مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس

سیستم تهویه تیگو ۷ پرو و ویژگی‌های برتر آن

تیگو ۷ پرو به‌عنوان یکی از محصولات رده بالای برند فونیکس، جزو محصولات پرفروش آسیا خودرو است و علاقه‌مندان زیادی دارد. این خودرو ترکیبی از راحتی و امکانات رفاهی و توان حرکتی را عرضه می‌کند و به همین دلیل موردپسند جوانان و خانواده‌ها است. یکی از جنبه‌های مهم این خودرو، امکانات رفاهی آن است که راحتی سرنشینان را در زمان حرکت تامین می‌کند. در میان سیستم‌های رفاهی، سیستم تهویه تیگو ۷ پرو از جمله بخش‌های مهم آن است چراکه تاثیر مستقیمی در راحتی سرنشینان دارد. سیستم تهویه این خودرو امکانات ویژه‌ای دارد تا آسایش را برای همه راننده و تمام سرنشینان فراهم کند. در این مقاله سیستم تهویه تیگو ۷ پرو را بررسی می‌کنیم.

 

ویژگی‌های سیستم تهویه تیگو ۷ پرو

سیستم تهویه تیگو ۷ پرو سیستمی پیشرفته است که می‌تواند بالاترین سطح رفاه را برای راننده و سرنشینان فراهم کند. سیستم تهویه این خودرو اتوماتیک و مستقل بوده و کنترل آن نیز به‌صورت دیجیتال است.

 

اتوماتیک بودن سیستم تهویه تیگو ۷ پرو به این معنا است که راننده و سرنشین می‌توانند دمای دلخواه خود را بر روی سیستم تنظیم کنند تا سیستم با کارکرد مناسب، دما را به حد مورد نظر برساند. دوگانه بودن سیستم تهویه این خودرو به این معنا است که راننده و سرنشین می‌توانند دمای دلخواه خود را جداگانه تنظیم کنند. علاوه بر این، خروجی هوا برای سرنشینان عقب نیز در نظر گرفته شده است. مشابه این سیستم را به‌عنوان بخشی از آپشن های تیگو ۸ پرو نیز دیده‌ایم و در لوکس‌ترین خودرو تولید شده در ایران نیز کارآیی بالایی دارد هرچند توان سیستم تهویه تیگو ۸ پرو با توجه به ابعاد اتاق این خودرو بالاتر است.

 

پنل کنترل سیستم تهویه این خودرو از نوع لمسی است و دگمه‌ای برای کنترل آن وجود ندارد. این صفحه ۸ اینچی است و بر روی آن امکانات تنظیمات دما، کنترل سرعت فن وضعیت اتوماتیک، دگمه روشن و خاموش و دگمه روشن کردن جداگانه کولر وجود دارد.

 

سیستم تهویه دوگانه چیست؟

سیستم تهویه مطبوع دوگانه یا سیستم تهویه مستقل که بر روی تیگو ۷ پرو و بعضی دیگر از محصولات مدیران خودرو نصب می‌شود، برای راحتی بیشتر راننده و سرنشین طراحی شده است. در این سیستم، راننده و سرنشین کناری می‌توانند دمای مورد نظر خود را به‌دلخواه تنظیم کرده و هر یک دمای جداگانه‌ای را تجربه کنند.

 

در سیستم‌های عادی تهویه مطبوع خودرو، تمام دریچه‌های هوای جلوی خودرو ورودی هوای خود را از یک منبع می‌گیرند و به همین دلیل دمای یکسانی از آن خارج می‌شوند. این مسئله البته شاید برای بسیاری از افراد امری عادی باشد اما گاهی پیش می‌آید که راننده و سرنشین دو درجه دمای متفاوت نیاز دارند، اما این مسئله در سیستم‌های رایج ممکن نیست.

 

در اینجا سیستم تهویه دوگانه یا سیستم تهویه مستقل به کار می‌آید. در این سیستم، خروجی هوای راننده و سرنشین، به دو منبع جداگانه متصل هستند و به این ترتیب می‌توانند دو دمای کاملا متفاوت داشته باشند. به این ترتیب حتی راننده می‌تواند بخاری خودرو را بر روی بالاترین درجه تنظیم کند و سرنشین کولر را فعال کرده باشد. البته قطعا چنین اختلاف دمایی مورد پسند راننده و سرنشین نیست ولی هر یک از آن‌ها می‌توانند دمای دلخواه خود را تنظیم کنند.

 

آیا سیستم تهویه تیگو ۷ پرو برای آب و هوای ایران مناسب است؟

تیگو ۷ پرو همچون تمام محصولات مدیران خودرو، پیش از ورود به بازار ایران تست‌های زیادی را در نقاط مختلف کشور طی می‌کنند تا با جاده‌ها، بنزین و آب و هوای ایران سازگار شوند. در جریان این تست‌ها، سیستم تهویه این خودرو نیز در شرایط آب و هوایی مختلف از هوای بسیار گرم در نواحی جنوب و مرکز ایران تا آب و هوای بسیار سرد در نقاط کوهستانی کشور مورد آزمون قرار می‌گیرد.

 

به این ترتیب سیستم تهویه تیگو ۷ پرو می‌تواند در سخت‌ترین شرایط آب و هوایی نیز به‌خوبی عمل کند. کولر این خودرو قدرت بالایی دارد و می‌تواند در آب و هوای بسیار گرم نیز به‌خوبی و با سرعت کابین را خنک کند. در این شرایط کافی است تنظیمات سیستم تهویه راننده و سرنشین را در پایین‌ترین درجه تنظیم کنید تا طی مدت کوتاهی کابین خنک شود. به این ترتیب این سیستم می تواند به‌راحتی کابین تیگو ۷ پرو را به دمای دلخواه برساند.

 

البته اگر خودرو برای مدتی در زیر آفتاب پارک شده بهتر است در ابتدای حرکت، اندکی شیشه‌ها را پایین بدهید و یا کمی سانروف را باز کنید تا هوا به سرعت درون کابین بچرخد و خودرو سریع‌تر خنک شود. به‌علاوه در نظر داشته باشید با توجه به توان بالای موتور تیگو ۷ پرو، روشن کردن کولر این خودرو در توان حرکتی خودرو تاثیری نمی‌گذارد.

 

فیلتر هوای کابین N95 تیگو ۷ پرو؛ هوای پاک سهم همه

بر روی پنل سیستم تهویه تیگو ۷ پرو، عبارت Clean Air نوشته شده است. شاید این عبارت در نگاه اول فقط یک شعار تبلیغاتی به نظر برسد ولی واقعیت آن است که تیگو ۷ پرو، خیلی بیش از آنچه فکر هوای سلامتی شما را با هوای تازه دارد.

 

سیستم تهویه خودرو در حالت عادی، هوا را از بیرون خودرو دریافت می‌کند و پس از گرم یا سرد کردن هوای ورودی، آن را وارد اتاق می‌کند. البته راننده می‌تواند مسیر گردش هوا را در داخل اتاق محدود کند اما بهتر است پس از مدتی هوای ورودی به خودرو را باز کند تا هوای تازه وارد خودرو شود.

 

یکی از بزرگ‌ترین مشکلات این روزهای هوای شهرهای بزرگ، آلودگی هوای شهرها است و به همین دلیل هوای ورودی به کابین می‌تواند آلوده باشد. بخشی از آلودگی هوای ذرات معلق و البته گرد و غبار و بعضا هاگ قارچ‌ها است. این ذرات برای همه خطرناک هستند ولی برای افرادی که مشکلات سیستم تنفسی یا آلرژی دارند بسیار خطرناک‌تر و آسیب‌رسان است.

 

برای جلوگیری از بروز این مشکل، بسیاری از خودروسازان از فیلتر هوای کابین استفاده می‌کنند اما این فیلترهای هوا فقط ذرات بزرگ را می‌گیرند و ذرات کوچک همچنان وارد کابین می‌شوند. در سیستم تهویه تیگو ۷ پرو اما از فیلتر هوای N95 استفاده شده است. نام این فیلتر را قطعا در دوران کرونا شنیده‌اید؛ این فیلتر می‌تواند ۹۵درصد از ذرات معلق موجود در هوا را بگیرد.

 

این فیلتر گران‌تر از فیلترهای هوای معمولی است اما می‌تواند بخش زیادی از آلودگی هوای موجود در هوا را بگیرد. به این ترتیب هوای وارد شده به تیگو ۷ پرو بسیار پاک خواهد بود. به‌علاوه هوای در حال گردش این خودرو نیز بسیار پاک است و مشکلی برای سرنشینان ایجاد نمی‌شود.

 

کول باکس در تیگو ۷ پرو

یکی آپشن های جذاب تیگو ۷ پرو، وجود کول باکس در کنسول آن است. کول باکس همان‌طور که از نام آن مشخص است، یک محفظه سرد است که می‌تواند مواد غذایی و به‌ویژه نوشیدنی را خنک نگهدارد. در تیگو ۷ پرو، این کول باکس در زیردستی قرار دارد و فضای کافی برای نگه‌داشتن دو قوطی نوشابه در آن دیده شده است.

 

البته باید در نظر بگیرید این کول باکس، کارکردی شبیه به یخچال سفری ندارد و نمی‌توان برای مدت طولانی مواد غذایی را در آن قرار داد. این کول باکس در اصل هوای خنک را از سیستم تهویه دریافت کرده و آن را تا حد مناسبی حفظ می‌کند و به همین دلیل به‌خوبی می‌تواند نوشیدنی را خنک کند.

 

همان‌طور که گفتیم کول باکس تیگو ۷ پرو، هوای خنک را از سیستم تهویه خودرو دریافت می‌کند و علت اینکه در این مطلب به آن اشاره کردیم نیز همین است. به همین دلیل برای خنک کردن نوشیدنی یا مواد غذایی، باید سیستم تهویه خودرو روشن باشد. البته طراحی کول باکس تیگو ۷ پرو به شکلی است که می‌تواند تا حد مناسبی دما را در خود حفظ کند. به همین دلیل هم مدتی پس از خاموش کردن خودرو همچنان کول باکس خنک است.

 

شرایط فروش تیگو ۷ پرو

در حال حاضر فروش تیگو ۷ پرو در آسیا خودرو برقرار است. با توجه به تنوع شرایط فروش تیگو ۷ پرو، می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر، با شماره تلفن‌های ۷۵۱۵۱-۰۲۱ و ۷۷۷۰۸۰۲۹-۰۲۱ و ۷۷۰۴۰۷۷۰-۰۲۱ تماس بگیرید تا کارشناسان آسیا خودرو پاسخگوی شما باشند. همچنین می‌توانید فرم زیر را پر کنید تا شرایط فروش ویژه آسیا خودرو در زمان مناسب برای شما پیامک شود.

مشاوره خرید محصولات مدیران خودرو (نقدی | اقساطی)
برای اطلاع از جدیدترین شرایط فروش محصولات مدیران خودرو (ام وی ام | فونیکس) به صورت نقدی و اقساطی، شماره خود را درج کنید.


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *