مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس
تیگو ۸ پرو مکس از نمای روبرو

شتاب تیگو ۸ پرو مکس

خریداران یک خودرو کراس‌اوور معمولا انتظار سواری راحت، فضای داخلی بزرگ و جادار و امکانات رفاهی و ایمنی را دارند اما در این بین، اگر به دنبال یک کراس‌اوور سریع و بزرگ باشید، تنها گزینه قابل دسترس تیگو ۸ پرو مکس است. این خودرو که در حال حاضر قوی‌ترین موتور بازار ایران را دارد، باوجود ابعاد بزرگ، خودروی سریعی است. بررسی شتاب تیگو ۸ پرو مکس نشان می‌دهد این خودرو به‌راحتی می‌تواند بسیاری از رقبای وارداتی و تقریبا تمامی رقبای داخلی را در این زمینه شکست دهد. در این مقاله به بررسی شتاب تیگو ۸ پرو مکس می‌پردازیم و عواملی که بر شتاب صفر تا صد تیگو ۸ پرو مکس تاثیر دارند را بررسی می‌کنیم.

 

شتاب تیگو ۸ پرو مکس چقدر است؟

پیش از هر چیز به مهم‌ترین سوال این مقاله بپردازیم. بر اساس کاتالوگ، شتاب تیگو ۸ پرو مکس معادل ۷.۸ ثانیه است. به این ترتیب این خودرو در شرایط ایده‌آل می‌تواند شتاب صفر تا صد معادل ۷.۸ ثانیه داشته باشد.

 

همان‌طور که عنوان کردیم، تست شتاب این خودرو باید در شرایط ایده‌آل انجام شود که شامل راننده حرفه‌ای، ارتفاع صفر از سطح دریا، بنزین با اکتان مناسب و پیست کاملا صاف و افقی باشد. دستیابی به چنین شرایطی معمولا دشوار است. به‌عنوان مثال بیشتر شهرهای ایران، ارتفاعی بیشتر از ۱۰۰۰ متر از سطح دریا دارند. به‌علاوه اکتان بنزین در کشورمان متغیر است و الزاما همیشه نمی‌توان بنزین با اکتان مناسب پیدا کرد. در کنار این‌ها، مسیر با شیب صفر و مسافت کافی هم به‌طور کامل در دسترس همه نیست.

 

به همین دلیل و با در نظر گرفتن این شرایط، شتاب صفر تا صد تیگو ۸ پرو مکس در عمل و در تست‌هایی که در پیست آزادی تهران انجام شده، عددی در حدود ۸.۳ تا ۸.۵ ثانیه بوده است. این اعداد هرچند از اعداد کاتالوگ بیشتر هستند اما درنهایت، شتاب تیگو ۸ پرو مکس یکی از بهترین اعداد در بین خودروهای بازار ایران است.

 

فروش ویژه محصولات فونیکس (نقدی | اقساطی)

شرایط فروش ویژه محصولات فونیکس | مدت و تعداد محدود | با شرایط متنوع نقدی و اقساطی | همین الان تماس بگیرید

تماس مستقیم

 

عوامل موثر بر شتاب تیگو ۸ پرو مکس

همان‌طور که گفتیم، بررسی شتاب تیگو ۸ پرو مکس نشان می‌دهد، این خودرو هم‌اکنون یکی از سریع‌ترین خودروهای بازار ایران است. شتاب مناسب صفر تا صد تیگو ۸ پرو مکس دلایل مشخص دارد چراکه به‌طور معمول، یک کراس‌اوور بزرگ در حدود ۱۰ ثانیه زمان نیاز دارد تا از صفر به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد.

 

یکی از اصلی‌ترین دلایل شتاب مناسب این خودرو، موتور آن است. همان‌طور که پیش از این گفتیم، موتور تیگو ۸ پرو مکس در حال حاضر قوی‌ترین موتور تولید شده در ایران است. موتور این خودرو می‌تواند ۲۵۴ اسب بخار قدرت تولید کند. این قدرت بالا باعث می‌شود خودرو در زمان شتابگیری، به‌راحتی بتواند حرکت کند. مهم‌تر از قدرت اما گشتاور بالای این موتور است، جایی که گشتاور ۳۹۰ نیوتون متری موتور این خودرو، رقم بسیار بالایی برای خودروهای این کلاس است و مهم‌تر اینکه در دور موتور زیر ۲۰۰۰ به دست می‌آید. به این ترتیب به‌محض شروع حرکت، تیگو ۸ پرو مکس گشتاور لازم برای حرکت را در اختیار دارد. این مسئله به معنای آن است که خودرو کشش بالایی دارد و می‌تواند با شتاب بالا حرکت کند.

 

در کنار موتور، گیربکس این خودرو نیز نقش مهمی در شتاب آن دارد. پیش از این در بررسی مشخصات فنی تیگو ۸ پرو مکس به گیربکس این خودرو اشاره کردیم. گیربکس تیگو ۸ پرو مکس نمونه‌ای دو کلاچه و هفت سرعته است. این گیربکس از یک‌سو تعویض دنده‌های سریعی دارد و از طرف دیگر اتلاف نیرو در آن بسیار پایین است. به این ترتیب، گیربکس می‌تواند بخش زیادی از نیرو را به چرخ‌ها برساند.

 

در کنار این، در زمان شتابگیری، گیربکس تعویض دنده‌ها را در دورهای موتور بالاتر انجام می‌دهد. به این ترتیب، به موتور فرصت می‌دهد نیروی بیشتری را آزاد کند و با دور بالاتری بچرخد قبل از آنکه دنده سبک شود. به این ترتیب شتاب تیگو ۸ پرو مکس، یکنواخت‌تر خواهد بود و در روند تست شتاب صفر تا صد تیگو ۸ پرو مکس، وقفه رخ نمی‌دهد.

 

فروش ویژه محصولات ام وی ام (نقدی | اقساطی)

فروش ویژه محصولات ام وی ام | نقدی و اقساطی | اقساط ۶۰ ماه | مدت و تعداد محدود | همین الان تماس بگیرید

تماس مستقیم

 

نقش سیستم انتقال قدرت در شتاب صفر تا صد تیگو ۸ پرو مکس

همان‌طور که گفتیم، شتاب صفر تا صد تیگو ۸ پرو مکس معادل ۷.۸ ثانیه است. یکی از دلایل شتاب مناسب این خودرو، غیر از موارد عنوان شده در بالا، به دلیل سیستم انتقال قدرت این خودرو است، سیستمی که باعث می‌شود موتور بتواند همه نیروی خود را در اختیار چرخ‌ها قرار دهد.

 

همان‌طور که پیش از این در بررسی تیگو ۸ پرو مکس گفتیم، این خودرو دو دیفرانسیل است و سیستم AWD برای انتقال قدرت بهره می‌گیرد. این سیستم می‌تواند به‌صورت هوشمند، نیروی موتور را بین محورهای جلو و عقب تقسیم کند. هرچند به‌طور معمول خریداران از این سیستم برای حرکت در مسیرهای لغزنده استفاده می‌کنند، اما وجود سیستم چهارچرخ محرک، نقش مهمی در شتاب خودرو نیز دارد.

 

در زمان شتابگیری، گشتاور زیادی به چرخ‌ها وارد می‌شود و به همین دلیل شاهد هرزگردی چرخ‌ها هستیم. البته در تیگو ۸ پرو مکس (و البته مدل‌های پرو و تمامی محصولات فونیکس و MVM) به دلیل سیستم کنترل کشش، این هرزگردی رخ نمی‌دهد. در این شرایط، سیستم کنترل کشش با تشخیص هرزگردی چرخ‌ها، به میزان اندکی دریچه گاز را می‌بندد تا چرخ بار دیگر چسبندگی خود را به دست بیاورد.

 

در مقابل، نیروی موتور تیگو ۸ پرو مکس به هر چهار چرخ این خودرو می‌رسد. به این ترتیب در زمان شتابگیری و وقتی حداکثر گشتاور به چرخ‌ها منتقل می‌شود، برخلاف خودروهای دیفرانسیل جلو، گشتاور به‌جای دو چرخ، به چهار چرخ می‌رسد و این مسئله به معنای چسبندگی بیشتر چرخ‌ها است. در این شرایط، بدون آنکه چرخ‌ها به هرزگردی بیافتند، می‌تواند میزان بیشتری گشتاور را به چرخ‌ها رساند. به این ترتیب، شتاب خودرو به شکل محسوسی بهبود پیدا می کند.

 

مشاوره خرید محصولات مدیران خودرو (نقدی | اقساطی)
برای اطلاع از جدیدترین شرایط فروش محصولات مدیران خودرو (ام وی ام | فونیکس) به صورت نقدی و اقساطی، شماره خود را درج کنید.

ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *