مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس
چری آئرو آئرودینامیک ترین خودرو جهان

چری بالاتر از بنز قرار گرفت؛ تولید آئرودینامیک‌ترین خودرو جهان

چری در جریان یک برنامه اختصاصی با عنوان روز تکنولوژی، یک مدل کانسپت به عنوان آئرو را معرفی کرد. این خودرو کانسپت با ظاهر خاص خود، از پیشرانه برقی بهره می‌گیرد اما مهمتر از همه اینها، ضریب درگ آن است چرا که چری موفق شده آئرودینامیک‌ترین خودرو جهان را تولید کند. به این ترتیب، کانسپت جدید چری، کمترین مقاومت را در مقابل عبور جریان هوا بین تمامی خودرو‌های تولیدی و کانسپت جهان دارد، یک موفقیت بزرگ برای چینی‌ها در جدال با غول‌های خودروسازی جهان.

 

مهندسان چری با استفاده از هوش مصنوعی و بهینه سازی‌های متعدد و بیش از ۲۰۰۰ تغییر در ساختار خودرو، موفق شده‌اند به ضریب درگ ۰.۱۶۸ برسند. به این ترتیب آئرو به عنوان جدیدترین کانسپت چری، کمترین مقاومت را در مقابل جریان هوا در بین خودرو‌های تولیدی و کانسپت جهان دارد. برای مقایسه بد نیست بدانید ضریب درگ یک خودرو شهری معمولا در محدوده بین ۰.۳ تا ۰.۴ است. دو سال قبل مرسدس بنز با معرفی مدل EQXX توانست به ضریب درگ ۰.۱۷ برسد اما اکنون چری حتی پا را فراتر گذاشته است.

 

چرا ضریب درگ مهم است و چگونه چری آن را کاهش داده است؟

پایین بودن ضریب درگ به معنای مقاومت کمتر جسم در مقابل عبور جریان هوا است. به این ترتیب و با کاهش این مقاومت، با مصرف انرژی کمتر می‌توان خودرو را به جلو برد. رسیدن به پایین ترین مقاومت در مقابل هوا، کار بسیار دشواری در یک خودرو است چون باید جنبه‌های کاربردی خودرو (مانند فضای کابین و جلو پنجره و چراغ‌ها و …) نیز در طراحی آن مد نظر قرار گیرد.

 

فروش ویژه محصولات فونیکس (نقدی | اقساطی)

شرایط فروش ویژه محصولات فونیکس | مدت و تعداد محدود | با شرایط متنوع نقدی و اقساطی | همین الان تماس بگیرید

تماس مستقیم

 

با در نظر گرفتن همه این موارد، کانسپت چری آئرو توانسته با ترکیب مناسبی از خصوصیات کاربردی یک خودرو و بهبود طراحی بدنه، به بهترین ضریب آئرودینامیک در بین خودروسازان جهان برسد. نکته بسیار مهم در این کانسپت و رسیدن به عنوان آئرودینامیک‌ترین خودرو جهان، حفظ ویژگی‌های کاربردی در آئرو است. به این ترتیب آئرو چندان شبیه به کانسپت‌های ساختارشکن و غیر قابل تولید نیست و اتفاقا بسیاری از جنبه‌های آن به نظر آماده تولید می‌رسد. آینه‌ها با دوربین جایگزین شده‌اند تا مقاومت کمتری در مقابل هوا داشته باشند. دستگیره درب هم به داخل بدنه رفته تا آئرودینامیک خودرو را بر هم نزند.

 

فروش ویژه محصولات ام وی ام (نقدی | اقساطی)

فروش ویژه محصولات ام وی ام | نقدی و اقساطی | اقساط ۶۰ ماه | مدت و تعداد محدود | همین الان تماس بگیرید

تماس مستقیم

 

آیا چری می‌خواهد آئرودینامیک‌ترین خودرو جهان را تولید کند؟

کانسپت آئرو از نظر ابعاد هم اصلا خودروی کوچکی نیست و با طول حدود ۵.۳ متر، کاملا جادار است. در سراسر بدنه و به ویژه جلو و عقب، می‌توان قطعات آئرودینامیک از جمله اسپویلر و دیفیوزر را دید که وظیفه هدایت هوا را بر عهده دارند. آئرو از یک پیشرانه برقی بهره می‌گیرد و به همین دلیل در جلوپنجره، ورودی هوای موتور در نظر گرفته نشده است.

 

چری هنوز اطلاعاتی در زمینه تولید آئرو اعلام نکرده و ممکن است این خودرو را هیچ وقت با همین شکل تولید نکند. آئرو در اصل بخشی از برنامه بلند مدت چری در مسیر توسعه خودرو‌های پاک است. این مسیر شامل خودرو‌های برقی و هیبرید است که هم اکنون نیز نمونه‌هایی از آن وارد بازار ایران شده است. به عنوان نمونه تیگو ۸ هیبرید، یکی از این خودرو‌ها است که در برنامه‌ای موسوم به مسیر سبز فونیکس، وارد بازار کشورمان شده.


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *