مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس
اسب بخار

اسب بخار در موتور الکتریکی چه کاربردی دارد؟

اسب بخار در موتور الکتریکی چیست در خودرو وتا چه اندازه از آن شناخت دارید؟

شاید از خود بپرسید اسب بخار چیست در خودرو و دلیل اهمیت آن در میان خودروسازان به چه دلیل است. باید گفت، هر اتومبیل یا کامیونی که خریداری می کنید دارای یک قدرت اسب بخار برای موتور خود است. به عنوان مثال خودروی پژو SD ۲۰۶ دارای ۱۱۰ اسب بخار(۵۸۰۰ دور  در دقیقه) قدرت است.

ویژگی اسب بخار در انواع خودرو

اسب بخار در موتور الکتریکی اصطلاحی رایج است که به اندازه گیری توان تولید شده توسط موتور اشاره دارد. در هنگام تعیین قدرت اسب بخار از چند استاندارد استفاده می شود.

اصطلاح اسب بخار چیست با موتورهای احتراق شروع نمی شود. جیمز وات، مهندسی که اصطلاح “وات” بر آن نامگذاری شده است، آن را ایجاد کرد. وی برای اولین بار از این اصطلاح در اواخر سال های ۱۷۰۰ برای توصیف میزان انرژی تولید شده توسط موتورهای بخار استفاده کرد.

آیا می دانید هر اسب بخار چقدر سرعت دارد؟

حال که در بخش” اسب بخار چیست ” با این موضوع کمی آشنا شدید، بهتر است از اصطلاحات مربوط به آن نیز شناخت داشته باشید.

توجه داشته باشید که میزان محاسبه سرعت هر اسب بخار وابسته به عواملی همچون، سرعت حرکت وسیله مورد نظر، جریان مخالف هوا و نیز توان وسیله مورد نظر است. برای این که به سوال” هر اسب بخار چقدر سرعت دارد” پاسخ صحیح داده شود شود به موارد گفته شده باید توجه کرد.

اما اگر فکر می کنید سرعت و قدرت اسب بخار چیست و چقدر است، این مقدار ۵۵۰ فوت بر پوند در ثانیه انرژی در هر اسب بخار است. یا به اصطلاح یک اسب بخار، بین ۷۳۵.۵ تا ۷۵۰ وات است.

این روش با استفاده از تجهیزات طراحی شده برای آزمایش میل لنگ اندازه گیری می شود. به همین دلیل است که رتبه بندی اسب بخار بین محاسبه و آزمایش ثابت نمی ماند. اگر وسیله نقلیه ای با قدرت ۲۰۰ اسب بخار بخرید و سپس همان وسیله نقلیه را روی دستگاه قرار دهید، تست آن کمتر از ۲۰۰ است. این بدان دلیل است که قدرت اسب بخار به عنوان حداکثر انرژی خروجی اندازه گیری می شود. بنابراین تا زمانی که یک عمل کامل از وسیله نقلیه خود دریافت نکنید، قدرت واقعی موتور کمتر از تصور شما است.

اسب بخار در انواع خودرو

به این نکته توجه داشته باشید که صرف اینکه یک وسیله نقلیه در یک نمونه مقدار مشخصی اسب بخار تولید می کند، به این معنی نیست که همیشه یک مقدار ثابت است. متداول ترین مقصر این امر کاهش جریان هوا در موتور است، اما محدود کردن اگزوز باعث کاهش قدرت اسب بخار نیز می شود.

به همین دلیل حفظ موتور در شرایط عالی با تمیز بودن فیلترها و تغییر منظم فیلترها ضروری است. با حفظ میزان ثابت جریان هوا و اگزوز مناسب ، عملکرد موتور خود را در اوج حفظ می کنید. سرویس دهی به موتور اتومبیل شما از اهمیت بالایی برخوردار است.

سیستم سوخت خودرو نیز بر اسب بخار در موتور الکتریکی تولید شده توسط موتور تأثیر می گذارد. برای داشتن حداکثر عملکرد قدرت اسب بخار، باید جریان کافی سوخت به موتور داشته باشید. پمپ های سوخت و فیلترهای سوخت از اهمیت اساسی در عملکرد وسیله نقلیه شما برخوردار هستند.

اسب بخار چیست؟

به همین دلیل است که اسب بخار موتور می تواند با افزایش سن موتور سقوط کند. تجمع کربن و سایر آلاینده ها در موتور شروع به محدود کردن عملکرد آن می کند.

می دانید هر اسب بخار چند سی سی است؟

اسب بخار چیست و هر اسب بخار چند سی سی است، این سوالی است که در بیشتر موارد با آن روبرو هستیم و آیا می توان پاسخی صحیح به آن داد.

به گفته بسیاری از کارشناسان مطرح در این زمینه، نمی توان برای یک اسب بخار در موتور الکتریکی واحد سی سی عنوان کرد، برای این سی سی واحد اندازه گیری حجم می باشد و در حالی که اسب بخار واحد اندازه گیری توان است. اما می توان مطرح کرد که  تاثیر سی سی بر روی توان حرکتی موتور چقدر است.

بنابراین عنوان” هر اسب بخار چند سی سی است” را نمی توان به طور صحیح پاسخ داد، برای این کار باید نقش آن را در اسب بخار مطرح کرد.

فرمول اسب بخار چیست و چه کاربردی دارد؟

قطعا این واژه را شنیده اید که” فرمول اسب بخار در موتور الکتریکی چیست ” باید گفت، اندازه گیری اولیه قدرت اسب بخار در گذشته متفاوت تر از آنچه ما در حال حاضر استفاده می کنیم بود. در حقیقت، تا سال ۱۹۷۱ اصطلاح “ناخالص” اسب بخار بیشتر بود. اکنون، مردم قدرت را با ضرب گشتاور در حداکثر سرعت و تقسیم بر ۵۲۵۲ محاسبه می کنند.

اسب بخار چیست: بهتر است بگوییم اسب بخار به اندازه گیری اساسی انرژی تولیدی و میزان انرژی تولید شده در موتور مربوط می شود. باورهای غلط زیادی در مورد اسب بخار و نحوه بازی آن در درک قدرت خروجی موتور وجود دارد.

در اواخر دهه ۱۷۰۰، این اصطلاح برای توصیف عملکرد موتور بخار در مقابل اسب بخار استفاده شد. اگر به نظر می رسد این کمتر از اندازه گیری دقیق باشد، درست است. یک اسب واقعی می تواند حداکثر کمی بیش از ۱۴ اسب بخار قدرت داشته باشد.

اسب بخار در موتور الکتریکی

 اسب بخار چند آمپر است و آیا در خودروها متفاوت است؟

قبل از پاسخ دادن به این سوال ” هر اسب بخار چند امپر است“بهتر است بدانید که آمپر نشانگر بار جریان الکتریکی است که یک موتور می تواند برای مدت زمان نامعلومی بدون تخریب عایق و سایر ترکیبات الکتریکی موتور حمل کند. اما شاید جای سوال باشد که هر اسب بخار چند امپر است، باید گفت هر اسب بخار معادل ۷۴۵.۶ آمپر است.

اسب بخار در موتور الکتریکی

جمع بندی

به طور کلی در خصوص اسب بخار در موتور الکتریکی و همچنین مواردی که مربوط به آن می شوند توضیحاتی را ارائه کردیم. در تمامی خودروهای موجود در بازار واژه اسب بخار اهمیت بسیار زیادی دارد و با توجه به آن می توانند قدرت موتور یک خودرو را تعیین کنند. خودروهایی همچون تیگو ۸ و یا خودروهای سری آریزو نیز از این موضوع مستثنی نیستند. برای آن که بهتر بتوانید در مورد این خودروها اطلاعاتی را به دست آورید می توانید به سادگی به مقالاتی همچون قدرت موتور تیگو ۷ چقدر است مراجعه نمایید.


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *