مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس
مشخصات فنی آریزو ۶ جی تی

مشخصات فنی آریزو ۶ جی تی

یک سدان خانوادگی با ویژگی‌های اسپرت؛ این چیزی است که تا همین چند وقت پیش به وضوح جای آن در بازار ایران خالی بود. اکنون اما با ورود آریزو ۶ جی تی به بازار، شرایط کاملا متفاوت شده است. این خودرو ترکیبی از فضای داخلی و امکانات رفاهی و ایمنی یک خودرو خانوادگی سطح بالا را با توان بالای موتور و ویژگی‌های اسپرت را ارائه می‌دهد. به این ترتیب آریزو ۶ GT خودرویی بی‌رقیب در کلاس خود است و ویژگی‌های آن را در خودروهایی گران‌تر هم نمی‌بینیم. در این مطلب به بررسی مشخصات فنی آریزو ۶ جی تی می‌پردازیم، تا با سریعترین خودرو تولید شده در ایران آشنا شویم.

 

مشخصات فنی آریزو ۶ GT ترکیبی از یک موتور پر توان و یک گیربکس مناسب است. این ترکیب پیش از این در محصولات رده بالای فونیکس کارآیی و دوام و عملکرد خود را نشان داده است و اما این بار شاهد نصب آن‌ها در یک خودرو سدان هستیم. حضور این خودرو با ویژگی‌های اسپرت، جای خالی محصولی در این کلاس در بازار سدان‌ها را به خوبی پر می‌کند. با توجه به بی‌رقیب بودن آریزو ۶ جی تی در بازار ایران، از هم اکنون می‌توان موفقیت آن را در بازار تضمین شده دانست.

 

موتور آریزو ۶ جی تی؛ بالاترین قدرت در کلاس سدان‌ها

در نگاه اول بدون تردید اصلی‌ترین و البته جذاب‌ترین بخش از مشخصات فنی آریزو ۶ جی تی، موتور پر قدرت آن است. موتور آریزو ۶ جی تی برای بازار ایران نمونه‌ای آشنا است چرا که پیش از این در کراس‌اوور‌های برند فونیکس نیز شاهد نصب آن بودیم. موتور این خودرو نمونه‌ای ۱.۶ لیتری با قدرت ۱۹۷ اسب بخار و گشتاور ۲۹۰ نیوتون متری است. مهندسان چری موفق شده‌اند از هر لیتر حجم موتور این خودرو، قدرتی بیش از ۱۲۳ اسب بخار استخراج کنند که رقم بالایی است.

 

فروش ویژه محصولات فونیکس (نقدی | اقساطی)

شرایط فروش ویژه محصولات فونیکس | مدت و تعداد محدود | با شرایط متنوع نقدی و اقساطی | همین الان تماس بگیرید

تماس مستقیم

 

به این ترتیب موتور آریزو ۶ جی تی، قویترین نمونه در بین رقبای آن در بازار داخلی است. همچنین این خودرو با چنین توانی، به راحتی می‌تواند در برابر رقبای وارداتی موجود در بازار هم قد علم کند و از خودروهایی با چند برابر قیمت هم قدرت بیشتری دارد. این مسئله مزیت بزرگی برای خریداران این خودرو است چرا که در عمل و در زمان رانندگی شهری و به ویژه در بزرگراه‌ها، می‌توانند به راحتی با خودرو‌هایی در کلاس بالاتر رقابت کنند.

 

قدرت موتور این خودرو حاصل ترکیبی از طراحی دقیق، استفاده از تزریق مستقیم سوخت، استفاده توربو شارژر و همچنین بهره‌گیری از اینتر کولر است. به این ترتیب آریزو ۶ GT می‌تواند از حجم ۱.۶ لیتری، قدرتی استخراج کند که حتی بالاتر از رقبای تنفس طبیعی ۲.۵ لیتری است. با در اختیار داشتن این موتور، در زمان رانندگی آرام، یک موتور کم حجم با مصرف سوخت پایین دارید اما هرگاه نیاز داشته باشید، موتور می‌تواند همه توان خود را در اختیارتان بگذارد.

 

نقش سیستم‌های کمکی موتور آریزو ۶ جی تی

همانطور که اشاره شد، موتور آریزو ۶ جی تی با وجود حجم کم، می‌تواند قدرتی نزدیک به ۲۰۰ اسب بخار تولید کند. این توان بالا ناشی از عوامل متعددی است که بخشی ازآن به طراحی موتور خودرو باز می‌گردد اما در کنار آن، سیستم‌های کمکی موتور هم نقش مهمی در افزایش توان دارند.

 

موتور این خودرو به توربو شارژر مجهز است که سهم زیادی در افزایش توان دارد. توربوشارژر با فشرده کردن هوا، کمک می‌کند در هر سیکل کاری موتور، هوای بیشتر (و در نتیجه اکسیژن بیشتری) وارد موتور خودرو شود. به این ترتیب موتور می‌تواند در هر سیکل کاری، سوخت بیشتری نیز تزریق کند و مجموع این دو عمل باعث انفجار قویتر است. علاوه بر این، آریزو ۶ جی تی به اینترکولر نیز مجهز است. اینترکولر ظاهری شبیه به رادیاتور دارد و وظیفه آن، خنک کردن و در نتیجه فشردن کردن هوای ورودی به موتور است.

 

کنار این دو سیستم، باید به سیستم تزریق مستقیم سوخت نیز اشاره کنیم. در موتور‌های مجهز به تزریق مستقیم سوخت، بنزین به جای آنکه در مسیر ورودی هوای موتور تزریق شود، به طور مستقیم و با فشار بسیار بالا به داخل محفظه احتراق (داخل سیلندر) تزریق می‌شود. با این روش، سوخت به دلیل فشار بسیار زیاد، به شکل پودر در می‌آید و اشتعال بسیار بهتر و بیشتری دارد. در کنار این، سیستم مدیریت موتور می‌تواند سوخت را به شکل بسیار بهتری مدیریت کند و پاشش سوخت در بهترین شرایط موتور اتفاق می‌افتد.

 

مجموع این عوامل کمک می‌کند موتور این خودرو بتواند از هر لیتر حجم، بیش از ۱۲۰ اسب قدرت استخراج کند. به علاوه ساختار موتور برای چنین قدرتی تقویت شده است و این مسئله به دوام موتور کمک می‌کند. با در نظر گرفتن این عوامل، در صورت نگهداری مناسب، موتور خودرو می‌تواند مدت‌ها بدون بروز مشکل کار کند.

 

گیربکس آریزو ۶ جی تی؛ توان بالا در انتقال قدرت

بدون توجه به نوع خودرو، در کنار توان موتور نیاز به گیربکس قدرتمندی هم برای انتقال قدرت دارید. موضوع در اینجا تنها ضرایب دنده یا مدت زمان تعویض دنده‌ها نیست و گیربکس باید بتواند از پس توان و گشتاور بالای موتور بر بیاید. به همین دلیل، به عنوان بخش مهمی از مشخصات فنی آررزو ۶ GT، این خودرو به بهترین گیربکس در خانواده محصولات چری مجهز شده است.

 

فروش ویژه محصولات ام وی ام (نقدی | اقساطی)

فروش ویژه محصولات ام وی ام | نقدی و اقساطی | اقساط ۶۰ ماه | مدت و تعداد محدود | همین الان تماس بگیرید

تماس مستقیم

 

گیربکس آریزو ۶ جی تی یک نمونه هفت دنده دو کلاچه تر (wet) است که می‌تواند به‌راحتی گشتاور تا ۴۰۰ نیوتون متر را تحمل کند. این گیربکس با همکاری شرکت معتبر گتراگ آلمان توسعه پیدا کرده که یکی از بزرگترین تولید کنندگان سیستم‌های انتقال قدرت در جهان است. به این ترتیب، آریزو ۶ جی تی با استفاده از فناوری آلمانی، یکی از بهترین گیربکس‌های بازار را در اختیار دارد.

 

در گیربکس دو کلاچه آریزو ۶ جی تی، همه چیز به صورت خودکار انجام می‌شود و نیازی به دخالت راننده در عملکرد گیربکس نیست. به این ترتیب کلاچ گیری و تعویض دنده‌ها کاملا خودکار است و تقریبا هیچگاه راننده متوجه آن نمی‌شود. البته همچنان وضعیت دستی نیز در این گیربکسی تعبیه شده و راننده از طریق دسته دنده برقی و یا شیفتر‌های پشت فرمان می‌توان تعویض دنده‌ها را مدیریت کند. در کنار این‌ها باید به وضعیت‌های در نظر گرفته شده بر روی خودرو نیز اشاره کرد، جایی‌که با قرارگیری خودرو در وضعیت اسپرت، همه چیز با سرعت بیشتری اتفاق می‌افتد. در اینجا تعویض دنده‌ها در دور‌های بالاتر انجام می‌شود و حساسیت پدال گاز به فرامین راننده سریعتر می‌شود.

 

مزیت‌های گیربکس نصب شده بر روی آریزو ۶ جی تی

همانطور که عنوان شد، یکی از مهمترین مزیت‌های این گیربکس، توان بالای آن در انتقال گشتاور است. این گیربکس که مشابه آن را در مدل‌های دیگر فونیکس هم می‌بینیم، می‌تواند به راحتی گشتاور تا ۴۰۰ نیوتون متر را تحمل و منتقل کند. به این ترتیب دوام آن در استفاده‌های روزمره و یا استفاده‌های اسپرت، آن گونه که ذات آریزو ۶ GT است، تضمین می‌شود.

 

در کنار این‌ها باید به تعویض سریع دنده‌ها نیز اشاره کرد. در این گیربکس‌ها، با درگیر شدن یک دنده، دنده بعدی هم درگیر می‌شود اما به دلیل آزاد بودن کلاچ، در حالت آماده باش قرار می‌گیرد. به این ترتیب در زمان تعویض دنده، نیازی به تغییر وضعیت گیربکس نیست و تنها یک کلاچ آزاد کلاچ دیگر درگیر می‌شود. این مسئله کمک می‌کند خودرو تعویض دنده‌های بسیار سریعی داشته باشد. این سرعت در تعویض یکی از دلایلی است که شتاب آریزو ۶ جی تی را در ایران بی رقیب می‌کند.

 

خودرویی در کلاس آریزو ۶ جی تی به عنوان یک سدان خانوادگی اسپرت، قرار نیست همیشه با سرعت زیاد رانده شود و باید جنبه‌های روزمره هم در آن رعایت شده باشد. در استفاده روزمره، گیربکس این خودرو روی دیگر خود را نشان می‌دهد و کاملا آرام است. در این شرایط تعویض دنده‌ها بسیار نرم انجام می‌شود تا جایی که راننده تنها با نگاه کردن به مجموعه کیلومتر شما و دیدن دور موتور می‌تواند متوجه تعویض آن‌ها شود.

 

به علاوه در استفاده‌های شهری و در زمان تردد در ترافیک، گیربکس آریزو ۶ جی تی مشکلی از نظر گرم شدن نخواهد داشت. همانطور که به عنوان بخشی از مشخصات فنی آریزو ۶ GT عنوان شد، گیربکس این خودرو از نوع تر (wet) است. به این ترتیب صفحات کلاچ آن در روغن غوطه‌ور هستند تا خنک باقی بمانند. در این شرایط، در ترفیک‌های سنگین و نیم کلاچ‌های پیوسته، صفحات کلاچ داغ نمی‌شوند و میزان فرسودگی آن‌ها نیز بسیار کمتر است.

 

فروش ویژه محصولات فونیکس (نقدی | اقساطی)

شرایط فروش ویژه محصولات فونیکس | مدت و تعداد محدود | با شرایط متنوع نقدی و اقساطی | همین الان تماس بگیرید

تماس مستقیم

 

جمع بندی؛ آیا مشخصات فنی آریزو ۶ جی تی برای من مناسب است؟

با در نظر گرفتن موارد بالا، به وضوح می‌توان ترکیب خودرویی در کلاس سدان خانوادگی با ویژگی‌های و توانمندی‌های یک اسپرت شهری را دید. Arizzo 6 GT در عمل خودرویی است که برای استفاده روزانه مناسب است اما هر زمان بخواهید، به راحتی می‌تواند از سایر خودرو‌ها پیش بگیرد و بسیاری از رقبای وارداتی گران قیمت‌تر را نیز مغلوب کند.

 

به این ترتیب آریزو ۶ جی تی می‌تواند مانند یک سدان خانوادگی در استفاده‌های روزانه و یا سفر، همراه شما باشد و در این زمینه مشکلی ندارد. اما اگر بخواهید سریعتر رانندگی کنید، به راحتی روی دیگر خود را نشان می‌دهد و وقتی تمام توان را به چرخ‌ها می‌رساند و چه در شهر و چه در جاده، کمتر خودرویی است که بتواند پا به پی آن حرکت کند.

 

برای اطلاعات بیشتر در زمینه آریزو ۶ جی تی و سایر محصولات فونیکس، می‌توانید با شماره تلفن ۷۵۱۵۱-۰۲۱ تماس بگیرید.

عکس: وبسایت دیجیاتو

 

مشاوره خرید محصولات مدیران خودرو (نقدی | اقساطی)
برای اطلاع از جدیدترین شرایط فروش محصولات مدیران خودرو (ام وی ام | فونیکس) به صورت نقدی و اقساطی، شماره خود را درج کنید.

ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *