مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس
چری تیگو 7 اسپرت لاکچری

معایب تیگو ۷

یکی از محصولات خودرو سازی چین، تیگو ۷ است، که در ایران مونتاژ و به فروش میرسد. تیگو ۷ خودرویی است که در سال ۱۳۹۶ در ایران عرضه شد، و تا امروز نیز تولید آن ادامه داشته است. می دانیم که در کارایی و ساختار خودروها همانطور که مزایایی وجود دارد معایبی نیز یافت می شود، امروز در این مقاله می خواهیم به برخی از معایب تیگو ۷ بپردازیم.

برخی خودرو تیگو ۷ را اولین کراس اوور لوکس چینی بازار ایران می دانند. فروش انبوه تیگو ۷، و استقبال مردم برای خرید این خودرو نشان می دهد، که مزایای این خودرو از معایب آن بیشتر است، و همین امر سبب شده که این خودرو فروش خوبی داشته باشد.

اولین نسل چری تیگو ۷ در اصل توسط کانپست چری در نمایشگاه خودرو پکن سال ۲۰۱۲ پیش نمایش شد، نسخه تولیدی آن در نمایشگاه خودرو پکن ۲۰۱۶ چین نشان داده شده است.

گزینه های موتور موجود در ابتدا شامل یک موتور ۱.۵ لیتری چهار بنزینی و یک موتور ۲.۰ لیتری چهار بنزینی خطی است. تیگو ۷ تولیدی، بعدا در بازار خودروی چین در ماه جولای با قیمت های ۸۵۹۰۰ یوان تا ۱۵۰۹۰۰ یوان عرضه شد.

اواسط تابستان سال ۹۶ بود که تیگو ۷ در ایران عرضه شد، تقریبا یک سال بعد در پاییز سال ۹۷ تیپ آی ای آن به بازار داخلی آمد. تیپ آی ای تیگو ۷ با تیپ اکسلنت آن در ۱۸ مورد تفاوت دارند. تیپ آی ای این خودرو امکانات بیشتری نسبت به تیپ اکسلنت آن دارد، از این امکانات می توان به روکش چرمی موکا، ترمز پارک برقی و رینگ های جدید اشاره کرد.

بعد از چند سال کشور چین سری دوم این خودرو را با نام چری تیگو ۷ پرو روانه بازار کرد، که هنوز این مدل به بازار ایران نرسیده است.۱۹۱۴

مشخصات فنی تیگو ۷

خودروی تیگو ۷ مشخصات فنی مورد توجهی دارد، که می خواهیم آنها را نیز در اینجا شرح دهیم. طراحی داخلی این خودرو از چرم قهوه ای می باشد و سقف آن پانورامیک برقی است، این خودرو دارای دوربین ۳۶۰ درجه می باشد و دوربین عقب و جلو آن داینامیک است. دارای سیستم رانندگی دو حالته و چراغ های جلو خودرو اتوماتیک می باشند.

همچنین این خودرو مشخصات فنی همچون سنسور پارک در عقب و جلو خودرو، دارای سیستم تثبیت، سنسور باران و سیستم فرمان برقی نیز از دیگر مشخصات تیگو ۷ هستند. سیستم صوتی تصویری این خودرو به صورت مانیتور لمسی که قابلیت اتصال همراه از طریق بلوتوث را دارد، طراحی شده است.

تنظیم آینه های جانبی این خودرو به صورت برقی، دارای چراغ رانندگی در روز، سیستم خودکار کمک راننده، مجهز به سیستم هشدار دهنده ایموبلایزر، ۶ عدد بلنگو استریو، تنظیمات برقی صندلی راننده و سیستم نمایش اطلاعات خودرو نیز از جمله مشخصات فنی تیگو ۷ هستند.

حجم باک خودرو ۵۷ است و حداکثر گشتاور این خودرو ۲۱۰ نیوتون متر است. وزن خالص خودرو ۱۴۴۰ کیلوگرم و حجم موتور آن ۱۴۹۸ توربو شارژ می باشد. دارای لاستیک های ۱۸ اینچی، انتقال نیرو اتوماتیک می باشد، و ۱۱۰۰ کیلوگرم ظرفیت بار این خودرو است.

پد شارژ وایرلس تیگو۱۴

طراحی داخلی ضعیف تیگو ۷

قطعات داخلی ناهماهنگ تیگو ۷ باعث شده که فضای داخلی این خودرو آنچنان بروز نباشد، و مدرن به چشم نیاید. قطعات داخلی این خودرو کیفیت یکسانی ندارند و قطعات بی کیفیت به کار رفته در آن باعث شده که ابزار با کیفیت نیز سطح پایین نشان داده شوند.

طراحی فضای داخلی این خودرو با مدل های دیگر خودرو تفاوت چندانی ندارد. تغییر رنگ در کلید های موجود در خودرو یکی از عیوب آن است، که پس از مدتی به چشم می آید. فضای داخلی این خودرو آپشن جدیدی ندارد، و می توان گفت بسیار ساده و بعد از مدتی جذابیتی برای سرنشین ندارد.

قیمت بالا و امکانات کم از معایب تیگو ۷

با توجه به آپشن های متعددی که در این خودرو وجود دارد، می توان گفت قیمت آن بسیار بالا است. خودروهایی که در این رنج قیمت در بازار وجود دارند، آپشن های زیادی نسبت به تیگو ۷ دارند.

تیگو ۷ آپشن های زیادی ندارد در صورتی که با توجه به این قیمت ، طراحان این خودرو می توانستند امکانات بیشتری را برای این خودرو در نظر بگیرند.

عملکرد فنی نامناسب

خودرو تیگو ۷ در مسیر های طولانی و پیچ در پیچ، عملکرد ضعیفی دارد و برای کسانی که مدام در حال رانندگی هستند، مناسب نیست. همچنین ترمز ضعیف این خودرو امکان ترمز گرفتن سریع را به سرنشین نمی دهد، و ممکن است این امر آثار های زیان باری را به جای بگذارد.

نمایشگر نامناسب تیگو ۷

نمایشگر موجود در پشت فرمان تیگو ۷ اطلاعات زیادی از جمله، سرعت خودرو، مصرف سوخت خودرو و دور موتور آن را نشان می دهد. این نمایشگر، تصویری نه چندان ضعیف و کیفیتی دور از انتظار را به سرنشینان خودرو نشان می دهد. همچنین سیستم تهویه از کیفیت خوبی برخوردار نیست، و زود به زود آلوده می شود و این جلوه زیبایی ندارد.

جمع بندی

همان طور که گفتیم هر خودرو مزایا و معایبی دارد، که برای مردم اهمیت زیادی دارد. خودروی تیگو ۷، محصولی از کشور چین است، که در کشور عزیزمان ایران نیز عرضه می شود. ما در این مقاله سعی کردیم به مزایا و معایب این خودرو اشاره کنیم، تا شما عزیزان انتخاب دلخواهتان را انجام دهید.

اگر به دنبال خرید خودروی باکیفیت تری هستید می توانید شرایط خرید اقساطی تیگو ۷ پرو و تیگو ۸ پرو را در صفحه فروش سایت آسیا خودرو بررسی کنید.

 


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *