مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس
شرایط فروش اقساطی و قیمت تیگو 7 مدل 1400

صدای موتور تیگو ۷ چقدر است؟

طراحی زیر کاپوت تیگو ۷ را می توان یکی از بی نظیر ترین سیستم های روز دنیا دانست. طراحان چری با استفاده از تکنولوژی های پیشرفته از جمله استفاده از موکت جاذب صدای ۳M یا ۳M sound-absorbing cotton توانسته اند، صدای موتور تیگو ۷ که در داخل کابین شنیده می شود را به حداقل برسانند.

پیش ار اینکه توضیح دهیم صدای موتور تیگو ۷ چقدر است و موکت جاذب صدا ۳M چه ویژگی هایی دارد که صدای آن را کاهش می دهد، بهتر است با نوع موتور و مشخصات فنی Tiggo7آشنا شوید.

 

مشخصات فنی تیگو ۷

تیگو ۷ شاسی بلند، کامپکت جدید چری است. این خودروی کاربردی اسپرت چینی دارای نمایه ظاهری براق با خطوط لاکچری است. در جلوی آن یک یک جلوپنجره باریک دیده می شود که توسط چراغ‌های کشیده احاطه شده است.

زیر کاپوت تیگو ۷ یک موتور بنزینی ۱.۵ لیتری توربوشارژ وجود دارد که ۱۴۵ اسب بخار قدرت و ۲۱۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کند. این نیرو، از طریق یک گیربکس شش سرعته دوکلاچه به چرخ های جلو منتقل می شود.

یک فیس لیفت جدید از تیگو ۷ در سال ۲۰۱۸ با نام چری تیگو ۷ فلای عرضه شد که در طراحی آن همچنان از همان پیشرانه مدل پیش از فیس لیفت استفاده می شود که یک موتور ۱.۵ لیتری توربو با قدرت ۱۴۷ اسب بخار و گشتاور ۲۱۰ نیوتن متر است. گیربکس ۶ سرعته دو کلاچه یا گیربکس ۶ سرعته دستی نیز روی این خودرو قرار گرفته است.

هجوم کراس اوورهای مقرون به صرفه چین در سال ۲۰۲۱ ادامه پیدا کرد و یکی از اولین خودروهای این سال، جدیدترین فیس لیفت چری یعنی تیگو ۷ پرو بود.

این چری یک کراس اوور جمع و جور پنج صندلی است که به راحتی یکی از جالب‌ترین خودروها هم از نظر پایداری و هم از نظر قیمت به شمار می آید. این خودرو دارای طراحی اسپرت، موتور منطبق با استاندارد یورو ۵ و مجموعه ای از فناوری های روز دنیا است و به نظر می‌رسد که می‌تواند با سایر خودروهای چینی همرده خود رقابت کند.

تیگو ۷ پرو در زیر کاپوت دارای یک توربو بنزین ۱.۵ لیتری مطابق با استاندارد یورو ۵ است که ۱۴۵ اسب بخار قدرت و ۲۱۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کند و به گیربکس CVT متصل می شود. علاوه بر این موتور قدرتمند، دارای ویژگی‌هایی مانند سیستم ورود بدون کلید هوشمند و استارت موتور از راه دور، پد شارژ بی‌سیم داخلی، درب برقی، روشنایی محیط داخل کابین، سانروف پانوراما عظیم و رنگارنگ است.

هر سه مدل خودرو تیگو ۷، مجهز به صفحه نمایش بزرگ و قابل اتصال به  Apple CarPlay و QD Link برای دستگاه های اندرویدی و همچنین نمایشگر ۳۶۰ درجه هستند.

اما آیا این شاسی بلند واقعاً می تواند با کراس اوورهای دیگری مانند جیلی و ام جی، دو برند چینی که قبلاً خود را به عنوان رقبای اصلی در بازار ما تثبیت کرده اند، رقابت کند؟

برای پاسخ به این سوال باید مشخصات فنی این خودروها را باهم مقایسه کنید و شاید مطالعه مقاله “بررسی فنی و تخصصی تیگو ۷ پرو” برای شما مفید واقع شود.

اما آنچه که در این مقاله قصد داریم به آن بپردازیم، میزان صدای موتور تیگو ۷ است که در داخل کابین شنیده می شود. در ادامه مقاله به این نکته می پردازیم که چری از چه راه حلی برای کاهش صدای موتور تیگو ۷ با توجه به مشخصاتی که به آن اشاره کردیم، استفاده کرده است. با ما همراه باشید.

 

موکت جاذب صدای ۳M  چگونه سر و صدای موتور تیگو ۷ را کاهش می دهد؟

موکت جاذب صدای ۳M  ، یکی از خلاقیت هایی است که چری در کاپوت خودروی تیگو ۷ به کار برده تا سر و صدای موتور آن در کابین داخلی شنیده نشده و به حداقل برسد. این پد های جاذب صدا، ورق های دارای چسبی هستند که می توانند به راحتی برش داده شده و زیر کاپوت خودرو، روی کفپوش خودرو، محفظه موتور، درهای داخلی و پانل های بدنه اعمال شوند.

جالب اینجا است که پس از استفاده چری از این نوع موکت، بسیاری از صاحبان خودروهای دیگر که به کارایی این نوع موکت پی بردند اقدام به خرید و نصب این موکت زیر کاپوت خود کردند. موکت جاذب صدای ۳M  را می توان در هر قسمت از خودرو مانند صندوق عقب، پانل درها، کاپوت ها و حتی قسمت کف بدون نیاز به ابزار خاصی نصب کرد. از آنجاییکه این نوع موکت دارای چسب است، بلافاصله پس از قرار گرفتن روی سطح به آن می چسبد و از آنجاییکه جاذب صدا است، از عبور هر نوع صدایی جلوگیری کرده و موجب کاهش شنیده شدن سر و صدای موتور خودرو توسط سرنشینان داخل کابین می شود.

وجود موکت جاذب صدای ۳M در کاپوت تیگو ۷، با حذف صدای موتور، ارتعاشات سیستم صوتی، نویزها ها و سایر صداهای مزاحم، سواری در این خودرو را بسیار دلپذیرتر می کند.

 

از سواری در آرامش با چری تیگو ۷ لذت ببرید

تیگو ۷ و تیگو ۷ پرو هر دو مجهز به موکت ضد صدا در زیر کاپوت هستند که از ورود هر نوع صدای مزاحمی از جمله صدای موتور، به کابین داخلی جلوگیری می کند. میزان صدای موتور این خودرو مطابق با استانداردهای بالای بازار اروپا آزمایش شده و نتایج نشان دادل این پدهای جاذب صدا به اندازه کافی جلوی ورود صدا و لرزش به داخل کابین را می گیرند.

اگر شما هم به فکر خرید یکی از خودروهای راحت و به روز چری هستید می توانید، شرایط محصولات تیگو و آریزو را در صفحه فروش ما ببینید یا با کارشناسان ما تماس بگیرید.

 

 

 

 

منبع

https://www.topgear.com.ph/features/feature-articles/chery-tiggo-7-pro-video-review-a2619-20210517


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *