مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس
مقایسه چری تیگو 7 اسپرت لاکچری با آریزو 6

بررسی داخل تیگو ۷ جدید

چری تیگو ۷ جدید، نسل دوم تیگو ۷ معمولی، که از سال ۱۳۹۶ روی خط مونتاژ مدیران خودرو است. مدیران خودرو، سال های جاری تیگو ۷ جدید را معرفی کرد. در این مطلب قرار است درباره ی داخل تیگو ۷ جدید و ویژگی های آن صحبت کنیم.

چری تیگو 7 جدید در بازار چین عرضه شد + قیمت، مشخصات و امکانات | گجت نیوز

طراحی داخل تیگو ۷ جدید

داخل تیگو ۷ جدید در تمامی زوایا طراحی پخته و جذابی دارد. شاید حتی اگر لوگو یک برند معروف اروپایی یا ژاپنی بر پیشانی‌اش دیده میشد، تحسین‌های بیشتری را برمی‌انگیخت. اما همین الان هم جذابیت‌ های ظاهری تیگو ۷ به اندازه‌ای بوده که بسیاری افراد را به خود علاقه ‌مند ساخته است. نکته مهم ظاهر تیگو ۷ جدید چیدمان اصولی قطعات و هدفمند بودن خطوط بدنه است. که باعث شده هارمونی کلی در سطح مناسبی قرار گیرد. سپرهای برآمده، چراغ های خوش ‌فرم و پایبندی بر اصل سادگی در زیبایی است که از دیگر ویژگی ‌های طراحی تیگو ۷ جدید به حساب می‌آیند.

البته جدیداً خودروهای زیبا و جذابی در همین رده قیمتی به بازارمان معرفی شده‌اند که می توانند در برابر تیگو ۷ جدید خودنمایی کنند. اما با این حال و با وجود از دست رفتن جذابیت‌های اولیه تیگو ۷ باید اعتراف کرد که این محصول هنوز بعد از گذشت چندین سال، قادر است در برابر رقبای امروزی خود مقاومت کند و قدیمی و دمده به چشم نیاید.

در نمای جلو، دماغه خودرو نسبت به نسل قبل کاملا باز طراحی شده است. خبری از الگوی قبلی نمی باشد. بامپر(سپر) جلو نیز جزئیات اسپرت و لوکس مناسبی را همراه دارد. که با بافت تابشی یا بارانی کرومی گریل (معروف به کهکشانی) و لوگوی سازنده به خوبی هماهنگ می شود.

در نمای عقب نیز چراغ های اصلی یکپارچه، بامپر حجیم و خروجی های اگزوز کرومی بزرگ جلب نظر می کنند. این خودرو از منظر ابعاد برابر با ۴۵۰۰ میلی متر در طول، ۱۸۴۲ میلی متر در عرض و ۱۶۷۰ میلی متر در ارتفاع توسعه یافته است. فاصله بین محورهای آن نیز برابر با ۲۶۷۰ میلی متر است . ترمزها در تمام چرخ ها دیسکی و رینگ ها ۱۸ اینچی هستند.

کابین و امکانات هوشمند داخل تیگو ۷ جدید

فضای داخلی کابین  مطلوب و زیبا است که از تم دو رنگ یعنی مشکی به عنوان رنگ اصلی و یک رنگ مکمل (قرمز) استفاده می کند. عناصر کرومی نیز بر جذابیت های این فضا افزوده است.

از امکانات این خودرو باید به نمایشگر دیجیتال برای نشانگر آمپر، نمایشگر تبلتی ۱۰ اینچی ویژه تنظیمات و سیستم سرگرمی، سیستم تهویه هوشمند در جلو و عقب، شارژ بی سیم ۱۵ واتی و سانروف پانورامیک ۱.۱۳ متر مربعی ۲ تیکه و استارت دکمه ای و  ورود بدون کلید اشاره کرد. ترمز پارک برقی، تعویض دنده الکترونیک، اتو هلد، آینه بیرونی تاشو برقی، در صندوق عقب برقی نمایش نقاط کور دید راننده، ترمز و کروز کنترل تطبیقی نیز از جمله دیگر امکانات این خودرو است.

در وسط داشبورد و زیر صفحه نمایش نیز شاهد چند دکمه هستیم که به صورت پیانویی قرار گرفته‌اند. و تمامی تنظیمات سیستم تهویه مطبوع، از طریق یک صفحه نمایش ۸ اینچی جلوی دسته‌ دنده قابل تنظیم هستند. روکش تمامی صندلی‌ها نیز چرمی هستند و در قسمت‌هایی از درها و داشبورد نیز شاهد استفاده از چرم هستیم که به لوکس‌تر دیده شدن کابین کمک می‌کند. صندلی راننده در ۶ جهت به صورت برقی قابل تنظیم است و صندلی سرنشین جلو نیز در ۴ جهت به صورت الکتریکی قابل تنظیم است.

چری تیگو 7 جدید؛ مشخصات فنی، امکانات و قیمت احتمالی+ عکس | اقتصاد24

ایمنی داخلی تیگو ۷

تیگو ۷ پرو در بخش ایمنی نیز وضعیت خوبی دارد این خودرو به ۶ کیسه هوای جلو و جانبی مجهز است. همچنین در این خودرو از  فولاد تقویت شده با حرارت در شاسی استفاده شده که علاوه بر افزایش استقامت هنگام دریافت فشار در طولانی مدت هم خودرو کمتر دچار فرسودگی در این بخش می شود.

موتور و گیربکس داخلی تیگو ۷

موتور بکار رفته در این خودرو از نوع  ۱.۵ لیتری توربو شارژ است. که توان تولید ۱۵۷ اسب بخار خروجی و ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این پیشرانه که در نسل قبل تیگو ۷ نیز استفاده شده دارای مصرف سوخت  ۶.۹ لیتر در حالت ترکیبی است.

گیربکس تیگو ۷ پرو البته نسبت به نسل قبلی آن از حالت ۲ کلاچه به CVT  نه سرعته تبدیل شده است که به گفته مسئولان شرکت مدیران خودرو  با توجه به اینکه این گیربکس از نوع نسل جدید است توان موتور را با دقت و شتاب بالا در اختبار راننده قرار می دهد.

مشخصات فنی تیگو ۷

چری تیگو ۷ پلاس با سه پیشرانه مختلف در چین و کشورهایی مثل روسیه عرضه می‌شود. اولین پیشرانه، ۱.۵ لیتری توربو با قدرت ۱۵۶ اسب بخار و گشتاور ۲۳۰ نیوتن متر و گیربکس ۶ سرعته دستی یا اتوماتیک DCT یا CVT است. موتور بعدی همین ۱.۵ لیتری با همین قدرت و گشتاور است که سیستم هیبریدی ۴۸ ولت در کنار آن قرار دارد که قدرت را از طریق گیربکس CVT به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند.

قوی‌تری پیشرانه تیگو ۷ پرو، ۱.۶ لیتر حجم دارد. و با استفاده از توربو شارژ حداکثر ۱۹۷ اسب بخار قدرت و ۲۹۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. و از طریق گیربکس اتوماتیک ۷ سرعته به چرخ‌های جلو متصل است.

کلام آخر

در صورتی که به دنبال خرید اقساطی ماشین تیگو ۷ هستید. می توانید به سادگی و به راحتی با مراجعه به سایت آسیا خودرو محصولات تیگو چری را بررسی کنید. جهت اطلاع بیشتر از در مورد خودرو تیگو ۷ می توانید به مقاله دانستی های خرید و فروش اقساطی خودرو صفر و کارکرده تیگو ۷ مراجعه کنید.

 


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *