مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس
آریزو ۶ پرو در پیست آزادی

مشخصات فنی آریزو ۶ پرو

هرچند این روزها، خودروهای کراس‌اوور سهم بیشتری از فروش در بازار را دارند، اما خودروهای سدان همچنان طرفداران زیادی دارند. در خانواده محصولات فونیکس، سدان آریزو ۶ پرو، نقش یک سدان نیمه لوکس را بازی می‌کند که مورد توجه خانواده‌ها است. این خودرو ظاهر جذاب و امکانات مناسبی دارد اما در کنار این‌ها، مشخصات فنی آریزو ۶ پرو است که آن را به خریدی ایده‌آل تبدیل می‌کند. مرور مشخصات فنی آریزو ۶ پرو نشان می‌دهد این خودرو هرچند نقش یک سدان خانوادگی را دارد اما می‌تواند خودرو سریعی هم باشد.

 

بررسی مشخصات فنی آریزو ۶ پرو؛ موتور

به‌عنوان بخشی از مشخصات فنی آریزو ۶ پرو، در ابتدا به سراغ این خودرو سدان می‌رویم. موتور آریزو ۶ پرو، نمونه‌ای آشنا در محصولات فونیکس است چراکه این موتور را پیش از این در سایر خودروهای فونیکس هم دیده بودیم.

 

موتور آریزو ۶ پرو، یک موتور چهار سیلندر خطی با حجم ۱.۵ لیتر و حجم دقیق ۱۴۹۸ سی‌سی است. این موتور با کمک توربو شارژر تقویت می‌شود و به این ترتیب می‌تواند قدرتی برابر با ۱۴۷ اسب بخار تولید کند. به این ترتیب این خودرو توانسته از هر لیتر حجم موتور خود، قدرتی حدود ۱۰۰ اسب بخار قدرت تولید کند.

فروش ویژه محصولات فونیکس (نقدی | اقساطی)

شرایط فروش ویژه محصولات فونیکس | مدت و تعداد محدود | با شرایط متنوع نقدی و اقساطی | همین الان تماس بگیرید

تماس مستقیم

در کنار قدرت موتور، گشتاور تولید شده نیز اهمیت ویژه‌ای دارد و در این زمینه هم مشخصات فنی آریزو ۶ پرو قابل قبول است. موتور این خودرو می‌تواند ۲۱۰ نیوتون متر گشتاور تولید کند که برای یک سدان خانوادگی دیفرانسیل جلو عدد مناسبی است. به‌علاوه این گشتاور از دور موتور ۱۷۵۰ در دسترس راننده است. به این ترتیب در دور موتور زیر ۲۰۰۰، آریزو ۶ پرو همه گشتاور موتور را در اختیار دارد. این مسئله باعث می‌شود کشش خودرو به‌ویژه در سربالایی‌ها مناسب باشد. به‌علاوه در شتاب‌گیری‌های میانی (شتاب‌گیری‌های در حال حرکت) نیز موتور به‌خوبی عمل می‌کند.

 

موتور آریزو ۶ پرو

موتور آریزو ۶ پرو

 

اطمینان از قابلیت‌های موتور آریزو ۶ پرو

موتور این خودرو که به‌صورت عرضی در جلوی خودرو نصب شده است، با محصولات دیگری در خانواده فونیکس و MVM مشترک است. این مسئله یک مزیت بزرگ برای آریزو ۶ پرو است چراکه خریدار هیچ‌گونه دغدغه‌ای در زمینه تامین قطعات یدکی موتور نخواهد داشت.

 

به‌علاوه این موتور چند سال است در بازار ایران حضور دارد و در شرایط آب و هوایی مختلف، توانسته موفق باشد. به این ترتیب دوام این موتور با آب‌وهوا و سبک رانندگی و بنزین موجود در ایران تضمین شده است. به‌علاوه این موتور که با مشارکت AVL اتریش طراحی شده، پیش از این یکی از جوایز موتور برتر سال را در چین از آن خود کرده است که نشان دهنده موفقیت‌های آن در بازار رقابتی چین و البته بازارهای جهانی است.

فروش ویژه محصولات ام وی ام (نقدی | اقساطی)

فروش ویژه محصولات ام وی ام | نقدی و اقساطی | اقساط ۶۰ ماه | مدت و تعداد محدود | همین الان تماس بگیرید

تماس مستقیم

استفاده از توربو شارژر در این موتور باعث شده، با توجه به حجم کم، بتواند قدرتی برابر با موتورهای ۲ لیتری تولید کند. از طرف دیگر ضریب تراکم این موتور به‌گونه‌ای است که با بنزین موجود در ایران نیز به‌خوبی کار می‌کند و کمتر شاهد بروز پدیده ناک در آن هستیم.

 

مشخصات فنی گیربکس آریزو ۶ پرو

در کنار قدرت موتور، آریزو پرو برای ارائه توان حرکتی مناسب، نیاز به گیربکسی دارد که به‌خوبی با موتور خودرو هماهنگ باشد. برای این منظور، مهندسان چری از گیربکس CVT استفاده کرده‌اند. این گیربکس به‌صورت اتوماتیک عمل می‌کند اما در کنار وضعیت اتوماتیک، ۹ دنده نیز بر روی آن شبیه‌سازی شده است و گیربکس قابلیت تیپ ترونیک نیز دارد. گیربکس، قدرت را به چرخ‌های جلو می‌رساند. در این زمینه می‌توانید مقاله مزایا و معایب گیربکس CVT را نیز بخوانید.

 

به این ترتیب علاوه بر تغییر ضرایب دنده به‌صورت اتوماتیک، راننده می‌تواند در صورت نیاز به تغییر دنده‌ها، گیربکس را در وضعیت دستی قرار دهد و خود، ضریب دنده را انتخاب کند. این وضعیت بیشتر برای رانندگی پرشتاب یا در زمان سبقت‌گیری‌ها یا حرکت در مسیرهایی با شیب زیاد کاربرد دارد.

 

البته گیربکس آریزو ۶ پرو به‌اندازه کافی هوشمند است و حتی بدون وضعیت دستی نیز می‌تواند به‌خوبی موقعیت را تشخیص دهد. به این ترتیب در هر زمان، مناسب‌ترین ضریب دنده با توجه به موقعیت انتخاب می‌شود. این گیربکس نیز بر روی دیگر محصولات فونیکس و MVM نصب شده است و قابلیت‌های آن قبلا مورد تایید قرار گرفته. زنجیر این گیربکس محصول بوش آلمان است و به‌راحتی می‌تواند گشتاوری حدود ۳۰۰ نیوتون متر را نیز تحمل کند.

 

تعویض دنده در آریزو ۶ پرو به‌صورت برقی است. به این ترتیب دسته دنده سنتی حذف شده و یک سر دنده کوچک با کنترل‌های برقی در کابین دیده می‌شود. در این زمینه می‌توانید مقاله تعویض دنده برقی در محصولات فونیکس چیست را بخوانید.

 

دنده آریزو ۶ پرو

سردنده برقی دنده آریزو ۶ پرو

 

شرایط فروش اقساطی آریزو ۶ پرو

هم‌اکنون (بهمن ۱۴۰۱) شرایط فروش اقساطی آریزو ۶ پرو از سوی آسیا خودرو فراهم شده است. برای اطلاع از شرایط خرید آریزو ۶ پرو قسطی می‌توانید با تلفن‌های ۷۵۱۵۱-۰۲۱ و ۷۷۰۴۰۷۷۰-۰۲۱ تماس بگیرید تا همکاران ما راهنمای شما باشند.

مشاوره خرید محصولات مدیران خودرو (نقدی | اقساطی)
برای اطلاع از جدیدترین شرایط فروش محصولات مدیران خودرو (ام وی ام | فونیکس) به صورت نقدی و اقساطی، شماره خود را درج کنید.

ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *