مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس
مقایسه تفاوت مصرف سوخت تیگو 7 پرو و تیگو 8 پرو

بررسی فنی و تخصصی و شرایط فروش چری تیگو ۷ پرو

هجوم کراس اوورها و شاسی بلندهای مقرون به صرفه از چین و عرضه آن در بازار داخلی کشورمان در سال ۲۰۲۱ کاهش نیافته بلکه با معرفی یکی از جدیدترین مدل های چری یعنی تیگو ۷ پرو و شرایط فروش ویژه آن به اوج خود رسیده است.

تیگو ۷ پرو در زیر کاپوت دارای یک موتور توربو بنزینی ۱.۵ لیتری مطابق با استاندارد یورو ۵ است که ۱۴۵ اسب بخار قدرت و ۲۱۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کند و به گیربکس  CVT متصل می شود. علاوه بر این موتور قدرتمند، دارای ویژگی‌هایی مانند سیستم ورود بدون کلید هوشمند، استارت موتور از راه دور، پد شارژ بی‌سیم داخلی، فرمان برقی، سانروف پانوراما و روشنایی محیط داخل کابین است.

این خودروی چینی دارای صفحه نمایش اینفوتینمنت با اتصال Apple CarPlay و QD Link برای دستگاه های اندرویدی و همچنین نمایشگر ۳۶۰ درجه است.

اما آیا تیگو ۷ پرو با این ویژگی ها، واقعاً می تواند با کراس اوورهای دیگری مانند جیلی و ام جی، دو برند چینی که قبلاً خود را به عنوان رقبای اصلی در بازار ما تثبیت کرده اند، رقابت کند؟ خوب، اگر می خواهید ببینید ما در مورد این خودروی جدید چه فکر می کنیم، ادامه مقاله را از دست ندهید.

تاثیر طراحی ظاهری در شرایط فروش چری تیگو ۷ پرو

طراحی ظاهری این شاسی بلند با یک خط افقی  که روی کل بدنه دیده می شود، حس قدرت و ثبات را منتقل می کند. دو خط کمربندی پایین به شکل گرد و پویا طراحی شده اند که حس شتاب‌، پویایی و مد روز بودن را القا می کنند.

چراغ‌های باریک زاویه‌دار و جلوپنجره مشبک بزرگ در قسمت جلویی آن به خوبی پیشرفت چری را در طراحی شاسی بلندهای جدیدش نشان می دهد. ستون‌های ماشین با طراحی خاص و سقف مد روز به این شاسی‌بلند جمع‌وجور جدید جلوه بی نظیری می‌دهند. چراغ هایدر  LED بالا و پایین، ساده و زیبا طراحی شده که فاصله تقریبا زیادی را روشن می کند.

آپشن های تیگو ۷ پرو

سانروف پانوراما دارای ابعاد ۱.۱۳ متر مربع است که به کاربران امکان می دهد از تجربه نگاه کردن به آسمان لذت ببرند.

تنظیمات ON/OFF/Warped با لمس یک دکمه امکان پذیر است.

طراحی ضد ضربه شیشه از سرنشینان در برابر آسیب های احتمالی در صورت وقوع حادثه یا تصادف محافظت می کند.

تاثیر طراحی داخلی در شرایط فروش چری تیگو ۷ پرو

اولین نکته ای که در طراحی داخلی تیگو ۷ پرو به چشم می خورد، داشبورد یکپارچه افقی متقارن در چپ و راست، که بسیار ظریف طراحی شده و نمایشگر و دکمه های آن به راحتی در دسترس هستند. داخل کابین این خودرو، یک داشبورد اروپایی با طراحی افقی و صفحه نمایش اینفوتینمنت به سبک تبلت دیده می شود.

فرمان چند منظوره قابل تنظیم ۴ جهته که با چرم ظریف پوشیده شده است، حس بهتری از رانندگی را به شما می دهد.

فضای کل کابین برای ۵ سرنشین، کاملا ایده ال است و فضای صندوق عقب ۴۷۵ لیتر برای قرار دادن وسایل ضروری و مورد نیاز کفایت می کند. البته در حالتی که صندلی‌های عقب باز شوند، فضای صندوق می‌تواند به ۱۵۰۰ لیتر برسد که واقعا فوق العاده است.

صفحه نمایش لمسی LCD 8 اینچی A/C

صفحه نمایش لمسی LCD هوشمند و ۸ اینچی تیگو ۷ پرو با مشخصات فوق العاده شامل فرآیند IML (In-Mold Labeling) + صفحه نمایش لمسی خازنی + بازخورد صوتی + دکمه فیزیکی برای تهویه مطبوع مجموعه کاملی از امکانات را در اختیار سرنشینان قرار می دهد. صفحه نمایش همچنین دادررای قابلیت های ضد خش، ضد گرد و غبار و ضد آب و مقاوم در برابر خوردگی است که دوام و طول عمر بالای آن را تضمین می کند.

 

چری تیگو 7 پرو

درب صندوق عقب برقی القایی

با فشار دادن دکمه صندوق عقب به مدت ۳ ثانیه، زاویه باز شدن به طور خودکار به خاطر سپرده می شود. از دیگر روش های باز کردن درب صندوق عقب می توان به باز کردن با کنترل از راه دور و باز کردن دستی اشاره کرد.

 ال سی دی فول ۱۲ اینچی

تیگو ۷ پرو به  LCD تمام صفحه ۱۲ اینچی HDمجهز شده که می تواند با صفحه کنترل مرکزی تعامل داشته باشد و مولتی مدیا، کانکشن، هشدار اولیه، اطلاعات رانندگی، پیام هشدار، تنظیمات و سایر عملکردها را نمایش دهد.

تاثیر مشخصات فنی تیگو ۷ پرو در شرایط فروش چری تیگو ۷ پرو

زیر کاپوت Tiggo 7 Pro یک موتور بنزینی ۱.۵ لیتری توربوشارژ تعبیه شده که ۱۴۵ اسب بخار قدرت و ۲۱۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کند. در این خودرو، نیرو از طریق یک گیربکس ۹ سرعته متغیر پیوسته به چرخ های جلو منتقل می شود.

قدرت موتور ۱.۵T

موتور ۱.۵T دارای حداکثر قدرت ۱۰۸ کیلووات، حداکثر گشتاور ۲۱۰ / ۱۷۵۰-۴۵۰۰ دور در دقیقه است کا مصرف سوخت آن در هر ۱۰۰ کیلومتر تنها ۶.۸ لیتر است.

گیربکس ۹ سرعته CVT

CVT25 می تواند با Aisin 6AT برابری کند و حداکثر گشتاور آن ۲۸۰ نیوتن متر است. تسمه فولادی BOSCH راندمان انتقال را تا ۹۲.۵% بهبود می بخشد و ۷% در مصرف سوخت صرفه جویی می کند.

شاسی  T1X

پلت فرم T1X فضای بهتری برای صندلی های جلو و عقب فراهم کرده و فاصله بالاتری از سطح زمین دارد.

ایمنی تیگو ۷ پرو

تمام بدنه خودرو از صفحات فولادی گالوانیزه ساخته شده است و قدرت تسلیم بیشتر از ۱۵۰۰Mpa دارد که استحکام فوق العاده بالای آن را نشان می دهد.

آیا چری تیگو ۷ پرو با شرایط فروش کنونی می تواند با مدل های اقتصادی هم رده خود رقابت کند؟

در مقایسه با Tiggo 7، تیگو ۷ پرو  جدید دارای طراحی اسپرت تر و باکیفیت تری است و یک کراس اوور جمع و جور پنج نفره به شمار می آید که به جرات می توان گفت یکی از بهترین خودروها هم از نظر فنی و طراحی ظاهری و هم از نظر قیمت می‌باشد. این خودرو دارای طراحی اسپورت، موتور منطبق با استاندارد یورو ۵ و مجموعه ای از فناوری‌های به روز است و به نظر می‌رسد که می‌تواند با سایر خودروهای چینی همرده خود رقابت کند.

تیگو ۷ پروTiggo 7 Pro جدیدترین SUV جمع و جور چری است که با شرایط فروش ویژه توسط آسیا خودرو عرضه می شود.

 

منابع

www.topgear.com.ph/buyers-guide/cars/chery/tiggo-7-pro

 


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *