مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس
شتاب آریزو ۶ پرو

شتاب آریزو ۶ پرو؛ بررسی عوامل موثر بر شتاب آریزو ۶ پرو

اگر به دنبال یک سدان نیمه لوکس با سطح بالایی از امکانات رفاهی و ایمنی و البته توان مناسب و فضای داخلی جادار باشید، قطعا یکی از بهترین گزینه‌ها، آریزو ۶ پرو خواهد بود. این خودرو که مدتی قبل و با تغییر نشان به فونیکس، شاهد فیس‌لیفت و تغییرات فنی بود، اکنون تنها عضو سدان در بین محصولات برند فونیکس است. هرچند آریزو ۶ پرو یک سدان خانوادگی است اما درنهایت توان حرکتی آن‌هم برای خریداران مهم است و به همین دلیل شتاب آریزو ۶ پرو یکی از فاکتورهای خریداران در خرید این خودرو است.

 

البته باید در نظر بگیریم، خودروهای سدان خانوادگی سایز متوسط اساسا برای شتابگیری ساخته نمی‌شوند و قرار نیست از آن‌ها برای کورس‌های خیابانی استفاده کنید اما درنهایت بررسی شتاب صفر تا صد آریزو ۶ پرو نشان می‌دهد می‌توانید روی این خودرو برای یک رانندگی سریع در شهر و جاده هم حساب کنید.

 

شتاب آریزو ۶ پرو چقدر است؟

شرکت‌ها معمولا در زمان انتشار مشخصات خودرو و به‌ویژه خودروهای خانوادگی، در مورد اعدادی مانند شتاب با احتیاط رفتار می‌کنند. علت این مسئله آن است که اندازه‌گیری این پارامتر، به عوامل متعددی بستگی دارد که یکی از آن‌ها توانایی راننده است. به‌عنوان نمونه در مور حداکثر قدرت و گشتاور موتور خودرو این مسئله دخیل نیست و با نصب موتور بر روی دستگاه داینو می‌توان این عدد را به دست آورد. اما در مورد شتاب مسئله متفاوت است و توانایی‌های راننده می‌تواند در این زمینه تاثیرگذار باشد. این مسئله در مورد آریزو ۶ پرو نیز صادق است.

 

در مورد شتاب آریزو ۶ پرو باید اطلاعات را از منابع مختلف جمع‌آوری کنیم. بر اساس اطلاعات مندرج در وبسایت‌های خارج از ایران، شتاب صفر تا صد آریزو ۶ پرو رقمی در حدود ۹ ثانیه و در شرایط استاندارد است. تست شتاب این خودرو در کشورمان هم انجام شده و در شهر تهران با توجه به ارتفاع بیش از ۱۵۰۰ متری از سطح دریا و کیفیت بنزین ایران، وبسایت خودرو بانک برای شتاب آریزو ۶ پرو به عدد ۱۰.۲۳ ثانیه رسیده است. به این ترتیب و با در نظر گرفتن مواردی که عنوان شد، می‌توان با اطمینان گفت در شرایط استاندارد (شامل ارتفاع صفر از سطح دریا و بنزین با اکتان بالا و راننده حرفه‌ای) شتاب آریزو ۶ پرو اندکی بیش از ۹ ثانیه خواهد بود. در طی فرآیند شتابگیری، صندلی های آریزو ۶ پرو به خوبی می‌توانند راننده را حفظ کنند و این یک مزیت بزرگ برای این خودرو است. 

 

فروش ویژه محصولات فونیکس (نقدی | اقساطی)

شرایط فروش ویژه محصولات فونیکس | مدت و تعداد محدود | با شرایط متنوع نقدی و اقساطی | همین الان تماس بگیرید

تماس مستقیم

 

چه عواملی بر شتاب آریزو ۶ پرو تاثیر گذار است؟

شتاب خودرو بر اساس آنچه در این مقاله موردنظر ما است، زمان موردنیاز برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت از حالت سکون است. به این ترتیب می‌توان تا حدودی عوامل موثر بر شتاب را حدس زد. در این شرایط قدرت موتور، توانایی تولید قدرت و گشتاور در دورهای پایین‌تر، ثابت قدرت و گشتاور تولید شده در دورهای مختلف و درنهایت گیربکس و ضرایب دنده و میزان چسبندگی تایرها از مهم‌ترین عوامل در شتاب یک خودرو است.

 

در زمینه شتاب خودرویی مانند آریزو ۶ پرو نیز این عوامل موثر است و به این ترتیب با مجموعه‌ای از پارامترهای عنوان شده، این سدان پر آپشن می‌تواند در زمانی زیر ۱۰ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. پیش از این در مقاله‌ای به بررسی مشخصات فنی آریزو ۶ پرو پرداخته‌ایم اما برای بررسی بیشتر، بار دیگر بخشی از این مشخصات را که در شتاب صفر تا صد آریزو ۶ پرو موثر هستند را مرور می‌کنیم.

 

فروش ویژه محصولات ام وی ام (نقدی | اقساطی)

فروش ویژه محصولات ام وی ام | نقدی و اقساطی | اقساط ۶۰ ماه | مدت و تعداد محدود | همین الان تماس بگیرید

تماس مستقیم

 

نقش مشخصات فنی در شتاب صفر تا صد آریزو ۶ پرو

بدون شک موتور یک خودرو اصلی‌ترین نقش را در شتاب آن دارد و در مورد آریزو ۶ پرو نیز این مسئله صادق است. موتور این خودرو حجمی معادل ۱.۵ لیتر دارد و با کمک توربو شارژر می‌تواند ۱۴۷ اسب بخار قدرت و ۲۱۰ نیوتون متر گشتاور تولید کند. به این ترتیب موتور از توان کافی برای به حرکت در آوردن خودرو برخوردار است. مهم‌تر از قدرت موتور، گشتاور آن است که باعث می‌شود خودرو بتواند کشش مناسبی داشته باشد. غیر از این‌ها باید در نظر گرفت حداکثر گشتاور موتور این خودرو در دور موتور زیر ۲۰۰۰ به دست می‌آید و به این ترتیب در همان آغاز حرکت، می‌توانید به بالاترین گشتاور دسترسی داشته باشید.

 

از طرف دیگر باید به گیربکس این خودرو هم اشاره کنیم که وظیفه انتقال قدرت موتور را بر عهده دارد. آریزو ۶ پرو از گیربکس CVT بهره می‌برد که شاید در نگاه اول چندان مناسب شتابگیری نباشد. البته باید در نظر گرفت این خودرو به‌عنوان یک سدان خانوادگی نیمه لوکس در بازار ایران عرضه سده و قرار هم نیست به دنبال شتاب باشد اما با این وجود، گیربکس این خودرو که نسل جدید گیربکس سی وی تی چری است، به‌خوبی می‌تواند این نقش را نیز بازی کند. گیربکس این خودرو می‌تواند ۹ دنده را شبیه‌سازی کند و بسیار هوشمند است. به این ترتیب در زمان شتابگیری، سبک کردن دنده‌ها را کمی به تاخیر می‌اندازد تا موتور بتواند به‌خوبی دور بگیرد و شتاب بهبود پیدا کند. در این زمینه استفاده از حالت رانندگی اسپرت هم می‌تواند کمک موثری باشد.

 

مشاوره خرید محصولات مدیران خودرو (نقدی | اقساطی)
برای اطلاع از جدیدترین شرایط فروش محصولات مدیران خودرو (ام وی ام | فونیکس) به صورت نقدی و اقساطی، شماره خود را درج کنید.

ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *