند تا بتواند بار دیگر خطوط تولید را احیا کند و اکنون چری محتمل‌ترین گزینه است.


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *