مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس
تیگو ۷ پرو پرمیوم

ایمنی هوشمند در رانندگی با تیگو ۷ پرو پرمیوم

تیگو ۷ پرو از زمان عرضه به بازار در دو سال قبل، همواره یکی از پرفروش‌ترین محصولات برند فونیکس بوده است. اکنون و در زمستان ۱۴۰۲، فونیکس با عرضه مدل‌های تیگو ۷ پرو پرمیوم قصد دارد مفهومی جدیدی از ایمنی را ارائه کند. با افزودن امکانات ایمنی به مدل‌های ۷ پرو، فونیکس تیگو ۷ پرو پریمیوم، ایمنی هوشمند در رانندگی را به ارمغان می‌آورد.

 

این خودرو در اصل نسل دوم تیگو ۷ محسوب می‌شود که از سال ۲۰۲۰ راهی بازار چین شد و در کشورمان با برند فونیکس و با نام تیگو ۷ پرو عرضه می‌شود. هرچند مدیران خودرو قصد دارد به‌زودی نسخه فیس‌لیفت این خودرو را با نام تیگو ۷ پرو مکس و پیشرانه قوی‌تر راهی بازار ایران کند اما نسخه قبلی را هم فراموش نکرده و حالا مدل جدیدی از آن را با نام تیگو ۷ پرو پریمیوم ارائه کرده است.

 

تفاوت این تیپ جدید با مدل قبلی که اکسلنت نام داشت، صرفاً در بخش آپشن‌ها و تجهیزات است و تیپ پریمیوم از امکانات بیشتری بهره می‌برد. در این تیپ جدید شاهد اضافه شدن آینه الکتروکرومیک، سنسور باران و سنسور پارک جلو به لیست تجهیزات هستیم. علاوه بر این، تیگو ۷ پرو پرمیوم به رادار نقطه کور، رادار هشدار تغییر خط و رادار هشدار خروج از پارک هم مجهز شده است تا از لحاظ ایمنی نسبت به نسخه قبلی ارتقاء قابل‌توجهی را تجربه کرده باشد.

 

فروش ویژه محصولات فونیکس (نقدی | اقساطی)

شرایط فروش ویژه محصولات فونیکس | مدت و تعداد محدود | با شرایط متنوع نقدی و اقساطی | همین الان تماس بگیرید

تماس مستقیم

 

امکانات جدید تیگو ۷ پرو پرمیوم برای ایمنی هوشمند در رانندگی

آپشن‌های مختلفی به تیگو ۷ پرو پرمیوم در قیاس با نسخه قبلی اضافه شده است. از آن جمله می‌توان به آینه الکتروکرومیک اشاره کرد که تابش شدید نور از چراغ خودروهای عقب را مهار می‌کند. سنسور باران که برف‌پاک‌کن‌ها را به طور خودکار در هنگام بارش، فعال می‌کند. سنسور پارک جلو که موقع نزدیک شدن وسیله نقلیه به خودروی جلویی، هشدار می‌دهد. همچنین ۳ مورد از رادارهای مجموعه همیار راننده نیز به این خودرو اضافه شده است.

 

رادارهای تیگو ۷ پرو پریمیوم

رادار کمک به تغییر لاین یا LCA و رادار تشخیص نقطه کور یا BSD دو سیستم متفاوت در سیستم‌های پیشرفته کمک به راننده (ADAS) هستند که هر دو برای افزایش ایمنی رانندگی طراحی شده اند تا مفهوم ایمنی هوشمند در رانندگی با تیگو ۷ پرو پریمیوم تداعی شود.

  • کمک به تغییر خط یا LCA: این سیستم برای اسکن و تشخیص خطوط جاده طراحی شده است تا به راننده کمک کند به طور ایمن لاین خود را تغییر دهد. وقتی LCA حس می‌کند که به طور نامطئنی قصد تغییر لاین دارید، به شما هشدار می‌دهد تا کمک کند لاین خود را به طور ایمن تغییر دهید.
  • تشخیص نقطه کور یا BSD: این سیستم از سنسورها در پشت و کنار خودرو استفاده می‌کند تا راننده را از خودروهایی که به سرعت در نقطه کور خودرو نزدیک می‌شوند، هشدار دهد. تفاوت این دو سیستم بر اساس این جنبه‌ها می‌تواند بیشتر توضیح داده شود:

کارکرد LCA برای پشتیبانی از راننده هنگام تغییر خط با جلوگیری از برخورد با دیگر خودروها است. کارکرد BSD برای اطلاع رسانی به راننده در زمانی است که خودروی دیگری در نقطه کور خودرو ظاهر شده و خطر برخورد وجود دارد. تمرکز BSD بر رفع مشکل نقاط کور است که توسط آینه‌های خودرو پوشش داده نمی‌شوند. این سیستم وقتی خودرو یا جسم دیگری در نقطه کور شناسایی می‌شود، به راننده هشدار می‌دهد. در مورد LCA، این سیستم برای تشخیص خطرات برخورد هنگام تغییر خط است. سیستم تغییر خط از سنسورها برای اسکن محیط اطراف جاده استفاده می‍کند.

 

  • رادار خروج از پارک (Rear Cross Traffic Alert) یا RCTA نیز در هنگام خروج از پارک با دنده عقب، در صورت نزدیک شدن ترافیک جانبی، هشدار می‌دهد تا ایمنی هوشمند در رانندگی حتی در سرعت‌های پایین نیز تداوم داشته باشد.

 

تیگو ۷ پرو پریمیوم در بخش فنی تغییری را تجربه نکرده است و همچنان با همان پیشرانه ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربو ارائه می‌شود. این خودرو توان تولید ۱۵۶ اسب بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور را داراست. انتقال قدرت این موتور هم توسط همان گیربکس CVT صورت می‌گیرد. ظاهر و طراحی این نسخه نیز با نسخه قبلی یکسان بوده و تغییر نداشته است.

 

برای اطلاع از شرایط فروش تیگو ۷ پرو پریمیوم و سایر محصولات فونیکس می‌توانید با آسیا خودرو تماس بگیرید. همکاران ما با شماره تلفن ۷۵۱۵۱-۰۲۱ آماده پاسخگویی هستند.

 

فروش ویژه محصولات ام وی ام (نقدی | اقساطی)

فروش ویژه محصولات ام وی ام | نقدی و اقساطی | اقساط ۶۰ ماه | مدت و تعداد محدود | همین الان تماس بگیرید

تماس مستقیم

ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *