مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس
سیستم های ایمنی تیگو ۸ پرو e پلاس

سیستم های ایمنی تیگو ۸ پرو e پلاس

مدیران خودرو مدتی قبل فونیکس تیگو ۸ پرو e پلاس را به‌عنوان اولین خودرو هیبرید در طیف محصولات برند فونیکس معرفی کرد. این خودرو فناوری هیبرید بسیار پیشرفته‌ای دارد که قبلا به آن پرداخته‌ایم اما در کنار آن، بالاترین سطح از فناوری‌های ایمنی نیز در این خودرو به کار رفته است. در این مطلب، به بررسی کوتاه سیستم های ایمنی تیگو ۸ پرو e پلاس می‌پردازیم.

 

به‌طور کلی سطح ایمنی تیگو ۸ پرو هیبرید بسیار بالا است و به‌راحتی توانسته ۵ ستاره ایمنی را در تست‌های تصادف کسب کند. بخشی از این موضوع به سیستم های ایمنی تیگو ۸ پرو e پلاس مرتبط است که می‌توانند تا حد بسیار زیادی مانع از بروز تصادف شوند. به‌علاوه سیستم های ایمنی تیگو ۸ پرو هیبرید وظیفه دارند به راننده در زمان رانندگی کمک کنند تا سطح آسایش در زمان رانندگی با این خودرو برای راننده افزایش پیدا کند. البته طبیعتا مانند هر سیستم ایمنی دیگری، همه این‌ها برای کمک به راننده هستند و همچنان راننده مسئولیت نهایی کنترل خودرو را بر عهده دارد. به این ترتیب و همان‌گونه که همواره فونیکس و سایر خودروسازان تاکید می‌کنند، راننده نباید تنها با اتکا به این سیستم‌ها، خودرو را در وضعیت رانندگی خطرناکی قرار بدهد یا تمرکز و توجه خود را از مسیر بردارد.

 

ADAS به‌عنوان بخشی از سیستم های ایمنی تیگو ۸ پرو e پلاس

خودروی تیگو ۸ هیبرید که به‌عنوان اولین خودروی پلاگین-هیبرید مونتاژی، اخیرا توسط فونیکس رونمایی شده است به ۱۳ مورد از سیستم دستیار هوشمند راننده ‌(ADAS) مجهز است. دستیار هوشمند راننده در این خودرو با بهره‌گیری از فناوری‌های روز و بهبود ایمنی در رانندگی، تجربه‌ای لذت‌بخش‌تر را برای سرنشینان فراهم می‌کند. به این ترتیب و با برخورداری از این فناوری‌ها، رانندگی با تیگو ۸ پرو e پلاس آسان‌تر و ایمن‌تر از سایر خودروهای بازار است.

 

فروش ویژه محصولات فونیکس (نقدی | اقساطی)

شرایط فروش ویژه محصولات فونیکس | مدت و تعداد محدود | با شرایط متنوع نقدی و اقساطی | همین الان تماس بگیرید

تماس مستقیم

 

رادارهای تیگو ۸ پرو e پلاس

به‌عنوان بخشی از سیستم های ایمنی تیگو ۸ پرو e پلاس، این خودرو به مجموعه‌ای از سنسورها و رادارها مجهز است که می‌توانند با بررسی محیط اطراف، به راننده در زمینه ریسک تصادف هشدار دهند. این سیستم‌ها همچنین می‌توانند بخش زیادی از خطاهای احتمالی راننده را نیز پوشش دهند تا مانع از بروز تصادف شوند. در ادامه برخی از این سیستم‌ها را بررسی می‌کنیم.

 

سیستم FCW یا Forward Collision Warning به معنای سیستم هشدار برخورد از جلو که در موارد نیاز اضطراری نظیر ترمز ناگهانی خودروی جلویی، در قالب نمایشگر و صوت، هشدار می‌دهد و راننده را از خطرات احتمالی آگاه می‌سازد. به این ترتیب اگر راننده متوجه خطر مقابل نشده باشد، سیستم از این طرق وی را آگاه می‌کند.

 

سیستم BSD یا Blind Spot Detection به معنای رادار نقطه کور با استفاده از سنسور رادار، نقطه کور نمای خودرو را به‌طور پیوسته رصد می‌کند و از طریق یادآوری از طریق نمایش هشدار در قسمت بیرونی آینه‌های جانبی، راننده را از حضور خودروها در نقاط کور آگاه می‌سازد. در این شرایط راننده با اطلاع از وجود خودرویی در فضای کناری خودرو (در حالیکه ممکن است هنوز نتواند آنرا ببیند)، می‌تواند در زمینه تغییر مسیر تصمیم بگیرد.

 

سیستم RCTA یا Rear Cross Traffic Alert به معنای سیستم هشدار ترافیک عقب نیز با شناسایی نواحی دوطرفه‌ پشت خودرو، ایمنی رانندگی را بهبود می‌بخشد و به کاربران امکان تصمیم‌گیری سریع‌تر و جلوگیری از شکل‌گیری حادثه را در حین رانندگی فراهم می‌آورد.

 

سایر فناوری‌های ایمنی تیگو ۸ پرو e پلاس

لیست سیستم های ایمنی تیگو ۸ پرو e پلاس بسیار بیشتر از این موارد است و برای بررسی همه آن‌ها، نیاز به چند مطلب جداگانه خواهد بود. با این وجود، در ادامه برخی دیگر از این سیستم‌ها را بررسی می‌کنیم.

یکی از مهم‌ترین و موثرترین سیستم های ایمنی تیگو ۸ پرو هیبرید، AEB یا Automatic Braking System به معنای ترمز اضطراری خودکار است که امنیت رانندگان و سرنشینان را بهبود می‌بخشد. سیستم AEB به راننده کمک می‌کند تا در مواقع لازم و حساس، ترمز اضطراری را به‌صورت خودکار فعال کرده و از تصادفات احتمالی به شکل هوشمندانه‌ای جلوگیری کند، همچنین در مواقعی که یک عابر پیاده یا وسیله نقلیه ناگهانی شناسایی می‌شود، امکان واکنش سریع‌تر از انسان را دارد. این ویژگی در رانندگی‌های شهری پرکاربرد است و باعث بهبود و ارتقا سطح رانندگی می‌شود.

 

فروش ویژه محصولات ام وی ام (نقدی | اقساطی)

فروش ویژه محصولات ام وی ام | نقدی و اقساطی | اقساط ۶۰ ماه | مدت و تعداد محدود | همین الان تماس بگیرید

تماس مستقیم

 

رانندگی خودران

به‌علاوه تیگو ۸ پرو e پلاس به سیستم رانندگی خودران سطح ۲ نیز مجهز است، به این معنی که می‌تواند تا حد زیادی بدون نیاز به دخالت راننده، به شکل ایمن خودرو را به‌پیش ببرد. سیستم ACC مخفف Adaptive Cruise Assist یا کروز کنترل تطبیق پذیر، سرعت خودرو را به‌صورت خودکار به نسبت سرعت خودروی جلویی تنظیم می‌کند. این ویژگی به‌صورت هوشمندانه فاصله ایمن بین خودروها را حفظ می‌کند و ایمنی رانندگان را ارتقاء می‌دهد.

 

در کنار این‌ها، LDW یا Lane departure Warning به معنای سیستم هشدار خروج از لاین می‌تواند تجربه‌ای واقعی از رانندگی با دست‌های آزاد را فراهم کند و همچنین توانایی کنترل خودرو برای رانندگی مداوم در خط فعلی در حال حرکت کمک می‌کند. این مورد نه‌تنها می‌تواند به‌طور موثر ایمنی رانندگی را بهبود بخشد، بلکه خستگی رانندگی را نیز کاهش می‌دهد. چه در رانندگی روزانه و چه در مواجهه با موقعیت‌های غیرمنتظره، تیگو ۸ پرو e پلاس می‌تواند تجربه رانندگی ایمن و بدون نگرانی را برای شما فراهم آورد و متعهد به ارائه تکنولوژی پیشرفته به مصرف کنندگان است.

عکس: اسب بخار

 

مشاوره خرید محصولات مدیران خودرو (نقدی | اقساطی)
برای اطلاع از جدیدترین شرایط فروش محصولات مدیران خودرو (ام وی ام | فونیکس) به صورت نقدی و اقساطی، شماره خود را درج کنید.

ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *