مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس
مرکز تحقیق و توسعه چری در آلمان

نگاهی به مراکز تحقیق و توسعه چری در سرتاسر دنیا

روند توسعه شرکت چری در سال‌های اخیر بسیار سریع بوده است. عرضه محصولات جدید در کلاس‌های مختلف و البته ارائه محصولاتی با فناوری‌های بسیار بالا را می‌توان نشانه‌ای از این توسعه و پیشرفت دانست. این پیشرفت و توسعه بدون حمایت‌های فنی از سوی مراکز تحقیق و توسعه چری در سرتاسر جهان به دست نمی‌آمد، مراکزی که وظیفه دارند فناوری‌های جدید صنعت خودرو را برای استفاده بر روی محصولات چری توسعه دهند و البته فناوری‌های اختصاصی این شرکت را نیز به‌پیش ببرند. در این مطلب، به بررسی مراکز تحقیق و توسعه چری در سرتاسر جهان خواهیم پرداخت. این مراکز R&D اکنون علاوه بر چین در اروپا و آمریکا نیز گسترش پیدا کرده‌اند.

 

تا همین چند سال پیش، خودروهای خودران یک فناوری دست نیافتنی بودند، خودروهای هیبرید قیمت بالایی داشتند و توسعه انبوه خودروهای برقی دور از دسترس به نظر می‌رسند. اکنون اما چری در همه این زمینه‌ها حضور دارد و در بالاترین سطح هم رقابت می‌کند. به‌علاوه به‌طور پیوسته شاهد پیشرفت محصولات این شرکت در زمینه امکانات رفاهی و ایمنی و البته مشخصات فنی هستیم. بخشی از این پیشرفت‌ها را هم اکنون می‌توان در محصولات فونیکس و ام وی ام نیز در ایران دید، جایی که به‌عنوان مثال شاهد عرضه خودروهای رده بالای فونیکس با فناوری خودران هستیم.

 

اهمیت تحقیق و توسعه برای چری

چری در بیش از دو دهه فعالیت خود، همواره با نگرش بازارهای جهانی و البته در اختیار گرفتن برترین فناوری‌ها حرکت کرده است. حضور در بازارهای جهانی نیازمند برترین فناوری‌ها است و چری سال است تصمیم گرفته این فناوری‌ها را در اختیار خود بگیرد.

 

به‌عنوان مثال در حالیکه رقبای این شرکت در چین، عمدتا از موتور برندهای دیگر استفاده می‌کنند، چری سال‌ها است موتورهای خود را با مشارکت AVL اتریش طراحی می‌کند و می‌سازد و بسیار از آن‌ها نیز توانسته‌اند عنوان موتور برتر سال را در این کشور از آن خود کنند. نمونه این پیشرفت را می‌توان در موتور تیگو ۸ پرو مکس، جایی که چری موفق شده بدون مشکل و فشار بر روی موتور، بیش از ۱۲۵ اسب بخار قدرت به ازای هر لیتر حجم موتور را به دست آورد. همین مسئله را می‌توان در مواردی مانند توسعه سیستم‌های خودران دید، جایی که به‌عنوان مثال چری توانسته در خودرویی مانند فونیکس FX سیستم خودران سطح ۲.۵ را برای راننده نیمه خودران توسعه دهد.

 

مجموع این پیشرفت‌ها تنها با در اختیار داشتن مراکز تحقیق و توسعه ممکن است چراکه در غیر این صورت، چری باید وابستگی زیادی به دیگر شرکت داشته باشد و این مسئله برای شرکتی که در بازارهای جهانی حضور دارد ممکن نیست. به همین دلیل است که چری از آغاز تاسیس خود تاکنون، سرمایه‌گذاری‌های گسترده‌ای را در R&D انجام داده تا بتواند خود را در سطح بزرگان این صنعت قرار دهد.

 

فروش ویژه محصولات فونیکس (نقدی | اقساطی)

شرایط فروش ویژه محصولات فونیکس | مدت و تعداد محدود | با شرایط متنوع نقدی و اقساطی | همین الان تماس بگیرید

تماس مستقیم

 

دستاوردهای چری در زمینه تحقیق و توسعه

چری مدت‌ها است سرمایه‌گذاری‌های گسترده‌ای را در زمینه تحقیق و توسعه انجام داده و تاسیس مراکز تحقیق و توسعه نیز بخشی از آن‌ها است. این شرکت از ابتدا دیدگاه بلند مدتی برای حضور در بازارهای جهانی داشت و با این دیدگاه، از سال‌های قبل به دنبال توسعه فناوری‌های جدید برای محصولات خود است.

 

به‌عنوان یک نمونه از دستاوردهای این شرکت در این زمینه، می‌توان به ثبت بیش از ۲۳هزار حق اختراع از سوی چری اشاره کرد که تاکنون بیش از ۱۴هزار اختراع برای این شرکت به مرحله ثبت نهایی رسیده و سایر موارد نیز در دست بررسی است. به این ترتیب چری توانسته حدود یک دهه در میان برترین شرکت‌های چینی در زمینه ثبت حق اختراع جای گرفته است.

 

این شرکت هم اکنون بیش از ۵.۵۰۰ نفر پرسنل در مجموعه مراکز تحقیق و توسعه خود در سرتاسر جهان دارد که تحت مدیریت تیمی از بزرگان صنعت هدایت می‌شوند. اعضا تیم مدیریتی تحقیق و توسعه چری مجموعه‌ای از مدیران صنعتی با سابقه از کشورهای آمریکا، کانادا، آلمان، فرانسه و کره هستند که مجموعه پروژه‌های شرکت را در زمینه‌های مختلف مدیریت می‌کنند.

 

مراکز تحقیق و توسعه چری در کجا است؟

چری برای توسعه مراکز تحقیق و توسعه خود سیاست مشخصی را در پیش گرفته است تا به این ترتیب بتواند به‌خوبی از فناوری‌های پیشرفته و البته نزدیکی به بازار هدف استفاده کند. به این ترتیب با بررسی محل استقرار مراکز تحقیق و توسعه چری در سراسر جهان، می‌توان توجه آن‌ها به آینده را دید.

 

در حال حاضر چری دارای شش مرکز اصلی R&D در سرتاسر جهان است. اصلی‌ترین مرکزی تحقیق و توسعه این شرکت در کشور چین قرار دارد که تقریبا همزمان با تاسیس این شرکت ساخته شده و امروزه یکی از پیشروترین مراکز از نوع خود در چین است. علاوه بر این، یک آزمایشگاه پیشرفته فناوری، یک دپارتمان تخصصی انرژی‌های نو یک دپارتمان تخصصی در زمینه رانندگی خودران و ارتباط میان خودروها نیز، بخشی از تسهیلات عظیم چری در چین است. در کنار این مرکز عظیم، چری یک مرکز تحقیق توسعه در کشور آلمان و یک مرکز نیز در کشور آمریکا دارد. علاوه بر این‌ها، مدتی قبل یکی از مراکز تحقیق و توسعه چری در کشور برزیل نیز آغاز به کار کرد.

 

فروش ویژه محصولات ام وی ام (نقدی | اقساطی)

فروش ویژه محصولات ام وی ام | نقدی و اقساطی | اقساط ۶۰ ماه | مدت و تعداد محدود | همین الان تماس بگیرید

تماس مستقیم

 

برنامه‌های چری برای بازارهای پیشرو؛ هدف اروپا و آمریکا است

تاسیس دو مرکز R&D از سوی چری در آلمان و آمریکا، بیش از هر چیز به دلیل برنامه‌های این شرکت برای آینده است. این دو کشور به‌عنوان مهد خودرو و فناوری، نقش مهمی در توسعه فناوری‌های جدید در حوزه خودرو و فناوری‌های الکترونیکی دارند. به این ترتیب با حضور در این دو کشور، مهندسان این شرکت می‌توانند از پتانسیل‌های بالای فنی، صنعتی و تحقیقاتی آلمان و آمریکا بهره‌مند شود.

 

در کنار این‌ها باید به برزیل اشاره کرد، جایی که چری در سال‌های اخیر برنامه‌های توسعه زیادی را تدارک دیده است. تاسیس مرکز تحقیق و توسعه یکی از این برنامه‌ها است و در کنار آن سایت تولید خودرو و البته یکی از پیشرفته‌ترین سایت‌های تولید موتور قرار دارند.

 

وظایف مراکز تحقیق و توسعه چری در بازارهای جهانی

همان‌طور که اشاره کردیم چری علاوه بر مراکز متعدد در چین، دارای دو مرکز R&D در اروپا و آمریکا و یک مرکز در برزیل است. حضور در این دو منطقه، از یک‌سو به دلیل پیشرو بودن آن‌ها در فناوری‌ها و به‌ویژه فناوری‌های مرتبط با خودرو و الکترونیک است.

 

این البته تنها یک روی سکه است چراکه چری با حضور در این دو منطقه، هوشمندانه عمل کرده و کاملا می‌توان نگاه آینده‌نگرانه چری را در آن دید. آمریکای شمالی پس از چین بزرگ‌ترین بازار خودرو جهان است. در کنار این، اروپای غربی نیز یک بازار بزرگ و با اعتبار است. البته هر دو بازار بسیار سخت و رقابتی هستند اما چری نشان داده ترسی از رقابت با بزرگان ندارد.

 

علاوه بر این‌ها، از طریق چری امکان ارتباط بیشتر با تامین کنندگان بزرگ جهانی در روند توسعه خودروها را دارد. چری سال‌ها است با برندهای برتر قطعه ساز جهانی همکاری می‌کند و اکنون بهتر می‌تواند در روند توسعه فناوری در کنار آن‌ها باشد. علاوه بر این، در زمینه موتور نیز همکاری معتبر به نام AVL اتریش دارد. حضور مستمر در اروپا و آمریکا این فرصت را به چری می‌دهد که ارتباط خود را با این شرکت‌ها توسعه دهد.

 

چری همچنین در سال‌های اخیر توجه ویژه یا به خودروهای هیبرید و برقی و البته فناوری‌های خودران داشت است. هیچ شرکتی در دنیا، همه این فناوری‌ها را به‌طور مستقل توسعه نمی‌دهد و از مشارکت و کمک مراکز تحقیقاتی و شرکت‌های دیگر استفاده می‌کند. چری نیز با حضور در اروپا و آمریکا، به‌راحتی می‌تواند به این زنجیره جهانی وصل شود. مجموع این عوامل باعث شده حضور مراکز تحقیق و توسعه چری در کشورهای پیشرفته، عامل مهمی در توسعه فناوری‌های جدید این شرکت باشد. یکی از دستاوردهای مهم این مراکز تحقیقاتی، پیشرفت چری در زمینه ایمنی است، جایی که نتیجه تست تصادف فونیکس FX توانست ۵ ستاره ایمنی کامل را برای این خودرو به ارمغان بیاورد.

 

علاوه بر این‌ها، بخشی از وظیفه مراکز تحقیق و توسعه چری، طراحی و مهندسی و توسعه خودروهای جدید است. با کمک همین مراکز گسترده است که چری می‌تواند به‌طور پیوسته، محصولات جدیدتری را به بازار عرضه کند که نمونه آن را می‌توان در معرفی آریزو ۸ دید.

 

در برزیل نیز، مرکز تحقیق و توسعه چری، طراحی و توسعه محصولاتی ویژه بازار آمریکای جنوبی و آمریکای لاتین را بر عهده دارد. این دو بازار اهمیت بسیار زیادی برای چری دارند و رقابت در آن‌ها نیز بالا است. شرایط آب و هوایی، راه‌ها و فرهنگ حاکم بر این بخش از جهان و البته جمیعت زیاد و اقتصاد رو به توسعه باعث شده خودروسازان جهانی توجه ویژه‌ای به این بازار بزرگ داشته باشند. به این ترتیب چری نیز در کنار تعدادی از بزرگان صنعت خودرو، مرکز تحقیق و توسعه‌ای ویژه این منطقه را در برزیل احداث کرده است. در آینده مراکز تحقیق و توسعه چری در سرتاسر جهان را به‌طور دقیق‌تر بررسی خواهیم کرد.

 

مشاوره خرید محصولات مدیران خودرو (نقدی | اقساطی)
برای اطلاع از جدیدترین شرایط فروش محصولات مدیران خودرو (ام وی ام | فونیکس) به صورت نقدی و اقساطی، شماره خود را درج کنید.

ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *