مشاهده مطلبمشاوره فروش
مشاهده مطلبفروش اقساطی محصولات فونیکس
سیستم کنترل نور بالا

مقایسه چراغ های هوشمند تیگو ۷ تیگو ۸

چراغ های جلوی هوشمند تیگو در طول سال‌ها به‌طور قابل‌توجهی تکامل یافته‌اند و از یک جزء کاربردی یک وسیله نقلیه به بخش عمده‌ای از طراحی و عملکرد کلی آن تبدیل شده‌اند. علیرغم این تکامل، عملکرد اساسی اکثر سیستم های روشنایی وسایل نقلیه مانند ۵۰ سال پیش است. حتی چراغ‌های جلوی فانتزی نیز عمدتاً به نورهای پایین، نور بالا و شاید قابلیت تعویض خودکار بین این دو بسته به شرایط جاده محدود می‌شوند.

با این حال، کمپانی چری به این قابلیت های نیز بسنده نکرده و طراحی چراغ‌های جلو تیگو ۷ و تیگو ۸ را تغییر داده و این کار را به شکلی قابل توجه انجام داده به طوریکه آنها هوشمندتر شده وبا قابلیت تنظیم خودکار نور در شرایط متفاوت جاده پیش رو توسعه یافته‌اند. چراغ‌های جلوی هوشمند جدید تیگو ۷ و تیگو ۸، نه تنها به فناوری نور بالای خودکار که از جدیدترین فناوری های روز دنیا است مجهز شده اند بلکه از نوع چراغ های هوشمند بسیار باکیفیت LED هستند. بیایید نگاهی بیندازیم و ببینیم چرا این مدل لامپ های LED اینقدر پیشرفته هستند.

 

چراغ جلوی هوشمند تیگو ۷ و تیگو ۸

چراغ‌های جلوی هوشمند که به نام چراغ‌های جلوی تطبیقی ​​(ADB) شناخته می‌شوند که جاده را با یک نور ثابت روشن می‌کنند که شبیه به چراغ نور بالای سیستم چراغ‌های جلوی سنتی است. به جای اینکه راننده یا رایانه خودرو بین دو تنظیم روشنایی تغییر کند، سیستم‌های ADB از حسگرها و طرح‌های ویژه استفاده می‌کند که می‌توانند شکل، روشنایی و جهت نور را تغییر دهند. این کار را می توان با یک سیستم شاتر انجام داد که به طور فیزیکی بخشی از پرتو چراغ جلو را مسدود می کند، یا با یک چراغ جلو به سبک ماتریسی که از چندین منبع نور تشکیل شده که می تواند در صورت لزوم روشن و خاموش شود. چراغ‌های جلوی تطبیقی در تیگو ۷ و تیگو ۸ ​​همچنین می‌توانند به سیستم‌های نوری اشاره داشته باشند که با توجه به دستوری که از روی فرمان خودرو توسط راننده اعمال می شود، تغییر جهت می‌دهند، البته ممکن است این اصطلاح برای توصیف چراغ‌های جلوی خودکار یا وسایل مشابه استفاده شود، اما این عملکرد با چراغ هوشمند مرتبط نیست و ممکن است انواع دیگری از چراغ های خودرو نیز به این سیستم مجهز باشند.

 

مزایای چراغ جلوی هوشمند تیگو ۷ و تیگو ۸

دید بهتر و حواس پرتی کمتر

چراغ‌های LED هوشمند جلوی خودکار تیگو ۷ و تیگو ۸ عالی عمل می کنند، اما محدودیت‌هایی نیز برای آن‌ها وجود دارد. اگر در یک منطقه حومه شهر با ترافیک و چراغ‌های خیابان رانندگی می‌کنید، ممکن است گیج شوند و پرتوهای روشن را در زمانی که نباید روشن کنند، یا در برخی موارد می‌توانند به سرعت بین چراغ‌های کم نور و بالا سوئیچ کنند، که هر دو است. آزاردهنده و بد برای دید. چراغ‌های جلوی هوشمند با خواندن جاده و شرایط اطراف و استفاده از نور فقط در جاهایی که نیاز است به رفع این مشکلات کمک می‌کنند. به جای نیاز به جابجایی بین دو تنظیم نور بالا و نور پایین، شکل چراغ‌های جلوی تطبیقی ​​در پاسخ به شرایط محیطی تغییر می‌کند. در جایی که برخی از سیستم‌های نوربالای خودکار بین چراغ‌های خیابان و چراغ‌های جلو اشتباه گرفته می‌شوند و زمانی که نباید خاموش می‌شوند، سنسورها و سیستم‌های تشخیص پیشرفته چراغ‌های جلوی هوشمند، تغییرات اشتباه در روشنایی را از بین می‌برند.

 

ایمن تر در شرایط آب و هوایی بد

اگر تا به حال مجبور شده‌اید در یک شب مه‌آلود و بارانی رانندگی کنید، می‌دانید که تغییر بین تنظیمات چراغ‌های جلو و پایین نور بالا چقدر ناامید است، اما متوجه می‌شوید که هیچ‌کدام با شرایط مناسب نیستند. چراغ‌های جلوی تطبیقی ​​در این سناریوها همه چیز را درست نمی‌کنند، اما می‌توانند مسیر پیش رو را با دقت بسیار بهتر و بازتاب کمتری از مه شدید روشن کنند. سیستم‌های ADB می‌توانند شکل پرتو نور را تغییر دهند و برخی ممکن است چراغ‌های مه شکن را نیز در ترکیب قرار دهند، بنابراین می‌توانند نور را به سمت پایین‌تر و کنار جاده هدایت کنند تا دید بهتری داشته باشند بدون اینکه به اندازه چراغ‌های جلوی معمولی تابش خیره کننده‌ای داشته باشند.

 

عدم مزاحمت برای رانندگان دیگر

بر کسی پوشیده نیست که چراغ های جلو در اتومبیل های جدید روشن تر می شوند. در حال حاضر، حتی چراغ های جلو نیز می تواند حواس سایر رانندگان و عابران پیاده را پرت کند. از آنجایی که چراغ‌های جلوی تطبیقی، چراغ‌های روشن عابران پیاده و سایر رانندگان را خاموش می‌کنند، برای افرادی که در حال پیاده‌روی هستند راحت‌تر از مسیر خارج می‌شوند و رانندگان دیگر می‌توانند ببینند که به کجا می‌روند. اگر وسیله نقلیه ای نزدیک باشد، پرتو تا حدی مسدود یا خاموش می شود تا راننده دیگر کور نشود، اما بقیه جاده با نور روشن روشن می شود، که بدون کاهش شدید دید شما، دید آنها را تا حد زیادی بهبود می بخشد.

 


ثبت نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *