مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس
فرق آریزو ۶ پرو با GT

فرق آریزو ۶ پرو با GT؛ بررسی تفاوت آریزو ۶ پرو با آریزو ۶ جی تی

 مدیران خودرو مدتی قبل آریزو ۶ جی تی را به‌عنوان اسپرت‌ترین سدان در بین محصولات خود معرفی کرد. این خودرو هرچند بر پایه مدل‌های ۶ پرو ساخته شده اما تفاوت‌های زیادی میان آن‌ها وجود دارد. در این مطلب فرق آریزو ۶ پرو با GT را از جنبه‌های مختلف بررسی خواهیم کرد. همچنین با بررسی تفاوت آریزو ۶ پرو با آریزو ۶ جی تی می‌توان به دلایل اختلاف قیمت دو خودرو نیز پی برد.

 

فرق آریزو ۶ پرو با GT در طراحی ظاهری

هرچند هر دو خودرو از پلتفرم مشترکی استفاده می‌کنند، اما در همان نگاه اول می‌توان به اصلی‌ترین تفاوت آریزو ۶ پرو با آریزو ۶ جی تی پی برد. طراحی ظاهری دو خودرو کاملا متفاوت است و در آریزو ۶ GT به‌وضوح می‌توان نشانه‌های یک خودرو اسپرت را دید.

 

اصلی ترین تفاوت در نمای جلو است، جایی که هرچند کشیدگی چراغ‌ها حفظ شده، اما در آریزو ۶ جی تی شاهد باریک‌تر شدن چراغ‌های جلو هستیم. به علاوه چراغ‌های جلو در آریزو ۶ GT کشیده‌تر شده‌اند و نمای اسپرت‌تری دارند. جلوپنجره نیز به طور کامل تغییر کرده است و می‌توان ردی از محصولات لکسس را در جلوپنجره آریزو ۶ GT دید. متناسب با تغییر در جلوپنجره، محل نصب مه شکن و دیلایت نیز تغییر کرده است.

 

دیلایت همچنان با چراغ‌های جلو ادغام شده اما محل نصب و کشیدگی آن تغییر کرده است. مه شکن نیز متفاوت از قبل است و به جای مه شکن نواری در آریزو ۶ پرو، این بار شاهد نصب مه شکن دایره‌ای در بخش بالایی سپر هستیم. در مجموع تغییرات در جلوی خودرو به‌عنوان اصلی‌ترین بخشی که در دید بیرونی است، مثبت جلوه می‌کند و تا حد زیادی حضور یک خودروی جدید را به نمایش می‌گذارد.

 

فروش ویژه محصولات فونیکس (نقدی | اقساطی)

شرایط فروش ویژه محصولات فونیکس | مدت و تعداد محدود | با شرایط متنوع نقدی و اقساطی | همین الان تماس بگیرید

تماس مستقیم

 

تفاوت آریزو ۶ پرو با GT در نمای جانبی و عقب

تغییرات ویژه‌ای در پروفیل بدنه در نمای جانبی دیده نمی‌شود و این بخش بدون تغییر باقی مانده است. این مسئله البته عادی است چون تغییرات در پنل‌های بدنه پیچیده و گران قیمت است و معمولا در زمان تغییر نسل رخ می‌دهد. البته در اینجا هم استفاده از رینگ‌های پنج پره دوبل مشکی رنگ و کالیپرهای ترمز قرمز رنگ باعث ایجاد نمای اسپرت تری شده است.

 

در نمای عقب هم تغییرات محدود است. در این بخش البته آریزو ۶ پرو هم که نمونه فیس لیفت شده آریزو ۶ است، نمای اسپرتی دارد و کشیدگی چراغ‌ها به جذابیت آن کمک می‌کند. به همین دلیل نیاز به تغییرات ویژه‌ای در این بخش نبوده. با این وجود تغییر در گرافیک چراغ‌های عقب، استفاده از دیفیوزر در زیر سپر، تغییر در خروجی اگزوز و استفاده از چهار خروجی اگزوز در عقب مهمترین تفاوت آریزو ۶ پرو با GT در این نما است.

 

در مجموع با توجه به آنکه آریزو ۶ جی تی یک فیس لیفت از آریزو ۶ پرو است و در راستای اسپرت‌تر شدن آن انجام شده، می‌توان آن را مثبت ارزیابی کرد. مجموع این تغییرات باعث شده آریزو ۶ GT اسپرت‌تر به نظر برسد بدون آنکه نییاز به تغییرات اساسی در پروفیل بدنه و قطعات اصلی آن باشد.

 

فرق آریزو ۶ پرو با جی تی در نمای ظاهری

هرچند در نمای ظاهری، تفاوت‌های مهمی میان آریزو ۶ جی تی و پرو وجود دارد، اما وقتی وارد کابین می‌شوید، تفاوت‌ها بسیار بیشتر و آشکارتر می‌شود. در اینجا عملا با خودروی متفاوتی طرف هستید تا جایی که فضای داخلی آریزو ۶ جی تی بیش از آنکه شبیه به ۶ پرو باشد، به سری تیگو ۸ نزدیک است.

 

در این زمینه البته کابین آریزو ۶ GT پرو نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و به ویژه با حاشیه قرمز رنگ و ترکیب آن با بخش‌های مشکی کابین، گزینه جذابی است که چاشنی اسپرت هم دارد. اما در آریزو ۶ GT همه چیز تغییر کرده است. اصلی‌ترین تغییر، استفاده از دو نمایشگر بزرگ به هم پیوسته مشابه مدل‌های بالاتر محصولات فونیکس است. بخشی از این دو نمایشگر که در مقابل راننده قرار دارد، مجموعه نشان دهنده‌ها را در خود جای داده است و دیگری، ترکیبی از سیستم سرگرمی و تنظیمات متعددی از خودرو است. متناسب با تغییر داشبورد، جانمایی کنترل‌های سیستم تهویه نیز تغییر کرده است.

 

خروجی هوای سیستم تهویه در جلو نیز متناسب با تغییر داشبورد تغییر کرده است. به علاوه اکنون و متناسب با ویژگی‌های اسپرت آریزو ۶ جی تی، در پشت فرمان شاهد نصب شیفترهای تعویض دنده هستیم که در آریزو ۶ پرو وجود نداشت. در کنار این‌ها، اندکی کروم کاری بیشتر نیز در آریزو ۶ جی تی دیده می‌شود.

 

کنسول میانی تا حد زیادی مشابه است و اصلی ترین تغییر در این بخش، در شکل سردنده به چشم می‌خورد. علاوه بر این، استفاده از طرح فیبر کربن در کنسول میانی آریزو ۶ جی تی، به حس اسپرت بیشتر در آن کمک می‌کند.

 

فروش ویژه محصولات ام وی ام (نقدی | اقساطی)

فروش ویژه محصولات ام وی ام | نقدی و اقساطی | اقساط ۶۰ ماه | مدت و تعداد محدود | همین الان تماس بگیرید

تماس مستقیم

 

تفاوت آریزو ۶ جی تی و آریزو ۶ پرو در صندلی‌ها

پیش از این به طور مفصل، صندلی های آریزو ۶ جی تی را بررسی کرده‌ایم. در این بخش، از نظر ساختاری تفاوتی میان آریزو ۶ پرو و آریزو ۶ جی تی وجود ندارد اما استفاده از روکش چرمی زرشکی رنگ بر روی صندلی‌ها و رودری‌های آریزو ۶ GT، باعث شده نمای داخلی کابین آن اسپرت تر به نظر برسد. این روکش زرشکی رنگ بر روی صندلی‌ها، زیر آرنجی و رودری‌ها دیده می‌شود و علاوه بر جنبه‌های اسپرت، نمای دلبازتری به کابین خودرو داده است. این مسئله یکی از اصلی‌ترین موارد فرق آریزو ۶ پرو با GT است.

 

غیر از این فضای داخلی دو خودرو از نظر ابعاد و کارآیی مشابه است. به این ترتیب سرنشینان در هر دو خودرو فضای کافی برای پا و سر خواهند داشت. همچنین صندلی‌های جلو به خوبی سرنشینان را در پیچ‌ها در بر می‌گیرند و حرکات عرضی بدن را کنترل می‌کنند. البته در این بین، آریزو ۶ جی تی به دلیل تجهیز به سیستم OWD (سیستم هشدار مانع به سرنشینان عقب در زمان باز کردن درب خودرو) شاهد تغییر مختصری هستیم.

 

تفاوت آریزو ۶ پرو با آریزو ۶ جی تی در بخش امکانات رفاهی و ایمنی

هرچند تفاوت میان دو خودرو در نمای ظاهری و داخلی آشکار است، اما وقتی به امکانات رفاهی و ایمنی می‌رسیم، این تفاوت بسیار بیشتر هم می‌شود. آریزو ۶ پرو در زمینه امکانات رفاهی و ایمنی خودرو مناسبی است و از بسیاری رقبا بالاتر قرار می‌گیرد. با این وجود وقتی صحبت از آریزو ۶ جی تی می‌شود، سطح امکانات بسیار بالاتر است تا جایی که هم اکنون عنوان با امکانات‌ترین سدان بازار ایران را در اختیار دارد.

 

اصلی‌ترین تفاوت دو خودرو، نصب سیستم ADAS بر روی آریزو ۶ GT است. به این ترتیب این خودرو امکاناتی مانند رادار نقطه کور، رادار هشدار خروج از پارک، رادار حرکت بین خطوط، رادار هشدار خروج از خط، کروز کنترل تطبیقی، رادار کمکی حرکت در ترافیک، رادار هشدار برخودر از جلو، سیستم ترمز خودکار اضطراری، رادار کنترل هوشمند نور بالا و رادار هشدار باز شدن درب‌ها بر روی این خودرو نصب شده است. البته لیست امکانات رفاهی و ایمنی آریزو ۶ GT بسیار کاملتر از این است و بررسی همه آن‌ها می‌توان طولانی باشد.

 

در مقابل البته آریزو ۶ پرو نیز دست و پا بسته نیست و به‌عنوان یک سدان خانوادگی، سطح بالایی از امکانات رفاهی و ایمنی را ارائه می‌کند. با این وجود، وقتی صحبت از امکانات به میان می‌آید، قطعا برنده این رقابت آریزو ۶ GT است. آریزو ۶ GT بخشی از سیستم رانندگی خودران را ارائه می‌دهد ضمن آنکه وجود رادار‌ها متعدد در آن باعث می‌شود از نظر راحتی و ایمنی، در رتبه بالاتری جای گیرد.

 

فرق آریزو ۶ پرو یا GT در مشخصات فنی

همه تفاوت‌هایی که تا اینجا بین آریزو ۶ جی تی و آریزو ۶ پرو دیدیم، در مقابل تفاوت‌های این دو خودرو در مشخصات فنی ناچیز است. در اینجا سطح اختلاف دو خودرو بسیار بالا است چرا که آریزو ۶ جی تی عملا جایگاه قویترین سدان بازار ایران را در اختیار دارد و در زمان حرکت، بسیار سریعتر از ۶ پرو است.

 

مشخصات فنی آریزو ۶ جی تی دقیقا آن چیزی است که از یک سدان اسپرت انتظار داریم. موتور این خودرو می‌تواند ۱۹۷ اسب بخار قدرت و ۲۹۰ نیوتون متر گشتاور تولید کند که بالاترین قدرت و گشتاور در کلاس سدان‌ها در بازار ایران است. این توان از موتوری ۱.۶ لیتری و با استفاده از توربوشارژر و تزریق مستقیم سوخت و اینترکولر به دست می‌آید. در نهایت قدرت از طریق گیربکس ۷ سرعته دو کلاچه به چرخ‌های جلو می‌رسد.

 

موتور آریزو ۶ جی تی را پیش از این در محصولات دیگری از جمله سری ۸ پرو و FX نیز دیده‌ایم و کارآیی آن مدت‌ها در عمل اثبات شده است. این موتور نسبت قدرت به حجمی بالاتر از ۱۲۳ اسب بخار به ازای هر لیتر حجم دارد و به دلیل بهره‌مندی از توربوشارژر، می‌تواند در شهرهای مرتفع ایران مانند تهران نیز عملکرد مناسبی داشته باشد.

 

گیربکس این خودرو نیز نمونه‌ای آشنا است. گیربکس آریزو ۶ جی تی که حاصل همکاری چری با شرکت گتراگ آلمان است، در مدل‌های مختلفی از محصولات فونیکس نصب شده و عملکرد سریع و مطمئن و البته نرمی دارد. به این ترتیب می‌تواند ترکیبی از رانندگی شهری و رانندگی اسپرت را فراهم کند.

 

جایگاه مشخصات فنی آریزو ۶ پرو به‌عنوان یک سدان خانوادگی

در مقابل، آریزو ۶ پرو در بخش مشخصات فنی یک سدان خانوادگی است. البته این مسئله به معنای ضعیف بودن آن نیست اما هدف از طراحی مشخصات فنی آریزو ۶ پرو، حفظ جنبه‌های خانوادگی آن بوده است. موتور ۱.۵ لیتری توربو شارژ آن می‌تواند ۱۴۷ اسب بخار قدرت و ۲۲۰ نیوتون متر گشتاور تولید کند. این اعداد برای یک سدان خانوادگی مناسب است اما وقتی در مقابل آریزو ۶ جی تی قرار می‌گیرد، به طور مشخص تفاوت کلاس دو خودرو را نشان می‌دهد. گیربکس نیز از سری گیربکس‌های CVT چری با ۹ دنده شبیه سازی شده است. راننده کنترل مناسبی بر تعویض دنده‌ها دارد و گیربکس هم تا حدی تلاش می‌کند حس تعویض دنده و رانندگی اسپرت‌تر را تداعی کند اما قطعا به پای راندن یک خودرو با گیربکس DCT نمی‌رسد.

 

تفاوت آریزو ۶ پرو و آریزو ۶ جی تی در زمان رانندگی

در زمان رانندگی نیز فرق آریزو ۶ پرو و آریزو ۶ جی تی آشکار می‌شود. البته در رانندگی شهری هر دو خودرو راحت و بی صدا هستند و از این نظر تفاوت ویژه‌ای ندارند. کابین هر دو خودرو نرم و راحت و جادار است هرچند حضور در کابین آریزو ۶ جی تی، حس به‌روزتری دارد. از نظر امکانات رفاهی هر دو خودرو وضعیت مناسبی دارند هرچند آریزو ۶ جی تی امکانات بیشتری عرضه می‌کند. در ترافیک شهری هر دو خودرو حرکت روانی دارند و بی صدا هستند. گیربکس آریزو ۶ پرو از نوع CVT است و تعویض دنده در آن اتفاق نمی‌افتد. آریزو ۶ جی تی نیز تعویض دنده‌های نرمی دارد. سیستم تعلیق هر دو خودرو نیز به خوبی می‌تواند ضربات مسیر را جذب کند و کمتر ضربه‌ای در رانندگی شهری وارد کابین می‌شود.

 

البته وقتی از ترافیک آزاد می‌شوید زمان دیدن تفاوت‌های بیشتری میان آریزو ۶ جی تی و آریزو ۶ پرو است. در اینجا موتور آریزو ۶ جی تی و ترکیب آن با گیربکس، به خوبی خود را نشان می‌دهد. موتور به سرعت دور می‌گیرد و در همان آغاز، حداکثر گشتاور را در اختیارتان می‌گذارد. برای شتابگیری کافی است پا را بر روی پدال گاز قرار دهید تا موتور و گیربکس همه توان را در اختیار راننده بگذارند. شتابگیری اولیه میان دو خودرو تفاوت را نشان می‌دهد اما این مسئله در شتابگیری میانی آشکارتر هم می‌شود. آریزو ۶ پرو در اینجا عملکرد مناسبی دارد اما وقتی با آریزو ۶ جی تی قصد شتابگیری داشته باشید، تفاوت آشکار می‌شود. در اینجا خودرو با قدرت به پیش می‌رود و می‌توانید از کمترین زمان برای حرکت سریع استفاده کنید. این تفاوت‌ها به‌وضوح خود را در شتاب آریزو ۶ جی تی نیز نشان می‌دهند.

 

فروش ویژه محصولات فونیکس (نقدی | اقساطی)

شرایط فروش ویژه محصولات فونیکس | مدت و تعداد محدود | با شرایط متنوع نقدی و اقساطی | همین الان تماس بگیرید

تماس مستقیم

 

فرق آریزو ۶ پرو با GT در رانندگی جاده‌ای

تفاوت میان دو خودرو هنگام رانندگی در بزرگراه‌های شهری آشکار است اما وقتی به جاده می‌آیید تفاوت آشکارتر هم می‌شود. در اینجا آریزو ۶ پرو به‌وضوح پر توان‌تر است. این مسئله ترکیب قدرت و گشتاور بالاتر موتور، تولید گشتاور در دور‌های پایینتر و البته گیربکس دو کلاچه است.

 

آریزو ۶ پرو در این شراط عملکرد روانی دارد و هر زمان هم بخواهید همه توان را به همراه سنگین کردن دنده‌ها در اختیارتان می‌گذارد. در آریزو ۶ جی تی همه این‌ها سریعتر و با قدرت بیشتری اتفاق می‌افتد. شتاب میانی به‌وضوح بیشتر است و این مسئله در زمان سبقت گرفتن خود را نشان می‌دهد. در جاده‌های کوهستانی هم آریزو ۶ پرو به‌راحتی می‌تواند همراه با سایر خودرو‌های همکلاس حرکت کند اما با آریزو ۶ جی تی جرات سبقت گرفتن در شیب‌های جاده را هم خواهید داشت. به علاوه وجود سیستم‌های ایمنی کمکی متعدد در آریزو ۶ GT باعث اطمینان بیشتر در زمان رانندگی در جاده می‌شود.

 

جمع بندی: بررسی تفاوت‌ها و مقایسه آریزو ۶ پرو و آریزو ۶ جی تی

در نهایت هرچند دو خودرو از یک پلتفرم استفاده می‌کنند، اما متعلق به دو دنیای متفاوت هستند. به‌عنوان یک سدان خانوادگی هر دو وضعیت مناسبی دارند اما وقتی به بحث امکانات و توان حرکتی می‌رسیم، تفاوت آریزو ۶ جی تی و آریزو ۶ پرو آشکارتر می‌شود. ظاهر آریزو ۶ جی تی اسپرت‌تر است و در کابین هم نمای متفاوت و به‌روزتری دارد.

 

تفاوت دو خودرو در زمینه امکانات بیشتر هم هست و آریزو ۶ جی تی با به ویژه با استفاده از ADAS، در زمینه ایمنی و سیستم‌های کمکی در زمان حرکت جایگاه بالاتری دارد. در کنار این‌ها باید به فرق آریزو ۶ پرو یا GT در زمینه مشخصات فنی اشاره کرد. آریزو ۶ جی تی یک سدان اسپرت و سریع است و در مقابل، آریزو ۶ پرو بیشتر جنبه‌های خانوادگی را مد نظر قرار داده است.

 

با توجه به قیمت آریزو ۶ جی تی، به نظر می‌رسد اختلاف قیمت حدود ۲۰۰ میلیون تومانی دو خودرو کاملا ارزش پرداخت برای آریزو ۶ GT را نشان می‌دهد. چه در زمینه امکانات و چه در زمینه مشخصات فنی، اختلاف دو خودرو بیشتر از اختلاف قیمت آن‌ها است. به همین دلیل به نظر می‌رسد خرید آریزو ۶ جی تی می‌تواند یک انتخاب ارزشمند باشد به ویژه که در حال حاضر رقیبی در بازار ایران ندارد.

 

برای اطلاعات بیشتر در زمینه شرایط فروش محصولات فونیکس، می‌توانید با آسیا خودرو تماس بگیرید. همکاران ما با شماره تلفن ۷۵۱۵۱-۰۲۱ آماده پاسخگویی هستند.

 

مشاوره خرید محصولات مدیران خودرو (نقدی | اقساطی)
برای اطلاع از جدیدترین شرایط فروش محصولات مدیران خودرو (ام وی ام | فونیکس) به صورت نقدی و اقساطی، شماره خود را درج کنید.

 


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *