مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس
تفاوت شاسی بلند و سواری

تفاوت شاسی بلند و سواری MVM چیست؟

آیا تا به حال به تفاوت شاسی بلند و سواری توجه کرده اید؟ یکی از خودروهایی که تا سال  ۲۰۰۸ تقریبا ۵۰ درصد کل فروش را در بازار به خود اختصاص داده است خودروهای سدان هستند که بسیار خودروهای سبک و شیکی می‌باشند. با این حال، با ورود کراس اوورها و شاسی بلندهای متنوع، این آمار بسیار کم شده است.

در این مقاله برای بررسی قابلیت‌های خودروی سواری و شاسی بلند پرداخته در مورد خصوصیات و ویژگی‌های مشترک آنها با شما صحبت خواهیم کرد و اطلاعاتی را در اختیارتان خواهیم گذاشت.

تفاوت شاسی بلند و سواری از نظر فروش

آمار فروش خودرو نشان داده‌ است که میزان فروش اتومبیل‌های سدان تا سال ۲۰۲۱ به کمتر از ۲۰ درصد کاهش یافته است. از سویی، در حال حاضر اتومبیل‌های شاسی‌بلند بیشتر از ۴۰ درصد تمام فروش خودرو را به خودشان اختصاص داده‌اند و بسیار محبوب شده‌اند. به عبارت دیگر فروش خودروهای شاسی بلند همواره در حال افزایش می‌باشد.

ویژگی های خودرو سدان و تفاوت شاسی بلند و سواری

سدان‌ها (Sedan) اتومبیل‌های سواری یا معمولی نیز نامیده می شوند که به اصطلاح  شاسی کوتاه هستند. خودروهای سدان در حقیقت دارای متداول‌ترین شکل طراحی بدنه‌ خودرو هستند و انواع مختلفی از جمله هاچ بک، صندوق دار، و غیره دارند.

اتومبیل‌های‌سواری شامل سه بخش مجزا می‌باشند که عبارتند از:

  • محفظه سرنشین،
  • محفظه موتور و
  • صندوق عقب محصور

همینطور این خودروها دارای دو یا چهار در هستند. در بخش صندوق عقب سرنشینان به‌وسیله صندلی عقب از یکدیگر جدا می‌شوند. ولی، در خیلی از اتومبیل‌های سدان پشتی صندلی عقب آن را نیز می‌توان تا کرد و فضای زیادتری برای صندوق عقب اتومبیل فراهم نمود.

ویژگی های خودرو شاسی‌بلند یا SUV

بر عکس اتومبیل‌های سواری، خودروهای شاسی‌بلند دارای اتاق بلند‌تری هستند و ظاهرشان بزرگتر است. طراحی نخست این ماشین‌ها از کامیون‌ها الهام گرفته شده بود اما در سال های اخیر با طراحی بسیار جذاب تری به بازار عرضه شده اند. لذا بدنه این خودروها بلند‌تر می‌باشند و دارای فضای زیادتری نیز هستند.

طبقه بندی خودروهای شاسی بلند

خودروهای شاسی‌بلند همیشه دارای طرفداران بیشتری در کشور ایران هستند و  از پرفروش ترین آنها می توان به تیگو ۷، تیگو ۸ پرو و تیگو ۷ پرو اشاره کرد که توسط شرکت مدیران خودرو وارد ایران شده و امکان خرید اقساطی آنها از طریق آسیا خودرو فراهم شده است.

امکان فروش اقساطی خودروهای MVMدر کنار آپشن های ویژه‌‌ای که دارند، موجب شده به عنوان ماشین‌های محبوب در بازار کشور ایران شناخته شوند.

خودروهای شاسی‌بلند‌ از زمانی که برای اولین بار به کشور عزیزمان وارد شده‌اند به خاطر استقبال زیادی که مردم از این خودروهای شیک و زیبا داشته‌اند، هر روز فروش بیشتری را تجربه کرده‌اند.

نقطه کور در رانندگی و تفاوت شاسی بلند و سواری

در هنگام رانندگی با یک اتومبیل شاسی‌بلند بایستی به این موضوع دقت زیادی کنید که نقاط کور شما زیادتر از زمانی می‌باشد که با یک خودرو سواری یا هاچ‌بک در حال رانندگی می‌باشید.

اغلب در طراحی اتومبیل‌های شاسی‌بلند جلوی اتومبیل به طرف بالا کشیده شده است تا راننده دید مستقیم و بیشتری داشته باشد. همین مسئله موجب می‌گردد ناحیه نزدیک به سپر جلوی اتومبیل به عنوان نقاط کور شاسی‌ بلندها به حساب آید.

 از این جهت پیشنهاد می‌شود در هنگام رانندگی با اتومبیل‌های شاسی‌بلند، پیش از توقف ناحیه مقابل خود را به خوبی بررسی نمایید و دقت کافی بخرج دهید.

از دیگر نقاط کور در اتومبیل‌های شاسی‌بلند، زیر آینه‌های بغل آن است. نواحی چپ و راست اتومبیل‌ها چه در خودرو‌های شاسی‌بلند چه دیگر خودرو‌ها همیشه به عنوان نقاط کور آنها یاد شده‌اند. ولی این مسئله در ماشین‌های شاسی‌بلند بیشتر از بقیه اتومبیل‌ها حائز اهمیت است زیرا به خاطر ارتفاع این ماشین‌ها نواحی نقاط کور در راستای عمود بر هم گسترش یافته است.

برای برطرف کردن این مشکل در خودروهای شاسی بلند MVMسیستم های کمک رانندگی مانند رادار نقطه کور تعبیه شده که امکان تصادفات را به حداقل می رساند.

تفاوت شاسی بلند و سواری  از نظر فضای داخلی

مطمئنا راحتی خودرو ارتباط بسیار زیادی با فضای آن دارد. برای اشخاصی که در جستجوی خرید اتومبیل‌های راحت و جادار برای افراد خانواده خود می‌باشند، شاسی بلندها می‌توانند بهترین و مناسب‌ترین گزینه باشند. این اتومبیل‌ها دارای فضای زیادتری می‌باشند و برای پا و چمدان فضای بیشتری دارند و امکان دارد ۵ تا ۷ نفر داخل این اتومبیل جای گیرند.

هدروم یا فضای سر (Headroom)

همانگونه که از ظاهر شاسی‌بلندها پیداست، اتاق بسیار بلندتری دارند و می‌توانند فضای بزرگتری را برای سرنشینان خود نسبت به اتومبیل‌های سدان فراهم نمایند.

امتیازات خودروی سواری

برای اشخاصی که به دنبال سواری داخل شهر می‌باشند، اتومبیل‌های سدان می‌توانند  رضایت بیشتری را جلب نماید، زیرا این اتومبیل‌ها دارای عملکرد بهتر و سواری روان‌تری هستند.

با این حال، درست است که شاسی بلندها دارای فضای داخلی بزرگ‌تر و سبک‌تری هستند، ولی امکان دارد خودروهای سواری نسبت به اتومبیل های شاسی بلند دارای عملکرد بهتری باشد، زیرا اتومبیل های سبک‌تر و نرم تری بوده و دارای قابلیت‌های بهتری هستند. همچنین این خودروها از طراحی داخلی بسیار زیبا و خوبی برخوردار هستند که آپشن های زیادی دارند.

تفاوت شاسی بلند و سواری در مصرف سوخت

یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین تفاوت‌هایی که موجب برتری اتومبیل‌های سدان بر شاسی‌بلند شده است،‌ مصرف سوخت این اتومبیل ها می‌باشد. از آنجایی‌که اتومبیل های شاسی‌بلند بزرگ‌تر، سنگین‌تر می‌باشند و آیرودینامیک کمتری نسبت به اتومبیل های سدان دارند، موتورهای این اتومبیل‌ها بزرگ‌تر می‌باشند و در نتیجه مصرف سوخت آنها نیز بیشتر می‌شود.

رانندگی انعطاف‌پذیرتر در خودروهای شاسی بلند

یک تفاوت شاسی بلند و سواری در انعطاف‌پذیری رانندگی در شرایط مختلف است. شاسی بلندها اتومبیل‌های بسیار متنوع‌تری نسبت به اتومبیل های سواری می‌باشند. این تنوع به این معنا است که آنها می‌توانند رانندگی لذت بخش تری را در شرایط و  موقعیت‌‌های گوناگون اداره نمایند.

تفاوت شاسی بلند و سواری از نظر ایمنی

حتی اگر امکانات ایمنی را بین پیشرفته‌ترین مدل‌های اتومبیل سواری و مدل های پایین شاسی‌بلندها انجام دهیم، باز هم این اتومبیل‌های شاسی بلند هستند که برنده این رقابت می‌باشند.

فروش اقساطی  خودرو های سدان و شاسی بلند mvm

شما می توانید انواع خودروهای سواری یا شاسی بلند ام وی ام را به راحتی با دریافت تسهیلات ویژه از شرکت آسیا خودرو خریداری کنید. برای کسب اطلاع در مورد قیمت و شرایط فروش اقساطی mvm به صفحه فروش سایت این شرکت مراجعه کنید.

جمع‌بندی

در این مقاله درباره تفاوت شاسی بلند و سواری صحبت نمودیم و خصوصیات مهم هر کدام از این دو مدل اتومبیل را بیان کردیم. حقیقت این است که اگرچه در بعضی از خصوصیات شاسی‌بلندها برتر هستند و  در بعضی دیگر سدان گوی رقابت را از  شاسی بلندها می‌گیرد ولی در آخر انتخاب میان اتومبیل سواری و شاسی بلند به عوامل گوناگونی بستگی دارند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این راستا مقاله مقایسه قیمت ماشین های چری شاسی بلند جدید را بخوانید.


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *