مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس
طرح جایگزینی خودرو فرسوده

طرح جایگزینی خودرو فرسوده، ویژه سامانه یکپارچه + شرایط ثبت نام

طرح جایگزینی خودرو فرسوده به‌عنوان بخشی از فروش سامانه یکپارچه عرضه خودرو، از هفته گذشته آغاز شده و به‌زودی به پایان می‌رسد. در دور دوم ثبت نام در سامانه یکپارچه عرضه خودرو، شاهد برقراری شرایط ویژه‌ای برای طرح جایگزینی خودرو فرسوده از سوی وزارت صمت بودیم و به این ترتیب فرصت مناسبی برای مالکین خودروهای فرسوده فراهم شده است تا برای نوسازی خودرو خود اقدام کنند. در این مطلب به بررسی جزئیات طرح جایگزینی خودروهای فرسوده خواهیم پرداخت.

 

شرایط ثبت نام خودرو فرسوده؛ شرایط استفاده از طرح جایگزینی خودرو فرسوده چیست؟

پیش از این و در مطلبی، به‌طور مفصل به بررسی شرایط ثبت نام مرحله دوم سامانه یکپارچه پرداخته‌ایم. در زمینه طرح جایگزینی خودرو فرسوده نیز این شرایط عمومی وجود دارد. با در نظر گرفتن این مسئله، متقاضیان باید با برخورداری از این شرایط نسبت به ثبت نام اقدام کنند چراکه در غیر این صورت، ثبت نام آن‌ها باطل خواهد شد.

 

یکی از شرایط طرح جایگزینی خودرو فرسوده در این طرح، سن مالک خودرو است که باید بالاتر از ۱۸ سال باشد. همچنین مالک باید دارای گواهینامه معتبر باشد. در این زمینه توجه کنید اگر مدت اعتبار گواهینامه به پایان رسیده باشد، ثبت نام باطل خواهد شد.

 

یکی دیگر از موارد مورد نظر در این طرح، عدم خرید خودرو از شرکت‌های داخلی در سال‌های اخیر است. بر اساس این شرایط، یکی از شرایط ثبت نام در طرح جایگزینی خودروهای فرسوده در سامانه یکپارچه، عدم خرید خودرو از شرکت‌های ایران خودرو و سایپا در ۴۸ ماه اخیر و از سایر خودروسازان داخلی در ۲۴ ماه اخیر است. در این زمینه باید توجه داشته باشید، این ممنوعیت شامل همه انواع خرید مستقیم از شرکت‌ها از جمله خرید از بورس کالا نیز می‌شود.

 

فروش ویژه محصولات فونیکس (نقدی | اقساطی)

شرایط فروش ویژه محصولات فونیکس | مدت و تعداد محدود | با شرایط متنوع نقدی و اقساطی | همین الان تماس بگیرید

تماس مستقیم

 

به‌علاوه امکان ثبت نام در این مرحله برای افرادی که در نوبت اول سامانه یکپارچه و یا طرح خرید سامانه خودروهای وارداتی ثبت نام کرده‌اند وجود ندارد.

 

برای استفاده از طرح جایگزینی خودرو فرسوده مدیران خودرو، می‌توانید با آسیا خودرو تماس بگیرید. برای این منظور کافی است با شماره تلفن ۷۵۱۵۱-۰۲۱ (ویژه تهران) تماس بگیرید تا همکاران ما راهنمای شما باشند.

 

شرط پلاک فعال برای متقاضیان جایگزینی خودرو فرسوده برداشته شد

همان‌گونه که پیش از این در جزییات ثبت نام مرحله دوم سامانه یکپارچه عنوان شد، یکی از اصلی‌ترین شرط ثبت نام در این سامانه یکپارچه عرضه خودرو، نداشتن پلاک فعال انتظامی مالک بود. به‌طور ساده‌تر، مالک نباید دارای پلاکی باشد که بر روی خودرو نصب شده است.

 

این شرط برای مالکین خودروهای فرسوده‌ای که قصد استفاده از شرایط ویژه تعویض خودرو فرسوده را داشتند مشکل‌ساز بود چراکه در این شرایط، مالک باید در مدت کوتاهی فرآیند اسقاط خودرو را انجام می‌داد تا بتواند پلاک خود را آزاد کند. این مسئله معمولا حدود ۱ تا ۲ ماه زمان نیاز دارد طبیعی است نمی‌توان در بازه کوتاه باقی مانده تا پایان مهلت ثبت نام سامانه، نسبت به آن اقدام کرد. از سوی دیگر به دلیل آنکه زمان تحویل خودروها در مرحله بعد مشخص می‌شود، ممکن بود چند ماه زمان بین اسقاط خودرو و تحویل خودرو جدید وجود داشته باشد.

 

به همین دلیل، وزارت صمت در این مرحله و صرفا برای این افراد، شرط نداشتن پلاک انتظامی را حذف کرده است. به این ترتیب برای جایگزینی خودرو فرسوده در این طرح، می‌توانید در حالیکه هنوز پلاک انتظامی بر روی خودرو فرسوده فعال است، برای ثبت نام اقدام کنید. البته با توجه به اینکه فرآیند اسقاط خودرو فرسوده می‌تواند زمانبر باشد، بر اساس اعلام وزارت صمت، متقاضیان باید ۲ ماه را برای اسقاط خودرو و آزاد کردن پلاک انتظامی در نظر بگیرند.

 

برای استفاده از طرح جایگزینی خودرو فرسوده مدیران خودرو، می‌توانید با آسیا خودرو تماس بگیرید. برای این منظور کافی است با شماره تلفن ۷۵۱۵۱-۰۲۱ (ویژه تهران) تماس بگیرید تا همکاران ما راهنمای شما باشند. در این طرح می‌توانید انواع محصولات مدیران خودرو و فونیکس را خریداری کنید.

 

افتتاح حساب وکالتی برای طرح جایگزینی

یکی دیگر از شروط ثبت نام در طرح جایگزینی خودرو فرسوده، افتتاح حساب وکالتی است. از این نظر، متقاضیان این طرح، تفاوتی با متقاضیان سایر روش‌ها ندارند. به این ترتیب متقاضیان این طرح باید یک حساب وکالتی به مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان را نزد یکی از بانک‌های عمل باز کنند. در حال حاضر تقریبا همه بانک‌های دولتی و خصوصی امکان افتتاح این حساب را فراهم کرده‌اند. به‌علاوه امکان افتتاح این حساب به‌صورت آنلاین نیز وجود دارد.

 

فروش ویژه محصولات ام وی ام (نقدی | اقساطی)

فروش ویژه محصولات ام وی ام | نقدی و اقساطی | اقساط ۶۰ ماه | مدت و تعداد محدود | همین الان تماس بگیرید

تماس مستقیم

 

در زمینه حساب وکالتی ثبت نام جایگزینی خودرو فرسوده باید در نظر داشته باشید، مالکیت این حساب همچنان به نام متقاضی است و شرکت خودروساز و یا دولت اجازه برداشت از آن را ندارد. موجودی این حساب باید تا زمان مشخص شدن نتایج قرعه‌کشی مربوط به اولویت‌بندی خودروها حفظ شود. پس از آن، طبق ترتیبی که از سوی وزارت صمت اعلام خواهد شد، متقاضیان می‌توانند موجودی حساب وکالتی را برداشت کنند.

 

برای اطلاع از شرایط فروش محصولات مدیران خودرو می‌توانید با شماره تلفن ۷۵۱۵۱-۰۲۱ (ویژه تهران) تماس بگیرید. همکاران ما در آسیا خودرو، آماده راهنمایی شما هستند.

 

چه خودروهایی مشمول طرح جایگزینی فرسوده می‌شوند؟

هدف اصلی از طرح جایگزینی خودروهای فرسوده در ثبت نام سامانه یکپارچه، از رده خارج کردن خودروهایی با عمر بالا است. بر این اساس، خودروهایی با سال تولید ۱۳۸۵ و سال‌های قبل از آن، مشمول طرح جایگزینی فرسوده می‌شوند. به این ترتیب مالکان این خودروها می‌توانند از مزایای طرح جایگزینی خودروهای فرسوده بهره‌مند شوند.

 

البته علاوه بر سن خودرو، باید موارد دیگری را نیز مرتبط با خودرو در نظر بگیرید تا بتوانید از این طرح بهره‌مند شوید. بر این اساس، خودروی متقاضی شرکت در طرح فرسوده، باید به نام متقاضی باشد. علاوه بر این، پلاک نصب شده بر روی خودرو نیز باید به نام متقاضی باشد. در هر دو مورد باید در نظر بگیرید وکالت نامه یا انتقال خودرو به‌صورت قولنامه‌ای مورد پذیرش نیست و باید مالکیت خودرو منتقل شده و پلاک مالک بر روی خودرو نصب شده باشد.

 

برای اطلاع از شرایط فروش فونیکس ویژه سامانه یکپارچه می‌توانید با شماره تلفن ۷۵۱۵۱-۰۲۱ (ویژه تهران) تماس بگیرید تا همکاران ما در آسیا خودرو راهنمای شما باشند.

 

مشاوره خرید محصولات مدیران خودرو (نقدی | اقساطی)
برای اطلاع از جدیدترین شرایط فروش محصولات مدیران خودرو (ام وی ام | فونیکس) به صورت نقدی و اقساطی، شماره خود را درج کنید.

ثبت نظر

۲ دیدگاه دربارهٔ «طرح جایگزینی خودرو فرسوده، ویژه سامانه یکپارچه + شرایط ثبت نام»

علیرضا خلج گفت:

سلام. ممنون از توضیحات کامل شما .بالاخره یه سایتی پیدا شد که با تمام جزئیات توضیح بده .واقعا خسته نباشید دمتون گرم

سلام

ممنون از توجه و همراهی شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *