نسل پنجم رنو سنیک بهعنوان یک خودروی کاملاً الکتریکی با نشان E-Tech معرفی شده و بر روی پلتفرم CMF-EV مشابه خودروهای برقی کامپکت اروپایی رنو مگان E-Tech و نیسان آریا، قرار گرفته و ۳۷ درصد از کل اجزای آهنی خودرو از مواد بازیافتی ساخته شده است.
رنو سنیک E-Tech جدید قرار است در کارخانه Douai ElectricCity رنو ساخته شود. طراحی کلی خودرو شبیه به سایر محصولات رنو بوده و زبان طراحی جدید این شرکت فرانسوی در خودروهای برقی را نشان میدهد.
نمای جلویی سنیک از سبک طراحی دو چراغ بهره میبرد. چراغ اصلی حالتی کشیده داشته و با جلوپنجره خودرو که صرفا تزئینی است، تلفیق میشود. بخش چراغ دیلایت به صورت عمودی و کشیده در قسمت پایینی و گوشه سپر قرار دارد. خطوط طراحی تند و تیزی در سراسر بدنه سنیک دیده میشود.
چراغ پشتی طراحی رادیکالی و کاملا اسپرتی داشته و به شکل بسیار زیبا و جذابی، با خطوط روی بدنه هماهنگ شده است. در مجموع، طراحی سنیک جدید یکی از پختهترین و تکاملیترین طراحیها را در بین محصولات رنو دارد.
کابین دیجیتال OpenR Link از دو صفحه نمایش تشکیل شده است: یک صفحه نمایش TFT افقی ۱۲.۳ اینچی در پشت فرمان و یک صفحه نمایش لمسی عمودی ۱۲ اینچی در وسط کنسول که محتوای بیش از ۵۰ برنامه از جمله نقشههای گوگل و همچنین Apple CarPlay و Android Auto را نمایش میدهد.
هنگامی که حفظ محیط زیست مطرح میشود، نسل پنجم سنیک عملکردی بسیار خوب دارد، چرا که تا ۸۰ درصد برای ساختار داشبورد و تا ۲۶ درصد از مواد بازیافتی برای کل کابین استفاده شده است. ۹۷ درصد کفپوشهای خودرو از بطریهای پلاستیکی بازیافتی ساخته شدهاند.
نیمی از سقف شیشهای پانوراما مات شونده Solarbay نیز از مواد زائد ساخته شده است، در حالی که ۳۷ درصد از کل اجزای آهنی خودرو از مواد بازیافتی ساخته شده است.
نسخه استاندارد سنیک دارای یک موتور الکتریکی در جلو بوده که ۱۷۰ اسب بخار قدرت و ۲۸۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند و از یک بسته باتری ۶۰ کیلووات ساعتی که میتواند بیش از ۴۲۰ کیلومتر برد رانندگی (در چرخه WLTP) را ارئه دهد، بهره میبرد.
شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت در ۹.۳ ثانیه به دست میآید و حداکثر سرعت برای این تریم ۱۵۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.
High-range Scenic E-Tech با موتور قویتری عرضه میشود که ۲۲۰ اسب بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتنمتر گشتاور تولید میکند. بیش از ۶۲۰ کیلومتر مسافت در چرخه WLTP، با یک بار شارژ قابل پیمودن است. شتاب صفر تا صد در ۸.۴ ثانیه طول میکشد، در حالی که حداکثر سرعت به ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است.
رنو میگوید آنچه جالب است این است که هر دو بسته باتری از ماژولهای مجزا تشکیل شدهاند که به راحتی میتوان آنها را بهصورت جداگانه تغییر داد و تعمیر کرد. علاوه بر این، خودروساز فرانسوی ادعا میکند که هیچ عنصر کمیابی در باتری و موتور سنیک جدید وجود ندارد.
از نظر ایمنی، خودروی برقی جدید با بیش از ۳۰ سیستم کمکی راننده و ویژگیهای ایمنی، از جمله کروز کنترل تطبیقی فعال، ارائه میشود./خبرآنلاین
ثبت نظر