مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس
فونیکس FX اکسلنت آسیا خودرو

فونیکس FX اکسلنت؛ همه آنچه از یک کراس‌اوور اسپرت و خاص انتظار دارید

همان‌طور که می‌دانید، فونیکس FX به‌عنوان جدیدترین محصول مدیران خودرو در دو تیپ به بازار ایران عرضه شده است. یکی از این دو تیپ که پیش از این فروش آن نیز آغاز شد، فونیکس FX اکسلنت به‌عنوان مدل پایه FX است. هرچند این خودرو عنوان مدل پایه را دارد ولی تمامی امکانات رفاهی و ایمنی فونیکس FX در آن دیده شده است هرچند تفاوت‌هایی با مدل‌های بالاتر FX دارد. در این مطلب به بررسی اصلی‌ترین ویژگی‌های تیپ اکسلنت فونیکس FX می‌پردازیم.

 

فونیکس FX تیپ اکسلنت عملا همه ویژگی‌های رفاهی، ایمنی و طراحی فونیکس FX را دارد و در ظاهر نمی‌توان بین این خودرو و تیپ بالاتر FX تفاوتی قابل شد. این یک ویژگی مثبت است چراکه می‌توانید همه خصوصیات جذاب و منحصربه‌فرد FX را با قیمتی رقابتی‌تر به دست آورید.

 

موتور فونیکس FX اکسلنت

قوای محرکه مورد استفاده در فونیکس FX اکسلنت به‌عنوان نمونه پایه فونیکس FX، یک موتور آشنا برای بازار ایران است. موتور این خودرو مشابه موتور تیگو ۷ پرو است. به این ترتیب قدرت موتور تیپ اکسلنت فونیکس FX معادل ۱۵۶ اسب بخار و گشتاور آن ۲۳۰ نیوتون متر است. نکته قابل توجه در این زمینه، دستیابی به حداکثر گشتاور در دور موتور ۱۷۵۰ است. به این ترتیب فونیکس FX در تیپ اکسلنت، می‌تواند کشش بسیار خوبی از دورهای موتور پایین داشته باشد و تا دورهای موتور بالا این کشش را حفظ کند.

 

این موتور که با همکاری شرکت معتبر AVL طراحی شده، یکی از بادوام‌ترین و موفق‌ترین موتورهای چری است. موتور این خودرو به توربو شارژر برند معتبر HoneyWell و و اینتر کولر (برای خنک کردن هوای ورودی موتور) مجهز است. به این ترتیب می‌تواند قدرتی بیش از ۱۰۰ اسب بخار به ازای هر لیتر حجم موتور تولید کند.

 

بررسی گیربکس تیپ اکسلنت فونیکس FX

در کنار موتور پرقدرت، فونیکس FX اکسلنت به گیربکسی توانمند هم مجهز است تا به این ترتیب بتواند عملکرد مناسبی روی جاده داشته باشد. برای این منظور، چری از یک گیربکس CVT با ۹ دنده شبیه سازی شده استفاده کرده است. این گیربکس را قبلا در سایر محصولات فونیکس و مدیران خودرو دیده‌ایم و کارآیی آن اثبات شده است.

همان‌طور که گفتیم این گیربکس از ساختار CVT استفاده شده است به این معنا که دنده‌ها به شکلی که می‌شناسیم در آن وجود ندارد. در این گیربکس امکان تعریف بی‌شمار ضریب دنده وجود دارد که مزیت بزرگی در کاهش مصرف سوخت و کنترل گشتاور خروجی موتور است. گیربکس فونیکس FX اکسلنت از تسمه فولادی برای انتقال قدرت استفاده می‌کند. این تسمه توسط شرکت Bosch توسعه داده شده است و دوام بسیار بالایی دارد. گیربکس FX اکسلنت، می‌تواند بیش از ۹۲درصد نیرو را منتقل کند و از این نظر در رتبه بهترین گیربکس‌ها جای می‌گیرد.

 

گیربکس این خودرو می‌تواند به‌راحتی گشتاور تا ۲۸۰ نیوتون متری را نیز منتقل کند. این مسئله تضمین کننده دوام بالای آن است. به همین دلیل به‌خوبی با موتور تیپ اکسانت FX هماهنگی دارد. از این نظر، این گیربکس را می‌توان با گیربکس ۶ سرعته آیسین ژاپن مقایسه کرد.

 

این گیربکس اتوماتیک است اما علاوه بر آن، وضعیت تیپ ترونیک هم روی گیربکس تعریف شده است. به این ترتیب راننده می‌تواند از بین ۹ ضریب دنده تعریف شده، بین دنده‌های سبک یا سنگین حرکت کند. این مسئله به کنترل بهتر کارآیی موتور کمک می‌کند و در زمان شتاب‌گیری می‌تواند وضعیت FX تیپ اکسلنت را بهبود ببخشد.

 

بررسی سیستم تعلیق فونیکس FX اکسلنت

تعلیق FX اکسلنت در محور جلو از نوع مک فرسون است که یک سیستم رایج برای خودروها است. مزیت بزرگ ساختار مک فرسون، دوام بالا و تعمیر پذیری راحت است. در کنار این‌ها و شاید مهم‌تر از همه این‌ها، سیستم تعلیق مک فرسون، امکان حرکت مستقل چرخ‌های جلو است که در پایداری خودرو کمک زیادی می‌کند. البته یک میله کنترل ضد پیچش بین دو محور نصب شده است تا حرکت چرخ‌ها را متناسب با یکدیگر تنظیم کند. به این ترتیب در زمان پیچیدن، همیشه چرخ‌های جلو بهترین چسبندگی را به مسیر دارند.

 

تعلیق تیپ اکسلنت فونیکس FX از نوع تورشن بیم یا یک تکه است. این ساختار را در بسیاری از خودروهای دیفرانسیل جلو می‌بینیم و ساختار آشنایی است. به این ترتیب استحکام محور عقب افزایش پیدا می‌کند و ریسک آسیب به آن در فشارها کم می‌شود. در این وضعیت، دو چرخ عقب از طریق یک بازوی مستحکم به یکدیگر متصل هستند و کمک فنر بر روی این باز نصب شده است. در این زمینه همچنین می‌توانید مقاله مقایسه دیفرانسیل جلو با دیفرانسیل عقب را نیز بخوانید.

 

فروش ویژه محصولات فونیکس (نقدی | اقساطی)

شرایط فروش ویژه محصولات فونیکس | مدت و تعداد محدود | با شرایط متنوع نقدی و اقساطی | همین الان تماس بگیرید

تماس مستقیم

 

بررسی حالت ‌های رانندگی فونیکس FX اکسلنت

پیش از این در مطلبی به بررسی حالت ‌های رانندگی فونیکس FX پرداختیم و تاثیر آن‌ها را در رانندگی این خودرو بررسی کردیم. در تیپ اکسلنت فونیکس FX، دو حالت رانندگی ECO و SPORT پیش‌بینی شده است. با انتخاب هر یک از این حالت‌ های رانندگی، خودرو واکنش‌های متفاوتی نشان خواهد داد.

 

در حالت رانندگی اکو یا اقتصادی، هدف اصلی دستیابی به یک رانندگی متعادل با کاهش مصرف سوخت است. در این حالت، دریچه گاز خودرو عملکرد آرام‌تری دارد تا میزان سوخت تزریق شده به موتور کاهش پیدا کند و مصرف سوخت کم شود. به‌علاوه در این حالت رانندگی، گیربکس هم ضرایب را سریع‌تر سبک می‌کند تا با دور موتور پایین‌تر، خودرو بتواند سریع‌تر حرکت کند و مصرف سوخت بار دیگر کاهش پیدا کند. به‌علاوه در حالت رانندگی اکو یا اقتصادی، سیستم تعلیق هم نرم‌تر می‌شود.

 

در مقابل وضعیت حالت رانندگی اسپرت، برای به دست آوردن حداکثر کارآیی موتور به کار می‌رود. در این حالت واکنش دریچه گاز به فرامین پدال سریع‌تر شده و به همین دلیل موتور زودتر دور می‌گیرد. به این ترتیب یک فشار کوچک به پدال باعث افزایش سریع دور موتور می‌شود. به‌علاوه گیربکس هم اجازه می‌دهد قبل از سبک کردن دنده، دور موتور بالا برود تا خودرو توان کافی برای یک حرکت سریع را داشته باشد. سیستم تعلیق هم متناسب با نیاز راننده اندکی سفت‌تر می‌شود.

 

نگاهی کوتاه به مشخصات فنی و توانمندی‌های فونیکس FX اکسلنت

در پایان بد نیست نگاهی سریع به مشخصات فنی تیپ اکسلنت فونیکس FX داشته باشیم. این خودرو با موتوری به حجم ۱.۵ لیتر و بهره‌گیری از توربو شارژر می‌تواند ۱۵۶ اسب بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتون متر گشتاور تولید کند. قدرت موتور از طریق یک گیربکس CVT با ۹ دنده شبیه سازی شده به چرخ‌های جلو می‌رسد. مجموع این عوامل باعث می‌شود شتاب فونیکس FX اکسلنت معادل ۹.۹ ثانیه باشد.

 

سیستم تعلیق این خودرو در محور جلو از نوع مک فرسون و در محور عقب از نوع یک تکه است. در کنار این‌ها، دو حالت رانندگی اکو و اسپرت بر روی این خودرو تعبیه شده و راننده می‌تواند از بین آن‌ها حالت رانندگی دلخواه خود را انتخاب کند.

 

فروش ویژه محصولات ام وی ام (نقدی | اقساطی)

فروش ویژه محصولات ام وی ام | نقدی و اقساطی | اقساط ۶۰ ماه | مدت و تعداد محدود | همین الان تماس بگیرید

تماس مستقیم

 

خرید فونیکس FX اکسلنت

سایر ویژگی‌های فونیکس اف ایکس را پیش از این به‌طور کامل مورد بررسی قرار داده‌ایم که می‌توانید در وبسایت آسیا خودرو بخوانید. همچنین می‌توانید برای اطلاع از شرایط فروش فونیکس FX وبسایت آسیا خودرو را بررسی کنید. به‌علاوه در صورت تمایل می‌توانید در ساعات اداری، با شماره تلفن ۷۵۱۵۱-۰۲۱ تماس بگیرید تا کارشناسان آسیا خودرو راهنمای شما باشند. همچنین با ثبت شماره موبایل خود در کادر زیر، ما شما را از جدیدترین شرایط فروش مدیران خودرو به‌صورت پیامک آگاه خواهیم کرد.

 

مشاوره خرید محصولات مدیران خودرو (نقدی | اقساطی)
برای اطلاع از جدیدترین شرایط فروش محصولات مدیران خودرو (ام وی ام | فونیکس) به صورت نقدی و اقساطی، شماره خود را درج کنید.

ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *