مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس
تاسیس کارخانه چری در ایتالیا

مذاکرات نهایی برای تاسیس کارخانه چری در ایتالیا

 خودروسازان مشهور ایتالیایی از جمله فیات باید جا را برای یک رقیب جدید باز کنند چون قرار است به‌زودی و با تاسیس کارخانه چری در ایتالیا، این خودروساز چینی با قدرت بیشتر وارد بازار این کشور شود.

 

 بر اساس آنچه منابع موثق در اختیار رویترز قرار داده‌اند، دولت ایتالیا در راستای طرح خود در جلب سرمایه‌گذاری خارجی و افزایش رونق به صنعت خودروسازی این کشور، در حال مذاکره با چری است. هدف نهایی این مذاکرات، تاسیس کارخانه چری در ایتالیا و تولید محصولات چری و زیر برندهای آن در خاک این کشور است. هدف ایتالیا، رسیدن به سطح تولید ۱.۳ میلیون دستگاه خودرو در خاک این کشور است. این در حالی است که هم اکنون مجموع تولید خودرو در خاک ایتالیا کمتر از ۸۰۰ هزار دستگاه است.

 

 در این بین، دولت ایتالیا امید زیادی به سرمایه گذاری چری برای تولید خودرو در ایتالیا دارند. چری پیش از این نیز از برنامه خود برای عرضه فونیکس FX در بازار ایتالیا خبر داده بود اما به نظر می‌رسد ایتالیایی‌ها به دنبال چیزی بیشتر از عرضه محصولات هستند. از سوی دیگر تاسیس کارخانه چری در ایتالیا مزیت‌های زیادی نیز برای چری خواهد داشت چرا که این کشور را از تعرفه واردات خودرو به ایتالیا و همچنین سایر کشورهای اتحادیه اروپا معاف می‌کند.

 

 چری در محصولات خود، طیف گسترده‌ای از خودروهای بنزینی، برقی و هیبرید را دارد و به این ترتیب می‌تواند در همه بخش‌ها، به تولید خودرو بپردازد. هم اکنون اصلی‌ترین برنامه چری در اروپا، عرضه فونیکس FX در مدل‌های برقی و بنزینی است ضمن آنکه محصولات زیربند Jaecoo نیز در برنامه‌های چری قرار دارد.

 

 مزیت‌های بزرگ تاسیس کارخانه چری در ایتالیا برای دولت این کشور

 صنعت خودروسازی ایتالیا که روزگاری یکی از صنایع پیشرو در این کشور بود، در سال‌های اخیر با کاهش تولید و بسته شدن برخی از خطوط تولید خودروسازان روبرو شده و به همین دلیل به دنبال جلب نظر خودروسازان چینی برای سرمایه‌گذاری در این کشور است. گروه استلانتیس (که فیات و زیر مجموعه‌های آن را در بر می‌گیرد) پیش از این بخشی از تولیدات خود را از خاک ایتالیا خارج کرده اما دولت ایتالیا در تلاش است با راضی کردن مدیران این گروه، بار دیگر برخی خطوط تولید قدیمی را احیا کند.

 

 پیش از این Adolfo Urso، وزیر صنایع ایتالیا از مذاکره با تسلا برای تاسیس کارخانه در این کشور خبر داده بود، مذاکراتی که البته به نظر نمی‌رسد در وضعیت مناسبی باشد. تسلا هم اکنون یک پایگاه تولید بسیار بزرگ در آلمان دارد بعید است بخواهد به این زودی سرمایه‌گذاری دوباره‌ای در قاره سبز انجام دهد.

 

 وزارت صنایع ایتالیا همچنین از مذاکره با چند شرکت چینی برای حضور در این کشور نیز خبر داده بود، هرچند پیش از این نامی از آن‌ها مطرح نمی‌شد. اکنون اما دو منبع مستقل به رویترز اعلام کرده‌اند مذاکرات با چری در مراحل نهایی است و احتمالاً به‌زودی روند قرارداد برای تاسیس کارخانه چری در ایتالیا انجام خواهد شد.

 

 چری پیش از این نیز سرمایه‌گذاری‌هایی را برای گسترش حضور در اروپا انجام داده است و قبلاً نیز در خبری به برنامه‌های تاسیس کارخانه چری در انگلستان پرداختیم. با توجه به خروج انگلستان از اتحادیه اروپا، حضور در ایتالیا می‌تواند پای چری را به‌تمامی کشورهای عضو اتحادیه اروپا و منطقه پولی یورو باز کند. به این ترتیب چری یک گام بلند دیگر در زمینه گسترش حضور در بازارهای جهانی برداشته است.

 

فروش ویژه محصولات فونیکس (نقدی | اقساطی)

شرایط فروش ویژه محصولات فونیکس | مدت و تعداد محدود | با شرایط متنوع نقدی و اقساطی | همین الان تماس بگیرید

تماس مستقیم

ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *