مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس
صندوع عقب چری آریزو 6 آسیا خودرو

فضای صندوق عقب آریزو ۶ چقدر است؟

مزیت داشتن یک صندوق عقب جادار به ویژه در سفر و تعطیلات آخر هفته برای هر خانواده ای اهمیت بسیار زیادی دارد. به همین علت، ظرفیت صندوق عقب یکی از معیارهای مهمی است که در خرید خودرو به خصوص سدان ها از جمله آریزو ۶ باید به آن توجه کنید. است.

ظرفیت صندوق عقب عمدتاً به کلاس خودرو بستگی دارد، معمولا خودروهای شاسی بلند دارای فضای صندوق بیشتری هستند تا سدان ها. با این وجود ظرفیت صندوق سدان های مختلف نیز با هم متفاوت است. در این مقاله ظرفیت بهینه صندوق عقب خودروهای مختلف را بررسی می کنیم تا در نهایت بتوانیم نتیجه گیری کنیم که آیا ظرفیت صندوق عقب آریزو ۶ مناسب یک سفر خانوادگی است یا خیر.

صندوق عقب آریزو 6

ظرفیت بهینه صندوق عقب سدان چقدر است؟

ظرفیت بهینه صندوق عقب به نیازهای هر خانواده و مصرف کننده خودرو بستگی دارد. تعداد افرادی که با ماشین سفر می کنند و نوع چمدانی که اغلب حمل می شود از اهمیت زیادی برخوردار است. به طور کلی اندازه صندوق عقب به کلاس خودرو و ابعاد آن نیز بستگی دارد. یک ماشین شهری کوچک می تواند ۲۰۰ تا ۳۰۰ لیتر گنجایش داشته باشد که برای یک فرد مجرد که می خواهد چمدان حمل کند یا خرید کند کافی است. هنگام خرید یک مدل سدان نظیر چری آریزو ۶، می توانید روی فضای بیشتری حساب کنید، یعنی از ۵۰۰ لیتر به بالا. این پارامتر حداقل لازم برای یک خانواده ۴-۵ نفری است که به تعطیلات می روند. با این حال، شایان ذکر است که هر خودروی خانوادگی با چنین ظرفیتی نمی تواند کالسکه کودک را در خود جای دهد.

اینجاست که برخی از مدل‌های شاسی بلند با فضای صندوق عقب تا ۸۰۰ لیتر می‌توانند به کمک بیایند. علاوه بر چمدان، چنین صندوق‌هایی می‌توانند مثلاً یک مایکروویو یا یک چادر تاشو را نیز در خود جای دهند. با این حال، مشخصات سازنده همیشه با فضای موثری که می‌توان چمدان را در آن قرار داد، سازگار نیست. علاوه بر این، ظرفیت همه چیز نیست. همچنین مهم است که ظرفیت محفظه بار را با تمام لوازم جانبی مورد نیاز برای قرار دادن ایمن وسایل خود بررسی دهید.

 

ویژگی ها و شرایط صندوق عقب استاندارد

صرف نظر از ظرفیت واقعی صندوق عقب خودرو، قوانین اساسی برای بسته بندی چمدان در ماشین شما وجود دارد. اول از همه، وزن وسیله نقلیه و بار آن نباید از یک پارامتر مهم مشخص شده توسط سازنده، یعنی حداکثر وزن ناخالص مجاز خودرو (DCM) تجاوز کند.

یک خودروی پر از بار نه تنها سوخت بیشتری می سوزاند، بلکه مسافت ترمز بیشتری نیز دارد و ممکن است قدرت مانور خود را در پیچ ها از دست بدهد، که ایمنی رانندگی را به خطر می اندازد. به همین دلیل نه تنها باید به وزن، بلکه به توزیع یکنواخت و ایمن سازی مناسب چمدان ها نیز توجه کرد.

هرگونه جابجایی بسته های مخصوصا سنگین می تواند ایمنی مسافران را به خطر بیندازد، به عنوان مثال، در صورت برخورد با آنها حین تصادف. جنبه دیگر تنظیم صحیح چراغ ها قبل از رانندگی است. چراغ های تنظیم نادرست ممکن است چشم رانندگان دیگر را خیره کند. در اکثر خودروهای مدرن، مانند آریزو ۶ تنظیم زاویه تابش نور به صورت خودکار انجام می شود. با این حال، قبل از رانندگی، ارزش آن را دارد که عملکرد صحیح این عملکرد و سایر پارامترهای مهم را بررسی کنید.

علاوه بر اینکه چقدر می‌توانید صندوق عقب را پر از بار کنید، مهم است که فضای صندوق چقدر راحت و کاربردی باشد. این اغلب با جزئیاتی مانند کف صندوق عقب، پروفایل مناسب یا محفظه های ذخیره سازی عملی و لوازم جانبی مانند سازمان دهنده تعیین می شود. انتخاب مناسب باعث افزایش ایمنی و راحتی نه تنها برای بسته بندی، بلکه برای سفر نیز می شود.

صندوع عقب چری آریزو 6

صندوق عقب آریزو ۶ از چه جنسی ساخته شده است؟

امروزه، یک ماده مدرن مانند پلی پروپیلن فوم دار (EPP) در صنایع خودروسازی برای ساخت اجزای محفظه صندوق خودروهایی نظیر آریزو ۶ استفاده می شود، زیرا گزینه های برنامه ریزی بیشتری را ارائه می دهد.

تشک های صندوق عقب، همچنین محفظه های ذخیره سازی و ظروف چند منظوره ساخته شده از پلی پروپیلن فوم شده (EPP) ) می تواند برای کاهش وزن خودرو و سازماندهی فضای صندوق عقب به شیوه ای کارآمدتر و در نتیجه افزایش ظرفیت بار آن استفاده شود. این ماده همچنین دارای خواص جذب شوک، میرایی و عایق حرارتی عالی است، به این معنی که صداهای ناشی از صندوق عقب کمتر شنیده می شود و از چمدان، لوازم خانگی یا خریدها بهتر محافظت می شوند. شایان ذکر است که خودرویی نظیر چری آریزو ۶ که با اجزای سبک وزن تولید می شود از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه تر است و کاهش مصرف سوخت به ویژه در سفرهای طولانی اهمیت زیادی دارد.

ظرفیت واقعی صندوق عقب آریزو ۶

مهم است بدانید که ظرفیت واقعی صندوق عقب خودرو اغلب می تواند با ارقام رسمی سازنده متفاوت باشد. آزمایش های انجام شده توسط روزنامه نگاران مجله آلمانی Auto Bild با همکاری کارشناسان سازمان صدور گواهینامه بین المللی TÜV Süd نشان داد که هیچ یک از صندوق عقب ۲۰ خودروی آزمایش شده ظرفیت اعلام شده را ندارند. تفاوت ها از چند ده تا صدها لیتر متغیر بود. این اختلافات عمدتاً به دلیل روش اندازه گیری بود. آزمون فوق مطابق با دستورالعمل های گواهینامه ISO 3832 و استاندارد DIN 70020-1 انجام شد که شامل قرار دادن جعبه های کوچک با ظرفیت حداکثر ۱ لیتر در فضای واقعی صندوق عقب تا ارتفاع پوشش بار می باشد. با این حال، تولید کنندگان گاهی اوقات از روش های دیگری مانند توپ های کوچک فوم پلی استایرن استفاده می کنند. علاوه بر این، حجم یک صندوق عقب مانند آریزو ۶ شامل فضای چرخ یدکی، سیستم صوتی و محفظه های ذخیره سازی اضافی نیز می شود. در ماشین های شاسی بلند، فضای موجود هنگام خواباندن صندلی‌های عقب می‌تواند کمی بزرگ‌تر از زمانی باشد که صندلی‌ها توسط مسافران استفاده می‌شود، که در تعیین ظرفیت واقعی صندوق عقب نقش دارد.

 

صندوق عقب فوق العاده بزرگ ۵۷۰ لیتری آریزو ۶

عمق صندوق عقب آریزو ۶ تا ۱۰۸۵ میلی‌متر، حداکثر عرض ۱۳۳۰ میلی‌متر و ارتفاع آن ۵۳۰ میلی‌متر است که به اندازه‌ای بزرگ است که بتوانید چمدان‌های بزرگ را هنگام مسافرت یا ملاقات دوستان پر از بار کنید. چراغ صندوق عقب تعبیه شده دسترسی به بار داخل آن را در شب راحت تر می کند.

صندوق عقب بزرگ و جادار آریزو ۶ تنها دلیل پرفروش بودن این خودروی سدان نیست. برای آشنایی با مشخصات فنی و آپشن های این خودرو می توانید به مقالات “نقد و بررسی آریزو ۶” مراجعه کنید. همچنین شرایط فروش اقساطی چری آریزو ۶ جدید را در صفحه فروش سایت ما بررسی کرده و در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر برای ثبت نام و خرید اقساطی این خودرو با ما تماس بگیرید.


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *