مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس

صندلی‌ های فونیکس FX؛ ترکیب لوکس و اسپرت

صندلی‌ های فونیکس FX یکی از بخش‌هایی است که به جذابیت و کارآیی نمای کابین این خودرو کمک می‌کند. صندلی‌ های این خودرو ترکیبی از راحتی و ویژگی‌های اسپرت است و به این ترتیب می‌تواند نیاز طیف گسترده‌ای از خریداران را برآورده کند. به‌علاوه ویژگی رفاهی مناسبی نیز برای صندلی‌ های فونیکس FX در نظر گرفته شده است.

فروش فونیکس FX که در بازارهای جهانی با نام اومودا ۵ عرضه می‌شود، قرار است به‌زودی در آسیا خودرو آغاز شود. در این مطلب پیش از آغاز فروش رسمی فونیکس FX، نگاهی دقیق‌تر به صندلی‌ های این خودرو خواهیم داشت.

***
فونیکس FX جایگاه ویژه‌ای در بین محصولات فونیکس در ایران دارد و توانسته قدرت و ویژگی‌های مدل‌های بالاتر مانند تیگو ۸ پرو را با یک طراحی اسپرت ترکیب کند. به این ترتیب این خودرو ترکیبی از ویژگی‌های رفاهی و اسپرت است و این مسئله در صندلی‌ها نیز دیده می‌شود. به این ترتیب سرنشینان و راننده، هم می‌توان از ویژگی‌های یک کراس‌اوور کوپه اسپرت بهره بگیرند و هم راحتی دیگر محصولات فونیکس را داشته باشند.

 

طراحی اسپرت صندلی‌ های فونیکس FX

صندلی‌ های فونیکس FX از ایده کلی طراحی این خودرو پیروی می‌کنند. به این ترتیب، طراحی صندلی‌ های این خودرو هم مانند طراحی بدنه، اسپرت است و این مسئله به‌ویژه در صندلی‌ های جلو بیشتر به چشم می‌آید. برای چنین خودروهایی، باید فضای داخل کابین و صندلی‌ها، در عین اسپرت بودن راحت هم باشند و به همین دلیل هر دو ویژگی در صندلی‌ها رعایت شده است.

اولین چیزی که در زمان نشستن روی صندلی‌ های جلو این خودرو جلب‌توجه می‌کند، ابعاد مناسب آن‌ها است. صندلی‌ها به شکلی هستند که حتی افرادی با قامت بلند هم به‌راحتی روی آن‌ها می‌نشینند. به‌علاوه با امکان تنظیم ارتفاع صندلی‌ها، همیشه می‌توانید ارتفاع مناسب را برای دسترسی به فرمان و دیدن اطراف خودرو تنظیم کنید. به این ترتیب با هر قد و قامتی، می‌توان جای مناسب در صندلی فونیکس FX یافت.

کناره‌های صندلی‌ های جلو فونیکس FX به شکلی است که به‌خوبی بدن راننده و سرنشین را در بر می‌گیرد. این مسئله غیر از حس اسپرت در زمان رانندگی، باعث می‌شود در پیچ‌ها هم بدن به اطراف حرکت نکند. این صندلی‌ها عمق مناسبی دارند و به‌خوبی بدن را در بر می‌گیرند تا تسلط بسیار خوبی بر روی خودرو داشته باشید.

یکی دیگر از جنبه‌های اسپرت صندلی‌ های فونیکس FX پشت‌سری‌های یک پارچه با صندلی‌ های جلو است. این ویژگی را بیشتر در خودروهای اسپرتی همچون پورشه و فراری و لامبورگینی می‌بینیم ولی چری آن را در اومودا ۵ هم نصب کرده است. پشت‌سری‌ها و به‌طور کلی پشتی صندلی بلند است تا گردن راننده و سرنشین به‌خوبی روی پشت‌سری‌ها قرار گیرد. به‌علاوه باید به دوخت‌های رنگی صندلی‌ها هم اشاره کنیم که باعث می‌شود اسپرت تر به نظر برسند.

توجه به ویژگی‌های لوکس در صندلی‌ها

هرچند فونیکس FX به‌عنوان یک خودرو اسپرت در بین محصولات فونیکس در ایران معرفی شده است اما توجه به ویژگی‌های رفاهی در ساخت این صندلی‌ها رعایت شده است. یکی از این ویژگی‌ها، استفاده از پوشش چرمی برای صندلی‌ها است. این چرم، مقاومت بسیار زیادی در مقابل سایش دارد و به همین دلیل دوام آن بالا است. به‌علاوه استفاده از چرم سوراخ‌دار در بخش‌هایی از صندلی باعث تهویه بهتر برای بدن راننده خواهد شد.

 

گرمکن و سردکن صندلی‌ های فونیکس FX

فونیکس به‌عنوان برند لوکس محصولات مدیران خودرو، بالاترین سطح راحتی را برای سرنشینان به ارمغان می‌آورد و به همین دلیل آپشن هایی مانند سردکن و گرمکن صندلی به‌صورت استاندارد بر روی این خودرو نصب می‌شوند. این آپشن ها (به‌ویژه سردکن) تا مدتی قبل در انحصار خودروهای وارداتی بودند ولی با ورود فونیکس به بازار، اکنون می‌توانید با قیمت بسیار کمتر، از این آپشن ها استفاده کنید.

وجود گرمکن و سردکن صندلی‌ های فونیکس FX باعث می‌شود در فصل سرد یا گرم، راننده و سرنشین جلو از نهایت راحتی برخوردار باشند. وجود این آپشن به‌ویژه در خودروهایی که صندلی‌ های آن‌ها چرمی است نقش بسیار مهمی در راحتی دارد و به همین دلیل تا چند سال پیش فقط در خودروهای لوکس نصب می‌شد.

 گرمکن و سردکن صندلی‌ های اومودا ۵، به‌راحتی و از طریق دو کلید در دسترس سرنشینان جلو هستند. با روشن کردن گرمکن صندلی‌ های این خودرو، المنت‌های برقی در صندلی روشن شده و صندلی را گرم می‌کنند تا نشستن روی صندلی در زمستان راحت‌تر باشد. سردکن صندلی‌ های اومودا ۵ نیز با دمیدن باد خنک از منافذ ریز روی صندلی، باعث گردش هوای خنک شده و مانع از عرق کردن بدن راننده و سرنشین در زمان نشستن روی صندلی‌ها می‌شوند. هردوی این سیستم‌ها به‌صورت هوشمند عمل می‌کنند و بعد از مدتی و با رسیدن به دمای ایده‌آل، به‌طور خودکار خاموش می‌شوند.

صندلی های جلو فونیکس FX

صندلی های جلو فونیکس FX

تنظیمات برقی صندلی‌ های فونیکس FX

تا چند سال پیش، تنظیمات برقی صندلی‌ها را تنها بر روی خودروهای وارداتی می‌دیدیم. در این صندلی‌ها راننده نیازی به اعمال نیرو برای تنظیمات صندلی ندارد و کافی است برای تنظیم صندلی، تنها چند دگمه را فشار دهید. این آپشن ورود برند فونیکس به بازار، در دسترس‌تر از قبل شده است و فونیکس این آپشن را در محصولات خود به‌صورت استاندارد نصب می‌کند.

تنظیمات برقی صندلی‌ های فونیکس FX در هر دو صندلی جلو وجود دارد و توسط راننده و سرنشین قابل استفاده است. صندلی راننده فونیکس FX دارای تنظیمات برقی ۶ گانه و صندلی سرنشین جلو دارای تنظیمات برقی ۴ گانه است. به این ترتیب هر دو نفر نشسته در جلوی خودرو، می‌توانند از این امکان استفاده کنند. برای این کار، باید از کلیدهای نصب شده در کناره صندلی استفاده کرد.

تنظیمات ۶ گانه در صندلی‌ های فونیکس FX به معنای امکان تنظیم زاویه پشتی، کفی و ارتفاع صندلی است. به این ترتیب راننده فونیکس FX می‌تواند به‌راحتی بهترین موقعیت را پشت فرمان این خودرو فراهم کند. به‌علاوه با توجه به امکان تنظیم فرمان، راننده همواره در بهترین موقعیت نشسته است. از سوی دیگر، سرنشین جلو هم می‌تواند از تنظیمات ۴ جهته صندلی استفاده کند. وجود تنظیمات ۴ جهته به معنای آن است که سرنشین می‌تواند کفی صندلی و زاویه پشتی صندلی را تنظیم کند.

 

صندلی‌ های عقب فونیکس FX

غیر از رفاه و راحتی راننده و سرنشین جلو، توجه به آسایش سرنشینان عقب نیز اهمیت زیادی دارد و به همین دلیل در طراحی فونیکس FX، توجه ویژه‌ای به این مسئله شده است. صندلی‌ های عقب فونیکس FX، از نظر پوشش چرم و سطح راحتی کاملا مشابه صندلی‌ های جلو است تا سطح یکسانی از رفاه را فراهم کنند. فونیکس FX یک خودرو ۵ نفره است و به این ترتیب سه سرنشین می‌توانند بر روی صندلی‌ های عقب این خودرو بنشینند. فضای کافی در صندلی‌ های عقب وجود دارد و سه سرنشین بزرگسال به‌راحتی می‌تواند بر روی این صندلی‌ها جای بگیرند.

صندلی‌ های عقب فونیکس FX نیز مانند صندلی‌ های جلو طراحی اسپرت دارند و اما برای راحتی بیشتر، پشت‌سری‌های آن‌ها قابل تنظیم است. دو صندلی کناری می‌توانند تا حد خوبی بدن را در بر بگیرند تا حس نشستن در یک خودرو اسپرت را القا کنند. سرنشین وسط البته فضای کتری در اختیار دارد ولی همچنان راحت است.

برای صندلی‌ های عقب، زیر آرنجی تعبیه شده است که دو سرنشین کناری می‌توانند با تا کردن زیر آرنجی، از آن به‌عنوان زیردستی استفاده کنند. غیر از زیردستی، دو جا لیوانی هم در این بخش تعبیه شده است که به‌خوبی می‌تواند لیوان یا قوطی نوشیدنی را نگهدارد که در سفرها کمک بزرگی است.

فضای بیشتر صندوق با تا کردن صندلی‌ های عقب

صندلی‌ های عقب فونیکس FX را می‌توان با نسبت ۴۰/۶۰ تا کرد تا فضای بیشتری برای صندوق خودرو به دست آید. البته صندوق عقب این خودرو فضای مناسبی دارد ولی برای حل بارهای بزرگ‌تر یا بارهایی با طول زیاد می‌توان از تا کردن صندلی‌ها کمک گرفت. به این ترتیب می‌توان بارهایی با طول زیاد را هم در صندوق این خودرو جای داد.

یکی از صندلی‌ های کناری و صندلی وسط به هم متصل هستند و صندلی دیگر به‌صورت جداگانه تا می‌شود. این ترکیب باعث شده بتوانید فقط با تا کردن یکی از صندلی‌ها، همچنان دو صندلی برای سرنشینان عقب داشته باشید. درعین‌حال این امکان نیز وجود دارد که صندلی‌ها را به‌طور کامل تا کنید.

صندلی های عقب فونیکس FX

صندلی های عقب فونیکس FX

 

قیمت و شرایط فروش فونیکس FX در ایران

مدیران خودرو هنوز قیمت فونیکس FX را به‌صورت قطعی اعلام نکرده است اما بر اساس شنیده‌ها و محاسبات، فونیکس FX در ایران قیمتی بین تیگو ۷ پرو و تیگو ۸ پرو دارد. به این ترتیب احتمالا این خودرو قیمتی در حدود ۱.۵ تا ۱.۶ میلیارد تومان خواهد داشت. شرایط فروش فونیکس FX به‌زودی توسط آسیا خودرو اعلام می‌شود اما شما می‌توانید اولین نفری باشید که از شرایط فروش این خودرو مطلع می‌شوید. اگر می‌خواهید زودتر از سایرین از شرایط فروش فونیکس FX مطلع شوید، می‌توانید با شماره تلفن‌های ۷۵۱۵۱-۰۲۱ و ۷۷۷۰۸۰۲۹-۰۲۱ و ۷۷۰۴۰۷۷۰-۰۲۱ تماس بگیرید.

مشاوره خرید محصولات مدیران خودرو (نقدی | اقساطی)
برای اطلاع از جدیدترین شرایط فروش محصولات مدیران خودرو (ام وی ام | فونیکس) به صورت نقدی و اقساطی، شماره خود را درج کنید.

ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *