مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس
لیست قیمت محصولات مدیران خودرو اقساطی 1400

فرق ماشین های سدان و کراس اوور MVM

از جمله سوالاتی که بسیاری از کاربران می پرسند این است که فرق سدان و کراس اوور در چیست؟ از جمله سگمنت های مشتری پسند در بازار خودروهای سدان و پس از آن کراس اوور است که طرفداران زیادی بین جوانان و خانواده ها دارند. اگر فکر می کنید بودجه محدودی دارید به طور قطع بایستی یکی از این دو مدل را برگزینید.

در این مقاله قصد داریم با توصیف ویژگی های هر یک و بررسی فرق سدان و کراس اوور شما را قانع کنیم که چرا سدان و یا خودروی کراس اوور خریداری کنید.

 فرق سدان و کراس اوور و مهمترین علل خرید سدان

چهار علل از مهمترین دلایل برای خرید خودروی سدان شامل موارد زیر می شود:

مصرف سوخت کمتر سدان نسبت به کراس اوور

مهمترین تفاوت موجود بین این دو مدل اقتصادی بودن و مصرف سوخت کمتر خودروی سدان است. از آنجایی که ماشین های سدان دارای سیستم تعلیقی پایین و وزن سبک‌تری هستند، قطعا مصرف سوخت کمتری نسبت به کراس اوور دارند. در نتیجه مصرف کننده نیازی به رفت و آمد مکرر به پمپ بنزین ندارد.

قیمت مناسب تر خودروی سدان نسبت به کراس اوور

قیمت نهایی خودرو نیز برای خریداران حائز اهمیت است. در این رابطه همواره خودروی سدان قیمت پایین تری نسبت به کراس اوور دارد. به علاوه با خرید خودروی سدان می توان تقریبا مبلغی برابر با قیمت کراس اوور پرداخته و یک خودروی سدان فول امکانات با تجهیزات کامل را خریداری کرد.

قابلیت هندلینگ بسیار خوب خودروی سدان

دیگر فرق سدان و کراس اوور ارتفاع کم خودروی سدان است که نه تنها باعث چابکی بیشتر آن می گردد، بلکه در صورت ضرورت باعث افزایش شتاب برای مانورهای سریع و یا چرخش سریع فرمان شده و فشار کمتری را به سرنشینان و راننده وارد می نماید.

قابلیت آیرو دینامیک خودروی سدان

همچنین فرق سدان و کراس اوور از نظر آیرو دینامیک نمایان می گردد. به دلیل کم ارتفاع بودن این خودروها در اصل قابلیت آیرودینامیکی بیشتری در مقایسه با ماشین های کراس اوور خواهند داشت. این ویژگی یعنی دارای پایداری بیشتری در سرعت های بالا می باشد. از سوی دیگر این خاصیت موجب کاهش مصرف سوخت خواهد شد.

علل انتخاب و خرید کراس اوور به جای سدان

دلایل خاصی برای خرید خودروهای کراس اوور به جای خودروی سدان وجود دارد که برخی از مهمترین آنها عبارتند از:

قابلیت های بیشتر خودروی کراس اوور نسبت به سدان

یک فرق سدان و کراس اوور در آپشن های بیشتر کراس اوور نسبت به سدان است. شفاف تر بگوییم، این کلاس از ماشین ها نه چندان بزرگ و نه چندان کوچک هستند، در نتیجه فضای بسیار خوبی را برای سرنشینان به وجود می آورند تا هم خانواده و هم قشر جوان آن را بپسندند. از طرفی بدنه این خودرو جای زیادی را اشغال نمی کند، بلکه فضای خوبی را در اختیار سرنشینان خود می گذارد.

فرق سدان و کراس اوور در ارتفاع بیشتر

ارتفاع زیاد از جمله مهمترین خصوصیات ماشین های کراس اوور نسبت به سدان است. سایز بسیار معقول این خودروها که نه چندان بزرگ و نه چندان کوچک است کراس اوورها را به ماشین هایی بهتر برای جایگزین شدن به جای خودروهای سواری تبدیل می کند. بدین صورت، علاوه بر ایجاد فضای خوب کابین دارای قابلیت حرکت روان در مسیرهای خارج از جاده نیز می باشند.

میدان دید دیگر فرق سدان با کراس اوور

به دلیل ارتفاع بیشتر نسبت به سدان از سطح جاده راننده در خودروی کراس اوور میدان دید بهتری در جاده می یابد و اشراف بیشتری خواهید داشت. به علاوه بالاتر بودن نسبت به سطح بقیه خودروها برای برخی رانندگان موجب اعتماد به نفس بیشتر و هوشیاری بالاتری می گردد.

چهارچرخ محرک- فرق سدان و کراس اوور

احتمالا بیشترین مزیت خرید یک کراس اوور کوچک به جای سدان، برخورداری از چهار چرخ محرک در برخی کراس اوورها است. این خاصیت باعث قدرت بیشتر کراس اوور در عبور از مسیرهای خارج از جاده می شود.

تفاوت های ذکر شده به خوبی در خودروهای MVM به چشم می خورند.

ام وی ام ایکس ۲۲ پرو- کراس اورر پرطرفدار

یکی از خودروهای محبوب عرضه شده توسط شرکت مدیران خودرو خودرو ام وی ام X22 PRO می باشد. این خودرو دارای مزایای بی شماری مانند: طراحی مدرن، آپشن های زیاد، فروش استثنایی و اقساطی و کاهش مصرف بنزین است که باعث می شود نظر هر خریداری را به خود جلب نماید.

ویژگی های خودرو MVM X22 pro

برخی از مهمترین ویژگی های فنی این خودرو عبارتند از:

  • قدرت موتور ۱۰۲ اسب بخار
  • گشتاوری ۱۵۰ نیوتن متر
  • حجم موتور ۱ لیتری توربو
  • مصرف کم بنزین

آپشن های رفاهی X22 PRO

همانطور که قبلا هم گفتیم یک فرق سدان و کراس اوور در آپشن های رفاهی این دو مدل خودرو می باشد. برخی از مهمترین آپشن ها و امکانات این خودرو عبارتند از:

  • فرمان دی کات که دکمه های کنترلی نیز بر روی آن قرار داده شده است.
  • جلو پنجره کهکشانی که جدیدا برای خودروهای چینی از جمله تیگو ۸ پرو تعبیه شده است.
  • قرار گرفتن چراغ ها روی سپر و استفاده از چراغ های خطی به جای چراغ های اصلی، مه شکن جلو، ترمز دیسکی و ضد قفل، توزیع قدرت ترمز، سیستم کنترل ثابت، ایربگ جانبی و فوقانی، سیستم تهویه برقی، سانروف الکتریکی، دی لایت، سنسور تنظیم باد تایر، صندلی های دارای روکش چرمی و کروز کنترل.

فروش اقساطی mvm

برای خرید اقساطی خودروی ام وی ام به صفحه فروش سایت آسیا خودرو رجوع کنید. با خرید اقساطی دیگر نیازی به نگرانی در مورد کسری بودجه برای خرید خودروی مورد علاقه خود نخواهید داشت.

جمع بندی

در این مقاله به بررسی فرق سدان و کراس اوور پرداختیم. هر دو خودرو دارای گزینه ها و آپشن های متعددی هستند و شما می توانید هر یک از آنها را بر اساس سلیقه خود انتخاب کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر همچنین مقاله تفاوت شاسی بلند و سواری mvm چیست را مطالعه کنید.


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *