مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس
آریزو ۸ استیشن واگن

آریزو ۸ استیشن واگن این شکلی خواهد بود

تبدیل لوکس‌ترین سدان چری به یک خودرو استیشن واگن؟ این دقیقا کاری است که روس‌ها با آریزو ۸ انجام داده اند و به این ترتیب ایده آریزو ۸ استیشن واگن شکل گرفته است. این ایده البته فعلا روی کاغذ است و چری هم اظهار نظری در زمینه تولید احتمالی آن نکرده اما حتی در این مرحله هم آریزو ۸ استیشن واگن خودروی جذابی به نظر می‌رسد.

 

هرچند آریزو ۸ به عنوان یک سدان لوکس، به‎‌تازگی از سوی چری در بازار‌های جهانی معرفی شده، اما روس‌ها خیلی زود به سراغ آن رفته‌اند و ایده تولید یک استیشن واگن را روی آن پیاده کرده‌اند. طرح‌های آریزو ۸ استیشن واگن البته فعلا تنها رندرهای کامپیوتری هستند و برنامه‌ای برای تولید آن از سوی چری وجود ندارد اما حتی در همین مرحله هم خودروی جذابی است.

 

آریزو ۸ استیشن واگن چگونه شکل گرفته است؟

هرچند بازار خودرو‌های استیشن، این روز‌ها کوچک‌تر از همیشه شده و مانند سدان‌ها، در حال از دست دادن سهم بازار به نفع کراس‌اوورها هستند، اما هنوز هم در بین خانواده‌ها خریدارانی دارند. استیشن واگن‌ها می‌توانند فضای صندوق عقب بزرگتری را نسبت به یک خودرو سدان ارائه کنند و این برای خانواده‌ها مزیت بزرگی است. به‌علاوه شرکت‌های تاکسیرانی هم این خودرو‌ها را دوست دارند چون فضای کافی برای بار مسافرین در اختیار قرار می‌دهد. این مسئله در بازار روسیه هم وجود دارد و خودرو‌های استیشن واگن، هنوز هم محبوب هستند.

 

فروش ویژه محصولات فونیکس (نقدی | اقساطی)

شرایط فروش ویژه محصولات فونیکس | مدت و تعداد محدود | با شرایط متنوع نقدی و اقساطی | همین الان تماس بگیرید

تماس مستقیم

 

آریزو ۸ خودرویی در کلاس سدان است و با توجه به ابعاد بزرگش، می‌توان آن را در دسته سدان‌های کلاس D دسته بندی کرد. به این ترتیب خودرویی در ابعاد هیوندای سوناتا و کیا اپتیما و تویوتا کمری است. هر سه این خودرو‌ها در بازار روسیه حضور دارند اما اکنون و به دنبال تحریم‌های این کشور، مدل‌های جدیدشان وارد بازار روسیه نمی‌شود. در بین این رقبا، تویوتا کمری و کیا اپتیما، مدل‌های استیشن واگن هم داشتند اما در غیاب آن‌ها، شاید بتوان آریزو ۸ پرو را جایگزین آن کرد. با همین ایده، روس‌ها به سراغ آریزو ۵ پرو آمدند و بر اساس مدل‌های سدان آن، نمونه‌های استیشن را نیز طراحی کردند.

 

همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم، این طرح‌ها کامپیوتری است و در دنیای واقعی (حداقل فعلا) نمونه استیشن واگن از آریزو ۸ پرو وجود ندارد. در دنیایی که بازار خودرو‌های سدان در آن هر روز کوچک‌تر می‌شود، شرکت‌های چینی معمولا به دنبال ساخت استیشن واگن نمی‌روند. این کلاس در کشور چین چندان محبوب نیست و چینی‌ها کراس اوور‌ها و مینی ون‌ها را ترجیح می‌دهند. با این حساب شاید چری هیچگاه به دنبال تولید این خودرو نرود اما چینی‌ها در سال‌های اخیر نشان داده‌اند سرعت عملشان برای تبدیل ایده‌ها به خودرو‌های واقعی زیاد است. با این حساب شاید در آینده نزدیک شاهد معرفی آریزو ۸ استیشن واگن هم باشیم.

 

ویژگی‌های طرح استیشن واگن آریزو ۸

طراحان روسی، برای تبدیل آریزو ۸ به مدل‌های استیشن واگن، طرح کلی خودرو را حفظ کرده‌اند. آن‌ها مستقیم به سراغ بخش عقب رفته اند و همه تغییرات در بخش بعد از ستون C دیده می‌شود. آریزو ۸ به‌طور کلی سدانی بزرگ است و صندوق عقب کشیده‌ای دارد. به این ترتیب فضای کافی برای اجرای ایده تبدیل کردن آن به خودروی استیشن واگن وجود داشته است.

 

فروش ویژه محصولات ام وی ام (نقدی | اقساطی)

فروش ویژه محصولات ام وی ام | نقدی و اقساطی | اقساط ۶۰ ماه | مدت و تعداد محدود | همین الان تماس بگیرید

تماس مستقیم

 

روس‌ها برای تبدیل نسخه سدان به استیشن واگن، انتهای سقف را با قوسی ملایم به عقب کشیده اند. به این ترتیب، آریزو ۸ استیشن واگن با یک صندوق عقب بزرگ شکل گرفته است. نکته جالب در تبدیل نسخه سدان به نسخه استیشن واگن آریزو ۸ آن است که بزرگ کردن صندوق، اصلا به شکل ظاهری آن لطمه نزده است. به این ترتیب صندوق جدید، خیلی خوب بر روی طرح بدنه اسپرت آن نشسته و یک استیشن واگن اسپرت را ایجاد کرده است.

 

در سایر بخش‌ها تغییری دیده نمی‌شود. چراغ‌های عقب همچنان کشیده و متصل به هم هستند. اگزوز‌های دوبل از هر سمت هم در زیر سپر دیده می‌شوند. در اینجا طرح کلی آریزو ۸ هم کمک بزرگی است چون این خودرو به صورت استاندارد هم خودرویی با ظاهر اسپرت است. به این ترتیب بدون نیاز به تغییری خاص، آریزو ۸ استیشن واگن هم خودرویی زیاد و اسپرت شده است.

 

آریزو ۸ در بازار روسیه به صورت استاندارد با موتور ۱.۶ لیتری توربوشارژ با قدرت ۱۸۶ اسب اسب بخار عرضه می‌شود. البته بر اساس برنامه ریزی‌ها، به زودی این خودرو با موتور دو لیتری توربو نیز (مشابه موتور مدل‌های بازار ایران) عرضه خواهد شد. این خودرو در بازار روسیه با سه تیپ مختلف عرضه شده و استقبال بازار هم از آن خوب بوده است.

تصاویر از kolesa.ru

 

مشاوره خرید محصولات مدیران خودرو (نقدی | اقساطی)
برای اطلاع از جدیدترین شرایط فروش محصولات مدیران خودرو (ام وی ام | فونیکس) به صورت نقدی و اقساطی، شماره خود را درج کنید.

ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *